Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeP
#3343254
Hallo mensen ,
Wie kan mij helpen ?
Ike onze boxerreu heeft sinds kort een kwaadaardige tumor op zijn tong. :'(
Hij krijgt nu prednison en AB.
Door het ziek zijn valt hij af.
Ike krijgt barf voeding 1 x per dag .
Ik geef hem nu in de ochtend tonijn of eitje extra, maar ik ben op zoek naar dat wat hem meer energie / vetten kan geven .
Wie heeft goede tips voor mij ?

Ook zijn we nog op zoek naar alternatieven voor de medicatie vd dierenarts , ook deze tips zijn welkom.

Groetjes Renee
Door Lizzy
#3343342
Oh jee..... :'(

Valt hij af door de tumor/kanker of doordat hij geen eetlust heeft?

Ik zou geen tonijn gaan geven. Daar zitten erg veel zware metalen in en die gifstoffen kan je hond nu niet gebruiken. Hoe reageert hij op het toevoegen van vetten zoals visolie (een goede kwaliteit - die zit in capsules en nooit in een fles) en biologische extra vergine kokosolie (geurende!) denk je? Kan hij wat vet verdragen?

Heb je al eens aan CBD + THC olie gedacht?
Gebruikersavatar
Door ReneeP
#3343350
Hoi lizzy
Hij eet goed en heeft meer honger waarschijnlijk ook door de prednison ,
Heb je een goede website waar ik die producten kan kopen ? Ike eet alles
Ik hoor t graag ,
We gaan starten met reishi poeder
Gr Renee
#3343353
Och gos, wat sneu voor je boxy. En voor jou. :(

Ik dacht ook meteen aan CBD-olie; googel daar maar eens op, dan vind je verschillende aanbieders en meer info over de werking. Ik gebruik het bij Max (deels) als vervanging van pijnstilling en om verdere tumorgroei tegen te gaan (heeft zover bekend een goedaardige teelbaltumor die veel voorkomt bij oude reuen).

Succes, ik hoop dat Ike nog lang van het leven mag genieten, als een echte boxer!
Door Lizzy
#3343400
ReneeP schreef:Hoi lizzy
Hij eet goed en heeft meer honger waarschijnlijk ook door de prednison ,
Heb je een goede website waar ik die producten kan kopen ? Ike eet alles
Ik hoor t graag ,
We gaan starten met reishi poeder
Gr Renee
Ik zou hem dan vetter eten gaan geven. Dus vetter vlees, kokosolie (extra vergine, geurende en biologisch!) en een goede visolie. Ik weet niet hoe je Engels is? Maar anders zou ik zeker ook aanbevelen om te googlen op Ketogenic diet for dogs with cancer.

Waar je echt ver maar dan ook super ver vandaan moet blijven zijn koolhydraten. Dus geen koolhydraten in zijn groentenmix, geen rijst, pasta, brood, aardappel, zoete aardappel, etc. Niks van dat alles. Want kankercellen voeden zich met suikers.

Ook een teveel aan eiwit kan zich een soort van omzetten in koolhydraten en daarom is het idee achter een ketogenic dieet om niet meer eiwitten te gaan voeren maar meer vetten.

Vetten die je dan weer absoluut niet mag voeren zijn diegene waar veel omega 6 in zit. Dus geen zonnebloemolie, geen maiskiemolie, geen tarwekiemolie, geen soja olie. Maar wel kun je meer dierlijke vetten voeren (vetter vlees) en dus kokosolie, olijfolie (ook extra vergine) en visolie (van uitmuntende kwaliteit en die vind je niet in de dierenwinkel en die vind je ook niet in een fles want dat wordt veel te snel ranzig - visolie capsules geschikt voor menselijk consumptie in capsules).

Voor CBD + THC olie heb ik een goed adres voor je. Mocht je dat willen, dan stuur ik je een email adres via een Prive Bericht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door