Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
#3345728
Gaan eigenlijk wel goed. Ik durf het nu ook te posten, hopelijk volgt nu niet direct een verslechtering :biggrin2:

Hij is nu een maand zonder prednison ! In de maanden ervoor was het nog af en toe hommeles maar met 1-2 dagen prednison 5 Mg ging het dan weer goed

We merkten op vakantie in maart in Noorwegen, waar we brokken en blik mee hadden dat het stabiliseerde daar. De DARF bites Lam brokken. En dus blikken van Hermanns obv geit en schaap en de Trovet worsten nog steeds van konijn. En verse groentenmix. Ik kook zelf geen vlees op het moment, want dat gaf juist af en toe weer problemen, zo leek het.
Daarbij krijgt hij nu wel Puur natuur tranquil, eigenlijk ook gestart voor de bootreis op vakantie, maar hij werd er in het gewone leven ook beter van. Minder snel over de zeik, om het zo maar te zeggen.

Het enige puntje is nog; nu de vacht er masssaal uit komt, erger dan voorgaande jaren lijkt wel, vind ik hem toch nog net wat mager. Meer eten geeft vooral meer pjoep. Bij brokken wel bekend item. Ik voer nu 2x per dag, ik denk erover om tussendoor snacks wat uit te breiden, of om huttenkase te proberen als toevoeging. Oh ja, hij krijgt ook nog de omega capsules.

910CC9FF-C359-47E3-9DA3-9BA940374561.jpeg
910CC9FF-C359-47E3-9DA3-9BA940374561.jpeg (1.13 MiB) 2625 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3345736
Fijn dat hij (in elk geval voor nu) geen pred meer krijgt en dat de tranquil doet wat ie moet doen!
Hij lijkt inderdaad aan de magere kant, hopelijk kan je er nog wat pondjes aan krijgen.
You go, Spot (en Siberienne)!
Door Lizzy
#3345740
Siberienne schreef:Gaan eigenlijk wel goed. Ik durf het nu ook te posten, hopelijk volgt nu niet direct een verslechtering :biggrin2:

Hij is nu een maand zonder prednison ! In de maanden ervoor was het nog af en toe hommeles maar met 1-2 dagen prednison 5 Mg ging het dan weer goed

We merkten op vakantie in maart in Noorwegen, waar we brokken en blik mee hadden dat het stabiliseerde daar. De DARF bites Lam brokken. En dus blikken van Hermanns obv geit en schaap en de Trovet worsten nog steeds van konijn. En verse groentenmix. Ik kook zelf geen vlees op het moment, want dat gaf juist af en toe weer problemen, zo leek het.
Daarbij krijgt hij nu wel Puur natuur tranquil, eigenlijk ook gestart voor de bootreis op vakantie, maar hij werd er in het gewone leven ook beter van. Minder snel over de zeik, om het zo maar te zeggen.

Het enige puntje is nog; nu de vacht er masssaal uit komt, erger dan voorgaande jaren lijkt wel, vind ik hem toch nog net wat mager. Meer eten geeft vooral meer pjoep. Bij brokken wel bekend item. Ik voer nu 2x per dag, ik denk erover om tussendoor snacks wat uit te breiden, of om huttenkase te proberen als toevoeging. Oh ja, hij krijgt ook nog de omega capsules.


910CC9FF-C359-47E3-9DA3-9BA940374561.jpeg
Wat fijn dat het goed gaat met hem! Wat voor omega capsules zijn dat, die je nu geeft? Huttekase is vrij mager, ik weet niet of dat zin heeft eerlijk gezegd. Zou een volle kwark niet meer zoden aan de dijk zetten?
Door Siberienne
#3345741
Lizzy schreef:Wat fijn dat het goed gaat met hem! Wat voor omega capsules zijn dat, die je nu geeft? Huttekase is vrij mager, ik weet niet of dat zin heeft eerlijk gezegd. Zou een volle kwark niet meer zoden aan de dijk zetten?

Ok, ja, heb je wel gelijk in, en Spot zal er geen bezwaar tegen hebben... (hij is verzot op yoghurt ed)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3345747
Fijn dat het nu goed lijkt te gaan!

Wat betreft de vacht; Lola haart ook, en niet zo’n beetje ook. Als die een keer schud is het meteen alsof ik al 2 dagen niet heb gestofzogen terwijl ik dat ding net heb opgeborgen. En ik heb ook echt geen idee waar het bij haar aan ligt fat het zo extreem is. Ik begreep bij de trimsalon dat meer honden er last van hebben dit jaar.
Door Siberienne
#3345757
constance.blokzijl schreef:Fijn dat het nu goed lijkt te gaan!

Wat betreft de vacht; Lola haart ook, en niet zo’n beetje ook. Als die een keer schud is het meteen alsof ik al 2 dagen niet heb gestofzogen terwijl ik dat ding net heb opgeborgen. En ik heb ook echt geen idee waar het bij haar aan ligt fat het zo extreem is. Ik begreep bij de trimsalon dat meer honden er last van hebben dit jaar.

Ik maak me eigenlijk ook niet echt zorgen over het verharen, sterker nog, dit voelt eigenlijk vrij normaal. Hij verhaarde sinds zijn ziek zijn steeds een beetje continue door, nu komt er echt een forse ondervacht uit, zoals ik gewend ben van hussen ;) alleen valt me nu op dat er echt een laagje bij mag op de ribben ;)
Door Anne in Zweden
#3345758
Fijn dat er een beetje rust is in de tent! Ik vind hem er niet slecht uitzien, wat weegt hij precies? De husky's van onze vrienden (die een sledehondenbedrijf hebben in de winter) zijn ook ontzettend slank momenteel. Onze Scotch is dan weer niet-zo-heel-slank :biggrin2: , maar dat is dan ook een nephusky. :D
Door src_esther
#3345777
Siberienne schreef:Ok, ja, heb je wel gelijk in, en Spot zal er geen bezwaar tegen hebben... (hij is verzot op yoghurt ed)
Hij oog inderdaad wat dunnetjes.
Ik zou voor Griekse yoghurt gaan, da's echt lekker vet, tenminste die hoort vetter te zijn dan volle kwark en anders daar een flinke lik room aan toevoegen.
Door Siberienne
#3346730
Anne in Zweden schreef:Fijn dat er een beetje rust is in de tent! Ik vind hem er niet slecht uitzien, wat weegt hij precies? De husky's van onze vrienden (die een sledehondenbedrijf hebben in de winter) zijn ook ontzettend slank momenteel. Onze Scotch is dan weer niet-zo-heel-slank :biggrin2: , maar dat is dan ook een nephusky. :D
Spot gewogen bij de DA: 25,5, hij heeft tegen de 28 aan gezeten afgelopen winter. Met vacht maar zoveel scheelt dat niet

Hij heeft vette yoghurt erbij, maar dat leek wat dunnere poep te geven. blik/worst voeding van 400 naar 600 gezet. En voorzichtig wat yoghurt en kokosolie extra. Dat laatste verdraagt ‘ie ook.

Ik ga maar eens op zoek naar geitenyoghurt denk ik
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door