Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bentley2013
#3345184
Heeft er iemand misschien ervaring met een trage maaglediging bij zijn of haar hond.
Onze hond heeft hier last van. Er is door de internist een scopie gemaakt van de maag en begin dunne darm. Hier was niks op te zien. Geen pathologie.
Mijn hond had last van regurgiteren, buikpijn, misselijk en na het eten veel likken aan zijn poten en aan onze handen. Hij was de hele dag aan het stofzuigen op de grond.
In eerste instantie werd er gedacht aan een voedingsintolerantie, welke hij ook heeft maar dit is niet de oorzaak van zijn klachten. Vele verschillende eliminatie dieeten uitgeprobeerd en een brok met versneden eiwitten gevoerd maar de klachten bleven. 6 x per dag om de 3 uur eten geven bracht iets verlichting.
Toen de scopie werd gedaan was er na 12 uur nog rijst in de maag.
Op basis van mijn hond zijn klachten en bovenstaande is de internis tot de diagnose gekomen een trage maaglediging.
Mijn hond krijgt nu tot mijn grote verdriet een brok met versneden eiwitten en een laag vetgehalte, aangezien het de maaglediging nog meer vertraagd. Hij krijgt 3 x per dag een half uur voor zijn eten Emeprid ter stimulering van de maaglediging. Door de trage maaglediging zijn er voedingsintolleranties ontstaan.
Het gaat nu een stuk beter alleen is mijn hond niet klachtenvrij. Het eten valt hem 'zwaar'. Hij wil gras eten wat hem juist in de problemen brengt omdat dit heel lang in zijn maag blijft.
Iberogast heb ik geprobeerd alleen kan mijn hond niet tegen de alcohol.
Puur maag helpt ook niet.
Het is volgens mij de nervus vagus die niet goed werkt. Deze zorgt voor de aansturing van de maag en dus de peristaltiek.
Iemand hier misschien ervaring mee of tips?
Door inni
#3345238
Ik heb geen ervaring met het probleem van jou hond maar ik heb er hier wel eentje die absoluut geen rijst verteerd... rijst komt er iedere keer tussen 3 en 4 uur 's morgens weer uit.. (z'n voer van de voormiddag). Kook ik de rijst helemaal stuk heeft hij op dag 2 diarree. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
Door Janie2
#3345253
He bah wat vervelend.
Ik ken het.
Stofzuigen als een snaaiende gefrustreerde hond, slecht verteren, misselijk (hijgen en likken), maagzuur omhoog, boeren, onrust, regurteren, en soms overgeven en diarree. Snachts naar buiten en dan overgeven en herkenbare stukjes zien van zijn ontbijt. Of heel veel overgeven dat je denkt.. jemig dit zijn zeker 2 maaltijden en de beloningen, dat dat er in kan zitten :o . Dan weer een paar dagen niets en inene 5 minuten na de maaltijd zonder geluidje in 1 x zijn hele maaltijd eruit gooien. De eerste keer stond ik vreemd te kijken.. gewoon bluh hop eruit.

Oplossing hier was:
- Hills id
- panzym
- groene Oss middelen (behalve bijv puur maag, dat was echt heel heftig en niet oké voor de mijne)
- osteopathie
- sanofor
- probiotica
- zantac
Edit: - plus 4 x eten per dag idd

Ik zou ook nog in de hoek van te weinig maagzuur kijken. En die nervus vagus.. erg goed, die zou de osteopaat meepakken. Maar vergeet ook niet dat bepaalde ingewanden aan de ruggenwervels hangen, zoals bijv blaas en dikke darm aan de onderste lendenwervels. Dunne darm weer aan een andere, en het middenrif vastzetten zijn ze ook een kei in en dan is er een behoorlijke verminderde bewegelijkheid van de buik.

Heb je enig idee wanneer dit ontstaan is?
Laatst gewijzigd door Janie2 op wo 13 jun 2018, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bentley2013
#3345276
pearlsofpassion schreef:Heb je ooit een volledig rauw dieet geprobeerd zonder rijst of graan? Zonder groenten ed, gewoon echt puur vlees?
Ja dit is wat hij altijd kreeg. Hij heeft van pup af aan op vlees gestaan.
Hij kan er op dit moment helaas echt absoluut niet tegen. Krijgt heel erg last van oprispingen op vlees.
Door Bentley2013
#3345281
Janie2 schreef:He bah wat vervelend.
Ik ken het.
Stofzuigen als een snaaiende gefrustreerde hond, slecht verteren, misselijk (hijgen en likken), maagzuur omhoog, boeren, onrust, regurteren, en soms overgeven en diarree. Snachts naar buiten en dan overgeven en herkenbare stukjes zien van zijn ontbijt. Of heel veel overgeven dat je denkt.. jemig dit zijn zeker 2 maaltijden en de beloningen, dat dat er in kan zitten :o . Dan weer een paar dagen niets en inene 5 minuten na de maaltijd zonder geluidje in 1 x zijn hele maaltijd eruit gooien. De eerste keer stond ik vreemd te kijken.. gewoon bluh hop eruit.

Oplossing hier was:
- Hills id
- panzym
- groene Oss middelen (behalve bijv puur maag, dat was echt heel heftig en niet oké voor de mijne)
- osteopathie
- sanofor
- probiotica
- zantac
Edit: - plus 4 x eten per dag idd

Ik zou ook nog in de hoek van te weinig maagzuur kijken. En die nervus vagus.. erg goed, die zou de osteopaat meepakken. Maar vergeet ook niet dat bepaalde ingewanden aan de ruggenwervels hangen, zoals bijv blaas en dikke darm aan de onderste lendenwervels. Dunne darm weer aan een andere, en het middenrif vastzetten zijn ze ook een kei in en dan is er een behoorlijke verminderde bewegelijkheid van de buik.

Heb je enig idee wanneer dit ontstaan is?
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik denk, nu terugkijkend, dat het al langer speelt. Alleen is het langzamerhand steeds erger geworden. Het begon met water drinken en als hij dit had gedaan regurgiteerde hij altijd een beetje water weer op.
Het last hebben na het eten dat het echt omhoog kwam is vorig jaar oktober begonnen.
Ik ben 2 x bij een osteopaat geweest.
Via de internist in eerste instantie toen nog niet bekend was wat het probleem was Omeprazol voorgeschreven gekregen, echter werd hij hier heel ziek van.
Ik heb geprobeerd om hem Betaine hcl te geven maar helaas ook dit was geen succes.
En zo gaat het inderdaad dagen goed op de brok in combinatie met de medicatie en ineens is het weer hommeles.
Vezels werken bij onze hond niet goed. Het kan je hond helpen of juist niet en bij onze hond gaat dit niet goed in de maag.
Onze hond heeft een absolute allergie voor kip, hier gaat hij bloed van poepen en overgeven.
Verteringsenzymen wil ik gaan proberen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door