Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3343135
Lizzy schreef:Oh dat gaat de goede kant op! Wat fijn!

Sprayen vinden toch wel veel honden een probleem... En eerst op een watje en daarna tegen zijn kont aanhouden?
O ja, dat is een goeie tip! Dat ga ik doen :)
Mja, dat het beter gaat...het was niet ontstoken, maar hij had er wel last van. Ik heb het hele forum afgeplozen naar 'anaalklieren' maar wat is er aan de hand als hij er aan zit te soppen en je een vissenlucht ruikt?
Ik ben wel van plan (omdat hij volgens mij weer problemen met de huid in z'n liezen heeft, wss gisten) om naar Jyoti te gaan voor een check en evt. behandeling. Hij krijgt probiotica, 3x per week boekmaag, half biologisch en half gewone barf...zalm wil ik vanaf stappen. Wat kan ik nog meer aan z'n weerstand doen?
En hij ligt nog steeds af en toe te hijgen...
Door - pien -
#3343136
Lizzy schreef:Oh dat gaat de goede kant op! Wat fijn!

Sprayen vinden toch wel veel honden een probleem... En eerst op een watje en daarna tegen zijn kont aanhouden?
O ja, dat is een goeie tip! Dat ga ik doen :)
Mja, dat het beter gaat...het was niet ontstoken, maar hij had er wel last van. Ik heb het hele forum afgeplozen naar 'anaalklieren' maar wat is er aan de hand als hij er aan zit te soppen en je een vissenlucht ruikt?
Ik ben wel van plan (omdat hij volgens mij weer problemen met z'n liezen heeft) om naar Jyoti te gaan voor een check en evt. behandeling. Hij ligt nog steeds af en toe te hijgen...

Gister hing Joep in Gabi's lip (ze zaten aan de lijn in de knoop :-X ) en nu heeft Gabi een bultje in z'n lip. Kan ik daar ook die zilverspray (op een watje) bij gebruiken?
Door Lizzy
#3343143
- pien - schreef:O ja, dat is een goeie tip! Dat ga ik doen :)
Mja, dat het beter gaat...het was niet ontstoken, maar hij had er wel last van. Ik heb het hele forum afgeplozen naar 'anaalklieren' maar wat is er aan de hand als hij er aan zit te soppen en je een vissenlucht ruikt?
Ik ben wel van plan (omdat hij volgens mij weer problemen met de huid in z'n liezen heeft, wss gisten) om naar Jyoti te gaan voor een check en evt. behandeling. Hij krijgt probiotica, 3x per week boekmaag, half biologisch en half gewone barf...zalm wil ik vanaf stappen. Wat kan ik nog meer aan z'n weerstand doen?
En hij ligt nog steeds af en toe te hijgen...
Naar mijn beleving zitten de anaalklieren dan gewoon vol, irriteert dat en krijgt hij ze zelf niet geleegd. En ik denk niet dat het iets met de weerstand te maken heeft, de anaalklieren. Dat hijgen kan misschien komen van de irritatie maar misschien komt dat wel heel ergens anders van, dat weet ik niet. Maar naar Anneke toe gaan lijkt me wel een strak plan!
Door Lizzy
#3343144
- pien - schreef:O ja, dat is een goeie tip! Dat ga ik doen :)
Mja, dat het beter gaat...het was niet ontstoken, maar hij had er wel last van. Ik heb het hele forum afgeplozen naar 'anaalklieren' maar wat is er aan de hand als hij er aan zit te soppen en je een vissenlucht ruikt?
Ik ben wel van plan (omdat hij volgens mij weer problemen met z'n liezen heeft) om naar Jyoti te gaan voor een check en evt. behandeling. Hij ligt nog steeds af en toe te hijgen...

Gister hing Joep in Gabi's lip (ze zaten aan de lijn in de knoop :-X ) en nu heeft Gabi een bultje in z'n lip. Kan ik daar ook die zilverspray (op een watje) bij gebruiken?
Zeker weten!
Door - pien -
#3343145
Lizzy schreef:Naar mijn beleving zitten de anaalklieren dan gewoon vol, irriteert dat en krijgt hij ze zelf niet geleegd. En ik denk niet dat het iets met de weerstand te maken heeft, de anaalklieren. Dat hijgen kan misschien komen van de irritatie maar misschien komt dat wel heel ergens anders van, dat weet ik niet. Maar naar Anneke toe gaan lijkt me wel een strak plan!
En de poep moet toch stevig maar niet té hard zijn? Hij krijgt hele mooie drollen van de pompoenpitten, leuk kleurtje, beetje geelgroenig ;D
Het is meer dat het van die vage dingen zijn waarvoor ik aan z'n weerstand wil werken, die jeuk in z'n liezen (gist?) die weer terug lijkt te komen (of zou het gewoonte zijn om zo te soppen)?
Door Lizzy
#3343160
- pien - schreef:En de poep moet toch stevig maar niet té hard zijn? Hij krijgt hele mooie drollen van de pompoenpitten, leuk kleurtje, beetje geelgroenig ;D
Het is meer dat het van die vage dingen zijn waarvoor ik aan z'n weerstand wil werken, die jeuk in z'n liezen (gist?) die weer terug lijkt te komen (of zou het gewoonte zijn om zo te soppen)?
Ja, stevig maar niet hard, klopt. Hihihi, groen/gele poep ;D . Maar, zie je nog stukken zaadjes zitten of dat niet?

Kan hij last van zijn rug hebben? Ik denk er ineens aan omdat hij hijgt en omdat hij in zijn liezen sopt. Ik heb ooit een hond gehad (Whoofer) die ook in haar liezen likte. We snapte er geen bal van. Totdat bleek dat ze last van haar rug had.

Gisten kan natuurlijk ook maar ik vind wel dat je dat ruikt. Een vieze muffige natte lappen-lucht.
Door - pien -
#3343200
Lizzy schreef:Ja, stevig maar niet hard, klopt. Hihihi, groen/gele poep ;D . Maar, zie je nog stukken zaadjes zitten of dat niet?

Kan hij last van zijn rug hebben? Ik denk er ineens aan omdat hij hijgt en omdat hij in zijn liezen sopt. Ik heb ooit een hond gehad (Whoofer) die ook in haar liezen likte. We snapte er geen bal van. Totdat bleek dat ze last van haar rug had.

Gisten kan natuurlijk ook maar ik vind wel dat je dat ruikt. Een vieze muffige natte lappen-lucht.
Nee, ik zie geen stukjes zitten. Ik maal het grover dan poeder. Dat het nét korreltjes zijn. Wat jij hebt gezegd in een ander topic ;) . In een oud elektriek koffiemolentje. En die consistentie zie ik dan weer terug in (een gedeelte van) de drol.

Gabi kwam hier en had kale plekken en waarschijnlijk gisten. Ik weet niet meer of hij naar muffe natte lappen rook. Ik dacht dat dat gesop een soort gewoonte was omdat hij er elke zomer in de shelter last van had. Ik ben even in z'n kruis gedoken maar het ruikt niet muf, dus dat kunnen we afstrepen.
Hij krijgt pijnstilling en supplementen. Kan hij dan tóch nog last van z'n rug hebben? Mijn da is ook chiropractor, dan zal ik met haar een afspraak maken.
Die mogelijkheid van rugpijn was ik tegengekomen bij het zoeken maar omdat hij pijnstilling krijgt dacht ik dat hij dan geen (rug)pijn kon hebben maar dan ga ik wél even verder (laten) kijken.

Aanvulling: ik ben laatst voor een mini-consult geweest bij een (dieren)fysiotherapeut. Ik was met Joepie daarheen voor een seniorencheck. Haar kan ik natuurlijk ook even benaderen. Of is chiropractie beter? Ik ben niet helemaal niet thuis in dit soort dingen...
Door Lizzy
#3343215
- pien - schreef:Nee, ik zie geen stukjes zitten. Ik maal het grover dan poeder. Dat het nét korreltjes zijn. Wat jij hebt gezegd in een ander topic ;) . In een oud elektriek koffiemolentje. En die consistentie zie ik dan weer terug in (een gedeelte van) de drol.

Gabi kwam hier en had kale plekken en waarschijnlijk gisten. Ik weet niet meer of hij naar muffe natte lappen rook. Ik dacht dat dat gesop een soort gewoonte was omdat hij er elke zomer in de shelter last van had. Ik ben even in z'n kruis gedoken maar het ruikt niet muf, dus dat kunnen we afstrepen.
Hij krijgt pijnstilling en supplementen. Kan hij dan tóch nog last van z'n rug hebben? Mijn da is ook chiropractor, dan zal ik met haar een afspraak maken.
Die mogelijkheid van rugpijn was ik tegengekomen bij het zoeken maar omdat hij pijnstilling krijgt dacht ik dat hij dan geen (rug)pijn kon hebben maar dan ga ik wél even verder (laten) kijken.

Aanvulling: ik ben laatst voor een mini-consult geweest bij een (dieren)fysiotherapeut. Ik was met Joepie daarheen voor een seniorencheck. Haar kan ik natuurlijk ook even benaderen. Of is chiropractie beter? Ik ben niet helemaal niet thuis in dit soort dingen...
Of je het helemaal af kan strepen, gisten, dat weet ik niet. De dierenarts controleert op gisten (volgens mij) met de plakbandmethode.

Ja, dat kan. Pijnstilling is leuk maar helpt niet altijd 100%. Ik zou hiermee naar een dierenarts gaan die ook chiroprator is. Dikke kans dat zij verder kijkt dan alleen de symptomen.
Door - pien -
#3343239
Lizzy schreef:Of je het helemaal af kan strepen, gisten, dat weet ik niet. De dierenarts controleert op gisten (volgens mij) met de plakbandmethode.

Ja, dat kan. Pijnstilling is leuk maar helpt niet altijd 100%. Ik zou hiermee naar een dierenarts gaan die ook chiroprator is. Dikke kans dat zij verder kijkt dan alleen de symptomen.
Echt hè, het zijn geen heel ernstige dingen, maar je wil gewoon dat ze lekker in hun vel zitten en je piekert je suf wat er nou aan de hand kan zijn, zit het forum en het internet door te spitten...
Ik ga een afspraak maken met mijn da om 'm na te laten kijken.
Dankjewel voor het meedenken :-*
Door - pien -
#3343435
Er staat een afspraak voor morgen 10 uur.

Nou ben ik een paar weken geleden overgestapt op Flexijoint omdat de Corta op was en niet meer te krijgen...zou dat wel even goed werken bij Gabi als de Corta ? ? ?
Wat als hij daardoor nou meer pijn heeft dan met de Corta...
Door Lizzy
#3343515
- pien - schreef:Er staat een afspraak voor morgen 10 uur.

Nou ben ik een paar weken geleden overgestapt op Flexijoint omdat de Corta op was en niet meer te krijgen...zou dat wel even goed werken bij Gabi als de Corta ? ? ?
Wat als hij daardoor nou meer pijn heeft dan met de Corta...
Ja, ik weet dat natuurlijk niet.... Misschien toch een kwestie van uitproberen? Ik ben benieuwd wat je dierenarts zegt vandaag.
Door - pien -
#3343521
Lizzy schreef:Ja, ik weet dat natuurlijk niet.... Misschien toch een kwestie van uitproberen? Ik ben benieuwd wat je dierenarts zegt vandaag.
Het begint al goed...na Gabi's avontuur (zo geschrokken en achter de fietsenschuur verstopt) mocht ik al helemaal niet met een soeplepel achter hem aan. Als hij al ging piesen stopte hij weer op het moment dat ik die lepel tevoorschijn haalde :-X Dus geen 'eerste ochtendurine'.
Ik ben benieuwd of ze verder iets kan vinden...
Door - pien -
#3343606
Too schreef:;D
Daar droog je toch ook gelijk van op..
Hoe ging het ?
Hij heeft ondanks de pijnstiller toch nog pijn in een teen, z'n ellebogen en het laatste gedeelte van z'n rug.
Ivm z'n gehijg: er is niks met z'n hart, z'n hart doet het super!!!
Het gelik: waarschijnlijk allergie. In elk geval ga ik 'm 1x per week lekker wassen met Dermasezia, 20 minuten laten intrekken en dan uitspoelen.
En ik ga toch nog 's op zoek naar Corta RX, omdat dat veel beter hielp dan Flexijoint.
En ze was nog steeds verbaasd hoe hij is opgeknapt...ze gaf hem geen dubbeltje toen ik voor het eerst kwam met hem.
Door - pien -
#3343759
Lizzy schreef:Ja, stevig maar niet hard, klopt. Hihihi, groen/gele poep ;D . Maar, zie je nog stukken zaadjes zitten of dat niet?

Kan hij last van zijn rug hebben? Ik denk er ineens aan omdat hij hijgt en omdat hij in zijn liezen sopt. Ik heb ooit een hond gehad (Whoofer) die ook in haar liezen likte. We snapte er geen bal van. Totdat bleek dat ze last van haar rug had.

Gisten kan natuurlijk ook maar ik vind wel dat je dat ruikt. Een vieze muffige natte lappen-lucht.
Lizzy, hoe lang moet ik doorgaan met die pompoenpitten geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door