Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3345309
Gister waren we bij Stella de Vries - Hond in Balans. Gabi was rustig en we hebben hem samen op de behandeltafel getild en hij nam snoepjes aan van haar :thumbup: Soms vindt hij alles zo eng dat hij geen snoepje wil...
Ze heeft van alles doorgemeten (z'n lijf, z'n eten en de supplementen) en ze vond midden in z'n rug een verzakking, daar heeft hij waarschijnlijk ooit een klap gehad (aanrijding?), schade dus, en daar heeft hij last van. Op verschillende plekken kwamen groene en blauwe streepjes te staan (oorzaak en gevolg). Toen heeft ze 'ontspanningspunten' aangestipt met zalf en een steen en daarna heeft ze 6 naalden gezet (voor iedere naald kreeg hij een snoepje :) ). Gabi bleef rustig. Ze heeft de naalden aangeduwd en toen moest het 10 minuten inwerken.
Op een gegeven moment wilde Gabi opstaan en weg en toen was de behandeling bijna klaar.
De naalden gingen eruit en hij mocht van de tafel.
Ik kreeg 'waterkruiden' mee om 2x per dag over z'n eten te strooien (1x in z'n soepje-met-supplementen en de rest bij z'n eten) omdat z'n nieren niet goed testten (niks met z'n nieren, maar z'n 'nierenergie') :
'Het element water heeft een directe verbinding met de organen nieren en blaas en is vaak wat verzwakt in het winterseizoen.
• zwakke onderrug,
• blaasproblemen,
• zwakke botten/tanden,
• hormonale klachten of een slechte lichamelijke ontwikkeling'
Ik ben reuze benieuwd...Hij krijgt in elk geval over 3 weken een tweede behandeling.
#3345331
- pien - schreef:Gister waren we bij Stella de Vries - Hond in Balans. Gabi was rustig en we hebben hem samen op de behandeltafel getild en hij nam snoepjes aan van haar :thumbup: Soms vindt hij alles zo eng dat hij geen snoepje wil...
Ze heeft van alles doorgemeten (z'n lijf, z'n eten en de supplementen) en ze vond midden in z'n rug een verzakking, daar heeft hij waarschijnlijk ooit een klap gehad (aanrijding?), schade dus, en daar heeft hij last van. Op verschillende plekken kwamen groene en blauwe streepjes te staan (oorzaak en gevolg). Toen heeft ze 'ontspanningspunten' aangestipt met zalf en een steen en daarna heeft ze 6 naalden gezet (voor iedere naald kreeg hij een snoepje :) ). Gabi bleef rustig. Ze heeft de naalden aangeduwd en toen moest het 10 minuten inwerken.
Op een gegeven moment wilde Gabi opstaan en weg en toen was de behandeling bijna klaar.
De naalden gingen eruit en hij mocht van de tafel.
Ik kreeg 'waterkruiden' mee om 2x per dag over z'n eten te strooien (1x in z'n soepje-met-supplementen en de rest bij z'n eten) omdat z'n nieren niet goed testten (niks met z'n nieren, maar z'n 'nierenergie') :
'Het element water heeft een directe verbinding met de organen nieren en blaas en is vaak wat verzwakt in het winterseizoen.
• zwakke onderrug,
• blaasproblemen,
• zwakke botten/tanden,
• hormonale klachten of een slechte lichamelijke ontwikkeling'
Ik ben reuze benieuwd...Hij krijgt in elk geval over 3 weken een tweede behandeling.
Interessant allemaal! Ik ben heel erg benieuw hoe het de komende tijd met hem zal gaan, of je verbetering gaat merken binnen die 3 weken!
#3345375
- pien - schreef:Gister waren we bij Stella de Vries - Hond in Balans. Gabi was rustig en we hebben hem samen op de behandeltafel getild en hij nam snoepjes aan van haar :thumbup: Soms vindt hij alles zo eng dat hij geen snoepje wil...
Heel herkenbaar, hoewel dat nu nauwlijks nog voorkomt, na 3 jaar. Goed dat haar 'aura' Gabi een goed gevoel geeft, dat maakt zo bezoek een stuk aangenamer.
- pien - schreef:Ze heeft van alles doorgemeten (z'n lijf, z'n eten en de supplementen) en ze vond midden in z'n rug een verzakking, daar heeft hij waarschijnlijk ooit een klap gehad (aanrijding?), schade dus, en daar heeft hij last van. Op verschillende plekken kwamen groene en blauwe streepjes te staan (oorzaak en gevolg). Toen heeft ze 'ontspanningspunten' aangestipt met zalf en een steen en daarna heeft ze 6 naalden gezet (voor iedere naald kreeg hij een snoepje :) ). Gabi bleef rustig. Ze heeft de naalden aangeduwd en toen moest het 10 minuten inwerken.
Op een gegeven moment wilde Gabi opstaan en weg en toen was de behandeling bijna klaar.
De naalden gingen eruit en hij mocht van de tafel.
Ik kreeg 'waterkruiden' mee om 2x per dag over z'n eten te strooien (1x in z'n soepje-met-supplementen en de rest bij z'n eten) omdat z'n nieren niet goed testten (niks met z'n nieren, maar z'n 'nierenergie') :
'Het element water heeft een directe verbinding met de organen nieren en blaas en is vaak wat verzwakt in het winterseizoen.
• zwakke onderrug,
• blaasproblemen,
• zwakke botten/tanden,
• hormonale klachten of een slechte lichamelijke ontwikkeling'
Ik ben reuze benieuwd...Hij krijgt in elk geval over 3 weken een tweede behandeling.
Daarvan krijg ik een beetje de kriebels, dat 'zweverige' gedoe. Hopelijk heeft Gabi er baat bij en dan doet het er verder niet toe of het wel of niet 'zweverig' is.
#3345442
src_esther schreef:Heel herkenbaar, hoewel dat nu nauwlijks nog voorkomt, na 3 jaar. Goed dat haar 'aura' Gabi een goed gevoel geeft, dat maakt zo bezoek een stuk aangenamer.


Daarvan krijg ik een beetje de kriebels, dat 'zweverige' gedoe. Hopelijk heeft Gabi er baat bij en dan doet het er verder niet toe of het wel of niet 'zweverig' is.
Joep, die nu 4 jaar hier is, is nog steeds af en toe héél bang, maar hij herstelt veel sneller dan eerst.
We krijgen de narigheid er nooit helemaal uit maar er groeit vertrouwen, er komt (meer) rust en alles is in elk geval stabieler dan eerst :thumbup:


Ik begrijp je wel hoor, ik vind het ook vaag ;D
Maar wie weet helpt het en dan maakt het niet uit...o ja, dat zeg jij ook ;)
Mijn vader zei altijd 'hoe het werkt maakt niet uit, áls het maar werkt'...
Ik kreeg ineens gister 2 x een likje aan mijn hand :D Doet 'ie nooit! Kan toeval zijn...maar ik vond het een geluksmomentje :)

Die groene en blauwe streepjes waren de plekken op z'n rug waar ze de acupunctuur wilde toepassen ;)
#3345478
Eef+doggies schreef:Leuk!! :D :biggrin2:

Wat lief dat je likjes kreeg.
Hier zijn dat vaak bedankjes, misschien is hij blij met de ondersteuning :)
Van Joep krijg ik wel 's likjes, die bedankt mij heel vaak :D
En soms zijn het gewoon tongzoenen, dat probeert 'ie tenminste :biggrin2:

Ja, weet je, ik heb het Gabi uitgelegd. Dat we gingen proberen om het zo aangenaam mogelijk voor hem te maken, kijken of we wat aan de pijn kunnen doen.
Ik hoop dat hij het snapt. In elk geval de intentie.
Ook zo toen hij vastgemaakt aan een paal in de tuin gewassen moest worden en het vreseljk vond dat hij vaststond en niet weg kon...
Dan vertel ik dat ik 'm ga wassen en dat dat 'm gaat helpen. En dan komt 'ie wel tegen me aan staan. Lekker kleddernat allebei. En ook nog uitschudden natuurlijk ;D
#3345494
- pien - schreef:Van Joep krijg ik wel 's likjes, die bedankt mij heel vaak :D
En soms zijn het gewoon tongzoenen, dat probeert 'ie tenminste :biggrin2:

Ja, weet je, ik heb het Gabi uitgelegd. Dat we gingen proberen om het zo aangenaam mogelijk voor hem te maken, kijken of we wat aan de pijn kunnen doen.
Ik hoop dat hij het snapt. In elk geval de intentie.
Ook zo toen hij vastgemaakt aan een paal in de tuin gewassen moest worden en het vreseljk vond dat hij vaststond en niet weg kon...
Dan vertel ik dat ik 'm ga wassen en dat dat 'm gaat helpen. En dan komt 'ie wel tegen me aan staan. Lekker kleddernat allebei. En ook nog uitschudden natuurlijk ;D
Xindy is ook zo'n tongzoener ;D

Het klinkt alsof Gabi het doorheeft en je er dankbaar voor is :)
Maar moeilijk is het wel, als je dingen moet doen die ze vreselijk vinden. Zulke zoentjes achteraf zijn dan extra fijn.
#3345531
Ja, gewoon tegen ze aan praten om te vertellen wat er gebeurt/gaat gebeuren, dat helpt enorm.
Wassen, bezoek, stukje rijden met de auto, borstelen, oo(g/r)druppels, dat eerste blijft helaas problematisch, maar de andere zaken gaat steeds beter tot goed. Maar als hij geen last heeft van loszittende haren hoef ik niet met de borstel aan te komen, als hij geen last heeft van oren of ogen mag ik die druppels zelf nemen. ;D

Wat lief dat je getrakteerd werd op kusjes door Gabi. Goed gedaan.
#3345646
- pien - schreef:Van Joep krijg ik wel 's likjes, die bedankt mij heel vaak :D
En soms zijn het gewoon tongzoenen, dat probeert 'ie tenminste :biggrin2:

Ja, weet je, ik heb het Gabi uitgelegd. Dat we gingen proberen om het zo aangenaam mogelijk voor hem te maken, kijken of we wat aan de pijn kunnen doen.
Ik hoop dat hij het snapt. In elk geval de intentie.
Ook zo toen hij vastgemaakt aan een paal in de tuin gewassen moest worden en het vreseljk vond dat hij vaststond en niet weg kon...
Dan vertel ik dat ik 'm ga wassen en dat dat 'm gaat helpen. En dan komt 'ie wel tegen me aan staan. Lekker kleddernat allebei. En ook nog uitschudden natuurlijk ;D

Ooow, wat lief. Honden kunnen zoveel gedachten overbrengen via hun gedrag, heb ik het idee; volgens mij weten we daar nog laaaang niet alles over!
#3345704
Anne in Zweden schreef:Ooow, wat lief. Honden kunnen zoveel gedachten overbrengen via hun gedrag, heb ik het idee; volgens mij weten we daar nog laaaang niet alles over!
Zelfs als Poef mee moet naar de da (dat vindt hij vreselijk en na de derde keer heeft hij ook in de badkamer gepiest uit protest) en ze vindt wat er aan de hand is, hij krijgt medicijnen en ik ga een dieetje voor hem maken, dan klimt hij de volgende dag meteen op schoot, wat hij nooit doet. Hij móet op schoot en geknuffeld worden en ik zie dat ook als een bedankje.
Hij wil áltijd geaaid worden en dwingt dat gewoon af maar je opzoeken en op schoot klimmen....alleen toen dus ;D

En toen meneer pien z'n zoon hier om het weekend kwam logeren, en Joep schoot helemaal in de stress en begon te blaffen, want, merkten we, dat had te maken met z'n verleden. Ook een rugzak met een rits, rits open, én blaffen niet normaal meer....
Zoon vond het echt keivervelend dat Joep zo tegen hem begon te blaffen. Tot meneer pien hem vertelde dat dat uit z'n verleden kwam en dat 'ie daar niks aan kon doen.
Volgende keer dat zoon binnen kwam en hij dat wist en anders tegenover Joep stond, blafte Joep niet en sprong zelfs bij hem op schoot :smitten:
Nou zeg :cool:
#3345712
- pien - schreef:Zelfs als Poef mee moet naar de da (dat vindt hij vreselijk en na de derde keer heeft hij ook in de badkamer gepiest uit protest) en ze vindt wat er aan de hand is, hij krijgt medicijnen en ik ga een dieetje voor hem maken, dan klimt hij de volgende dag meteen op schoot, wat hij nooit doet. Hij móet op schoot en geknuffeld worden en ik zie dat ook als een bedankje.
Hij wil áltijd geaaid worden en dwingt dat gewoon af maar je opzoeken en op schoot klimmen....alleen toen dus ;D

En toen meneer pien z'n zoon hier om het weekend kwam logeren, en Joep schoot helemaal in de stress en begon te blaffen, want, merkten we, dat had te maken met z'n verleden. Ook een rugzak met een rits, rits open, én blaffen niet normaal meer....
Zoon vond het echt keivervelend dat Joep zo tegen hem begon te blaffen. Tot meneer pien hem vertelde dat dat uit z'n verleden kwam en dat 'ie daar niks aan kon doen.
Volgende keer dat zoon binnen kwam en hij dat wist en anders tegenover Joep stond, blafte Joep niet en sprong zelfs bij hem op schoot :smitten:
Nou zeg :cool:
Echt, zo ontzettend fascinerend, hoe onze dieren in elkaar steken! :smitten:
#3345840
- pien - schreef:Zelfs als Poef mee moet naar de da (dat vindt hij vreselijk en na de derde keer heeft hij ook in de badkamer gepiest uit protest) en ze vindt wat er aan de hand is, hij krijgt medicijnen en ik ga een dieetje voor hem maken, dan klimt hij de volgende dag meteen op schoot, wat hij nooit doet. Hij móet op schoot en geknuffeld worden en ik zie dat ook als een bedankje.
Hij wil áltijd geaaid worden en dwingt dat gewoon af maar je opzoeken en op schoot klimmen....alleen toen dus ;D

En toen meneer pien z'n zoon hier om het weekend kwam logeren, en Joep schoot helemaal in de stress en begon te blaffen, want, merkten we, dat had te maken met z'n verleden. Ook een rugzak met een rits, rits open, én blaffen niet normaal meer....
Zoon vond het echt keivervelend dat Joep zo tegen hem begon te blaffen. Tot meneer pien hem vertelde dat dat uit z'n verleden kwam en dat 'ie daar niks aan kon doen.
Volgende keer dat zoon binnen kwam en hij dat wist en anders tegenover Joep stond, blafte Joep niet en sprong zelfs bij hem op schoot :smitten:
Nou zeg :cool:
Bijzonder he :smitten:
Door - pien -
#3347384
Anne in Zweden schreef::biggrin2:

Ja, ik dacht: ik doe eens een onderschrift met een Zweeds tintje. Dit is een stuk elandenkop; bij Laika's neus zie je nog een oog bungelen. :biggrin2:
Ik vermoedde al dat het niet gewoon een schapekop was of zo :biggrin2:
Gewéldig ook dat ze samen kunnen kluiven. Hier gaat met z'n drieën aan dezelfde grasspriet snuffelen goed, maar zodra er eten in het spel is is er kans dat het niet goed gaat :-X
Zelfs Gabi durft al aan te geven dat het zijn vreten is en dat ze moeten ophoepelen als ze toevállig bij hem rond blijven scharrelen of er nog iets te snaaien valt ;D
Lizzy schreef:Interessant allemaal! Ik ben heel erg benieuw hoe het de komende tijd met hem zal gaan, of je verbetering gaat merken binnen die 3 weken!
Ik merk niks aan Gabi :-\ Geen verbetering...Dinsdag mogen we weer naar Stella. Gelukkig heb ik airco in de auto.

Lizzy, als ik afbouw met de pompoenpitten gaat hij weer aan z'n poepert soppen. Ik laat de pompoenpitten sowieso weken maar ik ben toch bang dat hij te veel fytinezuur binnenkrijgt...Wat is wijsheid? O ja, de probiotica was ik mee gestopt (was vergeten dat dat bij deze 'behandeling' hoorde) maar er komt probiotica binnen voor Joep dus daar zal ik Gabi ook weer van geven.
Hoe nu verder met de pompoenpitten?
(in elk geval een boekje bijhouden/briefje ophangen hoe vaak ik wat geef. 'Elke dag geven' ben ik een kei in, af en toe geven gaat mis :-\ dan geef ik het vaker dan af en toe of vergeet het helemaal)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door