Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cait_ie
#3342110
Ik zit een beetje met een gek verhaal en hoop dat jullie misschien een idee hebben van de oorzaak...

Dinsdagavond trek ik met Mellow naar het bos. We hangen daar een kleine twee uurtjes rond, spelen met wat andere hondjes, lopen achter de bal en keren dan huiswaarts.
Mellow is wat flauwer tijdens het terugwandelen naar de auto maar was ook vrij moe dus voor mij op zich niets alarmerends. Ook die avond niet anders speciaal op te merken.

Woensdagochtend gaat mijn vriend met hem op de ochtendwandeling, die hij vervroegt stopt omdat Mellow kreupel loopt en aan zijn been blijft plakken (terwijl hij normaal graag op onderzoek uitgaat).
Ik kijk bij thuiskomst uitvoerig zijn pootjes na van onder tot boven maar kan niets speciaals vinden buiten dat zijn schouder een beetje warmer aanvoelt.
We moeten beide aan het werk, dus Mellow blijft de rest van de dag alleen thuis, binnen. Als het zijn oude schouderblessure is, is rust ook de beste genezing.

Als ik woensdag weer thuis kom check ik hoe het met hem gesteld is en nu zijn aan zijn beide pootkussentjes, op dezelfde plaats, wonden.
Ik vermoed dus dat hij die zelf gedurende de dag kapot gebeten heeft. Hij was ook echt miserabel, zelfs een "welkom thuis"-knuffel kon er bijna niet af.

Sinds gisterenavond smeren we nu wondhelende zalf en het is duidelijk dat hem dit al heel wat verlichting geeft, hij wandelt terug (voorzichtig) rond en is weer wat vrolijker.

Maar dus mijn vraag, wat is er in hemelsnaam gebeurd? Kan dit een soort reactie zijn op een plant in het bos ofzo?
IMG_20180516_170528.jpg
Pootje Mellow
IMG_20180516_170528.jpg (1.18 MiB) 4787 keer bekeken
Door Lizzy
#3342114
Wat gek! En toch he, heb ik dit eerder gezien :g:. Ik weet alleen niet meer hoe/wat/waar. Ik zou het alleen zo gek vinden als je hond ze zelf kapot zou hebben gemaakt. Ik zou eerder denken dat er misschien al iets zat en Mellow dat verder kapot heeft gemaakt? Goed, ik ga nog wel ff denken waar ik dit toch eerder heb gezien. En misschien dat iemand anders het weet/eerder heeft gezien/oorzaak kent! Ondertussen sterkte met Mellow en beterschap!
Door smulpaap
#3342120
Als ik zo naar de foto kijk is het net alsof er al ""iets "" heeft gezeten .... maar ja , wat ?
En het is ook net alsof het (nu ) is opengebarsten
De wond is ook erg netjes , als ze er zelf aan gaan bijten dan denk ik dat de wond er anders uit had gezien
Gebruikersavatar
Door Cait_ie
#3342123
Het verder kapot bijten was ook mijn eerste idee maar dan liep ik tegen twee dingen aan:
- Mijn controle op woensdagochtend was echt best grondig, dan moet het echt iets innie minnie geweest zijn
- Dan zat het op zijn twee poten tegelijk, op bijna exact dezelfde plaats en niet op een andere plek op z'n poot
(dat stond er misschien niet zo duidelijk, het is dus echt aan zijn beide voorpoten op dezelfde plek).
--> dat doet mij dus ook twijfelen of er effectief iets in/op/aan zat.

Dankjewel allebei al voor het meedenken!
Ik hoop dat het je te binnen schiet Lizzy, waar je dit nog gezien hebt :duimen:
Door Anne in Zweden
#3342161
smulpaap schreef:Als ik zo naar de foto kijk is het net alsof er al ""iets "" heeft gezeten .... maar ja , wat ?
En het is ook net alsof het (nu ) is opengebarsten
De wond is ook erg netjes , als ze er zelf aan gaan bijten dan denk ik dat de wond er anders uit had gezien
Ik denk juist doordat het er netjes uitziet dat de hond zelf aan het werk is geweest, om schoon te maken oid. Het is hier nog niet zo vaak voorgekomen, maar door te blijven likken worden wondjes goed schoon, heb ik het idee. Alle troep lijkt eruit te zijn op de foto.
Gebruikersavatar
Door kira
#3342167
Apart kleine beer idem deze week ik denk nu direct een onkruid oid? Kleine beer wordt 11 en buiten een snede in de voetzool nooit zool problemen en we lopen enkel in bos en zand. Na de wandeling afgelopen donderdag mank en bij controle net zo een wond in het grote kussen.
Door TomsBorders
#3342171
mijn jongste heeft het regelmatig, meestal na veel door vers gras te rennen, dat is best scherp en daar heeft ze vaker een stukje voetzool eraf geschuurd/gesneden. Vooral bij het cirkelen op z'n border collies bij schapen of andere honden.
Mijn honden zijn extreem hard dus die malen er niet om, doe er dan wat linoleum op van tijd tot tijd en voor de rest kunnen ze gewoon verder, binnen een paar dagen hebben ze er weer eelt op gesleten (bij die van mij dan).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door