Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3345033
DSCF0065.JPG
DSCF0065.JPG (1011.87 KiB) 3152 keer bekeken
DSCF0066.JPG
DSCF0066.JPG (1.02 MiB) 3152 keer bekeken

Max heeft eergisteren een onverwachte aanvaring met de buurhonden gehad en heeft daar letterlijk een dikke lip aan overgehouden. Er zit een flink gat in, maar wat mij meer bevreemdt is de gelig witte kleur van het vlees. Op de foto is het hopelijk een beetje te zien. Het witte is geen pus; er komt wel wat (doorzichtige en naar ontsteking stinkende) pus uit het gat, maar het witte zit echt vast aan de lip (of is een stuk lip wellicht). Herkent iemand dit? Waar komt die witte kleur door? Het is geen huid gevuld met pus oid, het is echt ondoorzichtig wit vlees. Ik vind het zo raar. Het weefsel is ook hard, op en rond die plek.

Ben nog niet bij de da geweest voor antibiotica, en Max lijkt er ook geen last van te hebben. Hij eet en drinkt normaal, neemt snackjes aan, wandelt lekker mee, slaapt ook op die kant van zijn hoofd. Ik geef hem 3 x daags Traumeel-druppels, naast de cbd-olie die hij toch al krijgt, en dep de wond een paar keer per dag met zilverwater. Maar dat witte vlees, wat kan dat zijn?
#3345034
Dat ziet er inderdaad vreemd uit. Het ziet er toch uit of het iets is wat er niet in hoort. Kun je het er niet voorzichtig uit drukken? Zolang het niet erger wordt zou ik nog even doorgaan met wat je nu doet en het nog even aankijken.
#3345043
Lizzy schreef:Het ziet er best wel akelig uit ja! Met de beste wil van de wereld heb ik geen idee wat dit is. Lijkt wel een aften (een beetje een erge). Dat is toch ook altijd zo wit?
Geen idee, ik zal eens googelen. En morgen misschien toch maar even naar de da, gewoon voor de zekerheid. :-\
#3345364
Het ziet er inmiddels als stukken beter uit. We zijn niet naar de dierenarts geweest, omdat ik al snel verbetering zag en ook de hardheid van de lip op die plek na een dag al verdwenen was. Er zit nu alleen nog een flink gat, maatje hoektand, maar het witte is verdwenen en er komt ook geen pus meer uit. Of de witte huid gewoon heeft losgelaten, of dat Max die er heeft afgeknabbeld of zo, weet ik niet, maar het gaat de goede kant op. Ik ben doorgegaan met Traumeel-druppels en schoonmaken met zilverwater, en nu ziet het er zo uit (geen beste foto's, maar het is wel te zien, denk ik):

DSCF0080.JPG
DSCF0080.JPG (993.85 KiB) 2975 keer bekeken
DSCF0081.JPG
DSCF0081.JPG (1.08 MiB) 2975 keer bekeken
#3345373
Janie2 schreef:WoW wat hangt het nog naar buiten! Zit zn lip altijd zo?
Nee, het vertekent denk ik doordat ik zijn bovenlip optrek voor de foto. Als hij voor je staat en je kijkt naar hem, zie je niets bijzonders op die plek; de bovenlip hangt er dan overheen. Zonder bovenlip hangt het weliswaar wel naar buiten, maar er zit dan ook een flink gat op die plek. Wanneer dat gat weer dicht is, zal het waarschijnlijk niet meer zo hangen.
#3345374
Lizzy schreef:Ja, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit nu! Goed gedaan! Zo zie je maar, heel vaak kun je het zelf wel oplossen met wat natuurlijke middelen en een beetje geduld :-* !
En met vele gouden tips door jarenlang meelezen op Barfplaats! :-* :-* :-*
#3345477
Anne in Zweden schreef:Het ziet er inmiddels als stukken beter uit. We zijn niet naar de dierenarts geweest, omdat ik al snel verbetering zag en ook de hardheid van de lip op die plek na een dag al verdwenen was. Er zit nu alleen nog een flink gat, maatje hoektand, maar het witte is verdwenen en er komt ook geen pus meer uit. Of de witte huid gewoon heeft losgelaten, of dat Max die er heeft afgeknabbeld of zo, weet ik niet, maar het gaat de goede kant op. Ik ben doorgegaan met Traumeel-druppels en schoonmaken met zilverwater, en nu ziet het er zo uit (geen beste foto's, maar het is wel te zien, denk ik):
Wat goed!
Fijn dat het de goede kant op gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door