Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3344144
eelke schreef:Ja dat zou ik doen. Gevoelsmatig omdat ik het idee krijg dat er vooral tijm in die siroop zit met een vleugje van ... zeg maar.
Ja klopt is; ingrediënten van Idyl Tijm Echinacea Siroop:
Invertsuikerstroop, water, tijmextract, echinacea tinctuur, conserveermiddelen (E202, E211), voedingszuur (E330)
Laatst gewijzigd door Mijnkleinehondjes op vr 27 sep 2019, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#3344148
eelke schreef:Ah, dat verklaard ;)

Ik zou dan ook die van Bloem erbij nemen. Ik had de druppels. Zo hop in hun bek (of eerst in een spuitje dat kan ook).
Ik neem de druppels van bloem. Tabletten stikt ie inderdaad bijna in. Vooral nu hij het wat moeilijker heeft.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3344161
Mijnkleinehondjes schreef:Ik wil niet zeuren hoor maar vitamine C is toch niet goed voor honden? Of is het zo weinig dat het geen kwaad kan. Ik ben zo bang dat ze stoppen met vitamine C aan te maken als ik het nu extra ga geven. :)
Honden maken zelf vitamine C aan dus normaal gesproken hoef je dat niet bij te geven. Maar als ze ziek zijn is het geen probleem om tijdelijk extra vitamine c te geven. Daar ondersteun je alleen maar mee.
#3344207
eelke schreef:Ja. Maar dat is in verhouding zo'n kleine hoeveelheid dat je dat kunt verwaarlozen.
Anders heb ik hier een dronken hondje. Pluk raadde mij ook de capsules aan. Ik ga deze maar kopen want waarschijnlijk eet hij het beter als ik het door versvlees doe. Weet jij hoeveel ik mag geven per dag van deze capsules en hoelang?

Dit was echt mijn laatste vraag ;)
Door eelke
#3344208
Je had het al besteld toch? Zonde om niet te gebruiken. Als je de druppels alvast ergens op doet en het even laat staan, vervliegt het meeste van de alcohol. Dan blijft er helemaal weinig over.

Ik weet niet hoe zwaar je hondje is? Vaak staat er wel een kinderdosering op de verpakking. Joep weegt 35 kilo dus ik pak vaak een halve volwassenen hoeveelheid.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door