Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3347410
Wat jammer dat je geen verbetering merkt...

Ik had voor Yindra op een gegeven moment ook een hele lijst zodat ik niet zou vergeten welke van de tig supplementen ze wanneer moest hebben.
Een herinnering in de telefoon vind ik wel handig. 1x instellen en je vergeet het nooit weer (tenzij je denkt, oh dat doe ik straks even :cool: ).
#3347438
Eef+doggies schreef:Wat jammer dat je geen verbetering merkt...

Ik had voor Yindra op een gegeven moment ook een hele lijst zodat ik niet zou vergeten welke van de tig supplementen ze wanneer moest hebben.
Een herinnering in de telefoon vind ik wel handig. 1x instellen en je vergeet het nooit weer (tenzij je denkt, oh dat doe ik straks even :cool: ).
Een herinnering in mijn telefoon werkt niet. Ik ga een lijstje maken en ophangen. Kan mooi in het klompenhok want daar komen de supplementen voor de mannen te staan.
Door Lizzy
#3347448
- pien - schreef:Ik vermoedde al dat het niet gewoon een schapekop was of zo :biggrin2:
Gewéldig ook dat ze samen kunnen kluiven. Hier gaat met z'n drieën aan dezelfde grasspriet snuffelen goed, maar zodra er eten in het spel is is er kans dat het niet goed gaat :-X
Zelfs Gabi durft al aan te geven dat het zijn vreten is en dat ze moeten ophoepelen als ze toevállig bij hem rond blijven scharrelen of er nog iets te snaaien valt ;D



Ik merk niks aan Gabi :-\ Geen verbetering...Dinsdag mogen we weer naar Stella. Gelukkig heb ik airco in de auto.

Lizzy, als ik afbouw met de pompoenpitten gaat hij weer aan z'n poepert soppen. Ik laat de pompoenpitten sowieso weken maar ik ben toch bang dat hij te veel fytinezuur binnenkrijgt...Wat is wijsheid? O ja, de probiotica was ik mee gestopt (was vergeten dat dat bij deze 'behandeling' hoorde) maar er komt probiotica binnen voor Joep dus daar zal ik Gabi ook weer van geven.
Hoe nu verder met de pompoenpitten?
(in elk geval een boekje bijhouden/briefje ophangen hoe vaak ik wat geef. 'Elke dag geven' ben ik een kei in, af en toe geven gaat mis :-\ dan geef ik het vaker dan af en toe of vergeet het helemaal)
Ik zou de pompoenpitten gewoon blijven weken (doe er anders wat citroen of appelazijn bij), drogen in de pan (daarmee verwijder je het laatste beetje fytinezuur wel), malen en geven. Want ik denk dat je daarmee niet teveel fytinezuur geeft. In dat middel dat ze speciaal voor honden met anaalklierproblemen maken zit ook pompoenpit, dus ik zou me daar niet druk over maken.

https://foodswitch.nl/fytinezuur-klachten-oplossen/
#3347449
En anders wordt het misschien toch eens tijd om de methode van mijn dierenarts te proberen...?

Even mijn quote uit een oud topic:
In de regel werkt AB gewoon heel erg slecht bij anaalklierproblemen omdat de AB zeg maar niet bij de ontsteking komt. Mijn DA geeft zelfs niet eens meer een inwendige AB. Hij behandeld honden door de anaalklieren leeg te maken en er dan een kortwerkende antibiotica in te spuiten. En ja, dat is even heel naar en pijnlijk maar het is voor een goed doel. Twee dagen later controleert hij de boel en als de ontsteking dan zeer goed verminderd is, spuit hij er een langwerkende AB in. Deze moet je er na 1 maand weer uit laten halen, de resten. Als de ontsteking niet weg is, gaat er weer een kortwerkende AB in en dan 2 dagen later de langwerkende. Hij heeft hier zeer goede resultaten mee, heeft mijn hond Pinkel op deze wijze behandeld, met veel succes.
Door - pien -
#3347450
Lizzy schreef:Ik zou de pompoenpitten gewoon blijven weken (doe er anders wat citroen of appelazijn bij), drogen in de pan (daarmee verwijder je het laatste beetje fytinezuur wel), malen en geven. Want ik denk dat je daarmee niet teveel fytinezuur geeft. In dat middel dat ze speciaal voor honden met anaalklierproblemen maken zit ook pompoenpit, dus ik zou me daar niet druk over maken.

https://foodswitch.nl/fytinezuur-klachten-oplossen/
Ik droog ze op een bord op het deksel van de Aga, dan worden ze nét aan heet maar geen risico op verbranden :yeah:

Dankjewel Lizzy!
Lizzy schreef:En anders wordt het misschien toch eens tijd om de methode van mijn dierenarts te proberen...?

Even mijn quote uit een oud topic:
Ja, deze ben ik tegengekomen. Hoe weet ik of het een ontsteking is? Of dat ze af en toe 'gewoon overlopen' ?
Door Eef+Stippels
#3347731
- pien - schreef: Hoe weet ik of het een ontsteking is? Of dat ze af en toe 'gewoon overlopen' ?
Dat kun je zien aan wat er uit komt volgens mij, als het ontstoken is dan komt er pus uit dacht ik, groenig.

Bella heeft ook lastige anaalklieren. De wanden zijn verdikt, waardoor er eerder problemen ontstaan.
Ik voer haar nu geregeld een hoger botaandeel, zodat ze op die dagen goed moet drukken en de boel makkelijker geleegd wordt. Dat helpt.
Door - pien -
#3348040
Eef+doggies schreef:Dat kun je zien aan wat er uit komt volgens mij, als het ontstoken is dan komt er pus uit dacht ik, groenig.

Bella heeft ook lastige anaalklieren. De wanden zijn verdikt, waardoor er eerder problemen ontstaan.
Ik voer haar nu geregeld een hoger botaandeel, zodat ze op die dagen goed moet drukken en de boel makkelijker geleegd wordt. Dat helpt.
Ah ja, dat klinkt logisch.
Er wordt niet/minimaal gesopt aan de achterkant :)
Ik geef ook Puur Probiotica aan Gabi en Rocco was aan het sleetjerijden dus die krijgt ook probiotica en pompoenpitten.

Fijn dat het zo helpt bij Bella!

We zijn afgelopen dinsdag weer geweest voor een acupunctuurbehandeling en Gabi z'n waardes zijn enorm verbeterd. Met de 'waterkruiden' moet ik doorgaan (gewoon opmaken)dus die gaan 2x per dag in supplementenbonebrothsoepje en over het eten :)
Ze zei nog 'echt geweldig hoe een hond met zo'n verleden na een behandeling kan opknappen'. Ze meet ook weinig pijn. Ik had al nieuwe (sterkere) pijnstillers (Cimalgex) gehaald omdat de Novacam bijna op is en ik kan dus een maand uitproberen hoe hij het daar op doet. Brengt het geen verbetering dan kan ik altijd nog groenlipmossel oid of CBDolie proberen.
Na de maand Cimalgex (de Novacam is nog niet op) heb ik weer contact met Stella en kijken we verder.
Door Lizzy
#3348307
- pien - schreef:Ah ja, dat klinkt logisch.
Er wordt niet/minimaal gesopt aan de achterkant :)
Ik geef ook Puur Probiotica aan Gabi en Rocco was aan het sleetjerijden dus die krijgt ook probiotica en pompoenpitten.

Fijn dat het zo helpt bij Bella!

We zijn afgelopen dinsdag weer geweest voor een acupunctuurbehandeling en Gabi z'n waardes zijn enorm verbeterd. Met de 'waterkruiden' moet ik doorgaan (gewoon opmaken)dus die gaan 2x per dag in supplementenbonebrothsoepje en over het eten :)
Ze zei nog 'echt geweldig hoe een hond met zo'n verleden na een behandeling kan opknappen'. Ze meet ook weinig pijn. Ik had al nieuwe (sterkere) pijnstillers (Cimalgex) gehaald omdat de Novacam bijna op is en ik kan dus een maand uitproberen hoe hij het daar op doet. Brengt het geen verbetering dan kan ik altijd nog groenlipmossel oid of CBDolie proberen.
Na de maand Cimalgex (de Novacam is nog niet op) heb ik weer contact met Stella en kijken we verder.
Wat fijn dat het de goede kant op gaat! Heb je ook het gevoel dat die behandelingen daar aan ten grondslag liggen?
Door - pien -
#3348377
Lizzy schreef:Wat fijn dat het de goede kant op gaat! Heb je ook het gevoel dat die behandelingen daar aan ten grondslag liggen?
Nee, ik heb werkelijk geen idee. Hij beweegt ook niet beter. Eerlijk gezegd. Zij meet 'beter/opgeknapt'. Maar ik merk niks :-[
Ja, hij lijkt iets 'dapperder'. Als er bezoek aan de tuintafel zit durft hij daar gewoon een paar keer langs. Man/vrouw....maakt niet uit.
Ze had het er over dat er in z'n rug misschien spondylose aan het vormen is. Dan kan hij 'stijf' bewegen. En dat blijft dan natuurlijk zo.

Heel apart: beide keren dat zij Gabi aan het behandelen was begon ik spontaan te janken...zij zit in zijn energie en ik sta zo dicht bij hem dat er in mijn energie ook iets gebeurt. Terwijl ik helemaal geen goeie 'antennes' heb.
Eef+doggies schreef:Hij heeft het zoooo getroffen met jullie!
Ik keek net nog even weer naar zijn 'voor en na' foto's, wat een verschil :-*
Jaaa, mijn grote schat!
Het bewegen zal misschien niet veel verder verbeteren, maar ik probeer wat ik kan, alles voor mijn man(nen) :smitten:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door