Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3344271
Het zal wel niet voor baby geschikt zijn denk ik. Dus ik zou denken aan een halve kinderdosering dan, maar volgens mij kun je het in principe niet overdoseren hoor (maar ook dat zal in de bijsluiter staan).

Bijsluiter van bloem erbij gepakt, 2-3 maal daags een capsule, dagdosering niet overschrijden. Hmmm ja hoe vertaal je dat naar een klein hondje... dan twee maal daags een halve? Maar dat is wel een gepruts denk ik... (en of je deze capsules open kunt/mag maken weet ik ook niet zo goed).

Misschien kan Pluk er wat meer over zeggen? Ik heb ook niet echt ervaring met kleine hondjes...
Gebruikersavatar
Door pluk
#3344273
Ik ga even zoeken hoeveel ik gaf toen Scott nog klein(er) was.

Gevonden:
Scott woog toen ook 4 kg en kreeg van de Bloem capsules een halve per dag door z'n kvv.
Verder 2x per dag een theelepel tijmsiroop.
Door Lizzy
#3344364
Om dat lage percentage alcohol zou ik me niet druk maken hoor! Dat kan echt geen kwaad. Ook dierenarts Eric Laarakker maakt homeopathische middelen voor dieren en ook daar zit alcohol in.
#3344631
eelke schreef:Het zal wel niet voor baby geschikt zijn denk ik. Dus ik zou denken aan een halve kinderdosering dan, maar volgens mij kun je het in principe niet overdoseren hoor (maar ook dat zal in de bijsluiter staan).

Bijsluiter van bloem erbij gepakt, 2-3 maal daags een capsule, dagdosering niet overschrijden. Hmmm ja hoe vertaal je dat naar een klein hondje... dan twee maal daags een halve? Maar dat is wel een gepruts denk ik... (en of je deze capsules open kunt/mag maken weet ik ook niet zo goed).

Misschien kan Pluk er wat meer over zeggen? Ik heb ook niet echt ervaring met kleine hondjes...
Ik heb precies de dosering die jij benoemde aangenomen. 2 keer per dag halve tablet. Je kan ze makkelijk open maken. Ik geef het door beetje nat voer. Anders eet hij het niet. Tijm siroop geef ik ook 2 keer daags kleine theelepel. Ik ben nu aantal dagen bezig merk dat hij iets opgewekter is. Of hij minder snotterig is kan ik nog niet goed beoordelen. Dacht aan ruime week om hem dit te geven.
#3344632
Lizzy schreef:Om dat lage percentage alcohol zou ik me niet druk maken hoor! Dat kan echt geen kwaad. Ook dierenarts Eric Laarakker maakt homeopathische middelen voor dieren en ook daar zit alcohol in.
Dan weet ik dit voor de volgende keer. Ik heb de tabletten genomen (poedervorm)
#3344633
pluk schreef:Ik ga even zoeken hoeveel ik gaf toen Scott nog klein(er) was.

Gevonden:
Scott woog toen ook 4 kg en kreeg van de Bloem capsules een halve per dag door z'n kvv.
Verder 2x per dag een theelepel tijmsiroop.
Mijnkleinehondjes schreef: Dan weet ik dit voor de volgende keer. Ik heb de capsules genomen (poedervorm)
#3344635
pluk schreef:Ik ga even zoeken hoeveel ik gaf toen Scott nog klein(er) was.

Gevonden:
Scott woog toen ook 4 kg en kreeg van de Bloem capsules een halve per dag door z'n kvv.
Verder 2x per dag een theelepel tijmsiroop.
Bedankt. Zonder hier het advies te lezen heb ik 2 keer halve capsules per dag gegeven. Ik hoop niet dat het te veel is? In de ochtend en avond. Tijmsiroop heb ik ook 2 keer daags kleine theelepel.
#3345194
Kleine week later, het gaat veel beter met hem. Niet snotterig meer, veel actiever, veel vrolijker, ogen schoon, niet meer hoesten. Soms nog wel bij veel inspanning lijkt ie iets last te hebben. Hij neemt het er echt van om een print te nemen, alsof hij tijden inhaalt.

Bedankt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door