Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3343209
Daar zijn we weer, een antibioticakuur verder, hielp niets. En weer een detoxkuur verder, ook weer niets. Ik heb de andere anaalkliertopics gevolgd. De anaalklieren zijn volgens de da chronisch ontstoken. Ik duw ze zelf uit, gaat heel makkelijk, het groene spul flatst er uit. Zal ik dan nu eens de hepar sulphur methode gaan doen? Of de pompoenpitten methode?
En hoe te beginnen met welke potentie van de hepar sulphur, als de anaalklieren ontstoken zijn?
Door Lizzy
#3343216
Bij ontstoken anaalklieren kun je Hepar Sulferis gebruiken maar altijd een lage potentie dus bijv. D4 of D8. Zit er een abces? Als er een abces zit kun je als het abces doorgebroken is en weg is Hepar Sulfuris in een hogere potentie geven, bijv. D30. En daarna kun je Silicea D30 geven om te voorkomen dat het terug keert.

Je kunt tegelijkertijd ook gemalen pompoenzaad geven. En probiotica. En waarom niet gelijk ook Quercetine met Bromelaïne. Dan pak je het gelijk stevig aan.
Door vagebond
#3343221
Zolang er groene straaltjes uitkomen, zit er toch een abces? Dus dan moet ik de lage dosering geven totdat het niet meer groen is? Daar twijfel ik over.
Ga nu toch bestellen op internet, dus dan ga ik de rest ook bestellen. Maar weer een poging wagen..
Door Lizzy
#3343224
vagebond schreef:Zolang er groene straaltjes uitkomen, zit er toch een abces? Dus dan moet ik de lage dosering geven totdat het niet meer groen is? Daar twijfel ik over.
Ga nu toch bestellen op internet, dus dan ga ik de rest ook bestellen. Maar weer een poging wagen..
Het lijkt me dat er dan in ieder geval nog een ontsteking zit. Heeft je hond er geen vreselijke last van/pijn aan? Ik zou zeker de lage dosering geven totdat er niks meer uit komt aan groene troep. Eigenlijk totdat het leeg is. En dan de hogere potentie om de boel in te laten drogen.
Door vagebond
#3343228
Ja, ze heeft er last van, gister weer uitgeknepen, gewassen en vetramil erop gedaan. Dan gaat het wel weer. Wat is de dosering eigenlijk?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door