Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gizmo
#3342515
Ik las vandaag over Glandex, een voedingssupplement bij anaalklierproblemen. Het komt uit Amerika en is vrij nieuw in Nederland, dus ik verwacht dat er nog niet veel ervaringen over te lezen zijn. Ik zag toevallig dat Lizzy het er ook kort over had in een ander topic.

Nu zitten wij met handen in het haar wat betreft anaalklierproblemen bij Gizmo. We gaven Silicea en dat heeft 10 maanden goed gewerkt, maar plots in 1 maand tijd aan beide kanten flinke abcessen. De laatste keer was Gizmo's anaalklier in maar 4 uur tijd gevuld en toen was het al te laat om uit te knijpen. Ze heeft altijd stevige ontlasting dus daar kan het niet aan liggen...

Nu vroeg ik me af of Glandex misschien zou kunnen helpen? De werkzame stoffen zeggen mij dus helemaal niks. Misschien hebben jullie er meer verstand van? Zijn het goede stoffen of is het troep / een kwakzalfmiddeltje?

"Actieve ingrediënten: pompoenzaadpoeder, appelpectine-cellulosepoeder, quercetine-dihydraat, lactobacillus acidophilus, bromelaïne.
Inactieve ingrediënten: gedehydrateerde pindakaas, lijnzaadolie, glycerine, minerale olie, pindakaas, aardappelzetmeel, rijstzemelen, sorbinezuur, sucrose, water.

Glandex kauwtabletten bevatten geen graan, soja of tarwe en geen kunstmatige ingrediënten of conserveringsmiddelen. "
Door Lizzy
#3342536
Gizmo schreef:Ik las vandaag over Glandex, een voedingssupplement bij anaalklierproblemen. Het komt uit Amerika en is vrij nieuw in Nederland, dus ik verwacht dat er nog niet veel ervaringen over te lezen zijn. Ik zag toevallig dat Lizzy het er ook kort over had in een ander topic.

Nu zitten wij met handen in het haar wat betreft anaalklierproblemen bij Gizmo. We gaven Silicea en dat heeft 10 maanden goed gewerkt, maar plots in 1 maand tijd aan beide kanten flinke abcessen. De laatste keer was Gizmo's anaalklier in maar 4 uur tijd gevuld en toen was het al te laat om uit te knijpen. Ze heeft altijd stevige ontlasting dus daar kan het niet aan liggen...

Nu vroeg ik me af of Glandex misschien zou kunnen helpen? De werkzame stoffen zeggen mij dus helemaal niks. Misschien hebben jullie er meer verstand van? Zijn het goede stoffen of is het troep / een kwakzalfmiddeltje?

"Actieve ingrediënten: pompoenzaadpoeder, appelpectine-cellulosepoeder, quercetine-dihydraat, lactobacillus acidophilus, bromelaïne.
Inactieve ingrediënten: gedehydrateerde pindakaas, lijnzaadolie, glycerine, minerale olie, pindakaas, aardappelzetmeel, rijstzemelen, sorbinezuur, sucrose, water.

Glandex kauwtabletten bevatten geen graan, soja of tarwe en geen kunstmatige ingrediënten of conserveringsmiddelen. "
Om een abces zo snel mogelijk door te laten breken kun je Hepar Sulferis gebruiken maar altijd een lage potentie nemen dus bijv. D4 of D8. Als het doorgebroken is kun je een hoge potentie nemen om het abces snel te laten genezen/in te drogen. Bijv. D30. En dan daarna weer een kuurtje Silcea.

Glandex. Ja, ik heb dus geen zin in die inactieve ingredienten. Pindakaas, lijnzaadolie, minerale olie, aardappelzetmeel, etc. Bah bah bah! Daarom ben ik het aan Frou Frou op mijn eigen manier gaan geven (zij had laatst ook behoorlijke problemen, zie ouder topic). Ik ben gemalen pompoenpitten gaan geven (malen in een koffiemolentje). Maar omdat daar veel fytinezuur in zit, heb ik besloten de pitten eerst een nacht te laten weken in ruim water, af te spoelen en daarna te drogen (kan in de oven op 50 graden, kan in een pan op een laag vuurtje of kan in de zon). Dan als ze droog zijn de pitten malen. Verder heb ik haar een kuur probiotica gegeven van Puur. En je kunt goed de Quercetine kopen van Solgar of Now, daar zit ook al bromelaïne in. Appelpectine kun je ook gewoon bij de Tuinen kopen. En dan heb je al die vieze inactieve ingrediënten niet nodig :)
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#3342540
Lizzy schreef:Om een abces zo snel mogelijk door te laten breken kun je Hepar Sulferis gebruiken maar altijd een lage potentie nemen dus bijv. D4 of D8. Als het doorgebroken is kun je een hoge potentie nemen om het abces snel te laten genezen/in te drogen. Bijv. D30. En dan daarna weer een kuurtje Silcea.
Bedankt voor de tip! Beter dan al die antibiotica troep die de dierenarts meegeeft. Hoelang geef je Hepar Sulferis als het is doorgebroken? En ik kan dus dan zelf doktoren met dat spul als ze weer een abces heeft? Omdat ik anders altijd direct naar de dierenarts ga...
Lizzy schreef: Glandex. Ja, ik heb dus geen zin in die inactieve ingredienten. Pindakaas, lijnzaadolie, minerale olie, aardappelzetmeel, etc. Bah bah bah! Daarom ben ik het aan Frou Frou op mijn eigen manier gaan geven (zij had laatst ook behoorlijke problemen, zie ouder topic). Ik ben gemalen pompoenpitten gaan geven (malen in een koffiemolentje). Maar omdat daar veel fytinezuur in zit, heb ik besloten de pitten eerst een nacht te laten weken in ruim water, af te spoelen en daarna te drogen (kan in de oven op 50 graden, kan in een pan op een laag vuurtje of kan in de zon). Dan als ze droog zijn de pitten malen. Verder heb ik haar een kuur probiotica gegeven van Puur. En je kunt goed de Quercetine kopen van Solgar of Now, daar zit ook al bromelaïne in. Appelpectine kun je ook gewoon bij de Tuinen kopen. En dan heb je al die vieze inactieve ingrediënten niet nodig :)
Die inactieve ingrediënten, zijn die erg slecht voor een hond of heeft dat gewoon geen toegevoegde waarde?

Als je het zrlf maakt, Geef je al die middeltjes dan elke dag? En helpt het echt? En werkt het dan echt van binnenuit, dat de anaalklieren beter hun werk gaan doen?

Dank voor al je tips! Zoals ik in een ander topic al zei staan we op het punt om haar eraan te opereren. Maar dat hebben we liever niet natuurlijk dus dit valt dan zeker nog te proberen!
Door Lizzy
#3342543
Gizmo schreef:Bedankt voor de tip! Beter dan al die antibiotica troep die de dierenarts meegeeft. Hoelang geef je Hepar Sulferis als het is doorgebroken? En ik kan dus dan zelf doktoren met dat spul als ze weer een abces heeft? Omdat ik anders altijd direct naar de dierenarts ga...
Zodra het mooi doorgebroken is en het abces schoon is ga je over naar een hogere potentie. Dat kan ik natuurlijk niet voor jou beoordelen, in hoeverre je zelf kunt en wilt dokteren.....
Die inactieve ingrediënten, zijn die erg slecht voor een hond of heeft dat gewoon geen toegevoegde waarde?

Als je het zrlf maakt, Geef je al die middeltjes dan elke dag? En helpt het echt? En werkt het dan echt van binnenuit, dat de anaalklieren beter hun werk gaan doen?

Dank voor al je tips! Zoals ik in een ander topic al zei staan we op het punt om haar eraan te opereren. Maar dat hebben we liever niet natuurlijk dus dit valt dan zeker nog te proberen!
Ik vind ze slecht.

Je geeft het iedere dag, totdat de problemen verholpen zijn en je hond een week of 2 zonder problemen is. En dan houd je het goed in de gaten en met de minste verdenking geef je het weer.

Voordat ik mijn hond hieraan zou laten opereren zou ik bovenstaande proberen en als dat niet hielp: zou ik eerst AB in de anaalklieren laten spuiten door de dierenarts. Mijn dierenarts heeft dat ooit gedaan bij Pinkel. Het was een AB zalf die werd gebruikt bij koeien. Dat spoot hij in (was wel pijnlijk) en na een paar weken kneep hij deze AB zalf er weer uit. Pinkel heeft daarna NOOIT meer last gehad!!!!!! Ik weet de details niet meer maar je dierenarts kan altijd bellen met de mijne! Mocht je zijn gegevens willen geef je me maar een gil.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door