Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3342023
Gabi begon vorige week ineens aan z'n achterkant, precies aan weerskanten van z'n staartaanzet, te soppen.
Ik dacht aan wormen, vlooien of anaalklieren. Ontwormen doe ik eigenlijk nooit, hij heeft een pipet tegen de vlooien en met anaalklieren heb ik geen ervaring...
Toen ik aan z'n achterkant rook rook ik een enorme 'vis'lucht en na googlen bleken dat de anaalklieren te zijn :-X
We zijn bij de da geweest en die heeft ze uitgeknepen, er kwam vocht en een klein beetje bloed uit. Op haar aanraden heb ik z'n liezen en achterkant gewassen met Dermasezia shampoo zodat dat gebied schoon werd. Hij heeft echt een vreemde bips, met een huidflap die helemaal over het restje van z'n staart en z'n poepert heen hangt. Vorig jaar, zelfs met die hitte, heeft hij nergens last van gehad, dus ik verwacht niet dat de boel nu (al) te warm wordt dat hij daar zit te likken...
Maar hij blijft regelmatig aan die plekken soppen. Wat kan ik doen?
Laatst gewijzigd door - pien - op do 14 jun 2018, 08:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3342036
Ik zou het insprayen met Colloïdaal zilver om het schoon te maken en te ontsmetten. Toetie heeft recent anaalklierproblemen gehad en haar geef ik nu gemalen pompoenpit (maal ik met een koffiemolen iets grover dan poeder) en ik geef haar Puur Probiotics. Ik kwam op het idee omdat er sinds kort een nieuw middel uit de USA op de markt is, dat heet Glandex en dat is bij anaalklierproblemen en daar zit in: hoofdingredienten zijn pompoenzaadpoeder, appelpectine-cellulosepoeder, quercetine-dihydraat, lactobacillus acidophilus, bromelaïne). Als de pompoenzaden en de Probiotica niet voldoende helpt, zou je nog Quercetine erbij kunnen gaan geven en als je die van NOW besteld of van Solgar, zit er ook bromelaïne in.
Door - pien -
#3342073
Lizzy schreef:Ik zou het insprayen met Colloïdaal zilver om het schoon te maken en te ontsmetten. Toetie heeft recent anaalklierproblemen gehad en haar geef ik nu gemalen pompoenpit (maal ik met een koffiemolen iets grover dan poeder) en ik geef haar Puur Probiotics. Ik kwam op het idee omdat er sinds kort een nieuw middel uit de USA op de markt is, dat heet Glandex en dat is bij anaalklierproblemen en daar zit in: hoofdingredienten zijn pompoenzaadpoeder, appelpectine-cellulosepoeder, quercetine-dihydraat, lactobacillus acidophilus, bromelaïne). Als de pompoenzaden en de Probiotica niet voldoende helpt, zou je nog Quercetine erbij kunnen gaan geven en als je die van NOW besteld of van Solgar, zit er ook bromelaïne in.
Kan ik hem ook mijn eigen probiotica geven (van Bio Kult ~ met 14 stammen, waaronder Lactobacillus Acidophilus)?
Wat doen die pompoenpitten dan? Is dat om de ontlasting stevig(er) te maken?
Door Lizzy
#3342074
Hier staat op de Amerikaanse site wat meer over Glandex:

https://www.glandex.com/pages/about-glandex

Niet dat je daar nou echt wijzer van wordt... Hier staat dat het voor de vezels is:

https://healthypets.mercola.com/sites/h ... blems.aspx.

Je moet overigens geen pompoenzaad blijven geven want er zit ook veel fytinezuur in. En da's ook niet gezond. Dat kun je wel grotendeels verwijderen door de pompoenzaden eerst 12 uur te weken, af te spoelen en daarna te drogen.
Door - pien -
#3342084
Lizzy schreef:Hier staat op de Amerikaanse site wat meer over Glandex:

https://www.glandex.com/pages/about-glandex

Niet dat je daar nou echt wijzer van wordt... Hier staat dat het voor de vezels is:

https://healthypets.mercola.com/sites/h ... blems.aspx.

Je moet overigens geen pompoenzaad blijven geven want er zit ook veel fytinezuur in. En da's ook niet gezond. Dat kun je wel grotendeels verwijderen door de pompoenzaden eerst 12 uur te weken, af te spoelen en daarna te drogen.
https://www.medpets.nl/glandex/?gclid=C ... escription
Ik had deze gevonden. Maar best duur, die pilletjes.

Die 2e link ga ik even rustig lezen.
Sjemig Lizzy, wat zoek jij veel uit, dankjewel :-*

Ik ben ook nog alert op andere symptomen: Gabi hijgt vrij regelmatig en ik vond vanmorgen ineens de drinkbak leeg. Nou heb ik 3 honden maar hij is de grootste dus kan echt veel drinken en ik hoor hem het vaakst slobberen uit de drinkbak. Misschien heeft het niks te maken met de anaalklieren maar ik hou het in de gaten. En hij verliest wat van z'n bovenvacht...ik heb mijn nichtje die trimster is gevraagd of dat normaal is. Sowieso blijf ik op 'm letten of ik iets anders dan anders merk...
Door Lizzy
#3342086
Ik hoop dat er verder niks aan de hand is! Heeft hij nog steeds last van de anaalklieren op dit moment? Want ze kunnen er best beroerd van zijn... Anders zou je ze zelf eens kunnen uitknijpen. Ik vind dat dit van binnenuit het beste gaat.

In die pillen zitten nog meer stoffen zogenaamde inactieve ingrediënten: gedehydrateerde pindakaas, lijnzaadolie, glycerine, minerale olie, pindakaas, aardappelzetmeel, rijstzemelen, sorbinezuur, sucrose, water.

Ik word daar niet blij van en vandaar dat ik liever zelf wat brouw.
Door - pien -
#3342088
Lizzy schreef:Ik hoop dat er verder niks aan de hand is! Heeft hij nog steeds last van de anaalklieren op dit moment? Want ze kunnen er best beroerd van zijn... Anders zou je ze zelf eens kunnen uitknijpen. Ik vind dat dit van binnenuit het beste gaat.

In die pillen zitten nog meer stoffen zogenaamde inactieve ingrediënten: gedehydrateerde pindakaas, lijnzaadolie, glycerine, minerale olie, pindakaas, aardappelzetmeel, rijstzemelen, sorbinezuur, sucrose, water.

Ik word daar niet blij van en vandaar dat ik liever zelf wat brouw.
Het is toch niet de bedoeling dat ze steeds uitgeknepen worden?
Haha, ik begrijp je helemaal! Die meuk wil je niet in je hond. Ik voel steeds meer voor natuurlijke middelen (soms hoor, niet altijd) en een andere benadering van ziektes/problemen. En ik vertrouw ook wat meer op mezelf daarin. En op goeie informatie ;)
Ik ga dr. Karen ook volgen op FB.
Door Lizzy
#3342090
- pien - schreef:Het is toch niet de bedoeling dat ze steeds uitgeknepen worden?
Haha, ik begrijp je helemaal! Die meuk wil je niet in je hond. Ik voel steeds meer voor natuurlijke middelen (soms hoor, niet altijd) en een andere benadering van ziektes/problemen. En ik vertrouw ook wat meer op mezelf daarin. En op goeie informatie ;)
Ik ga dr. Karen ook volgen op FB.
Nee hoor, dat is zeker niet de bedoeling! Een hond moet dat zelf kunnen en regelen. Maar als de boel wat ontregelt is, kan het in mijn ogen geen kwaad om een paar keer achter elkaar te kijken of de anaalklieren opzwollen zijn en zo nodig uit te knijpen.

Heel goed!!
Door - pien -
#3342192
Lizzy schreef:Ik zou het insprayen met Colloïdaal zilver om het schoon te maken en te ontsmetten. Toetie heeft recent anaalklierproblemen gehad en haar geef ik nu gemalen pompoenpit (maal ik met een koffiemolen iets grover dan poeder) en ik geef haar Puur Probiotics. Ik kwam op het idee omdat er sinds kort een nieuw middel uit de USA op de markt is, dat heet Glandex en dat is bij anaalklierproblemen en daar zit in: hoofdingredienten zijn pompoenzaadpoeder, appelpectine-cellulosepoeder, quercetine-dihydraat, lactobacillus acidophilus, bromelaïne). Als de pompoenzaden en de Probiotica niet voldoende helpt, zou je nog Quercetine erbij kunnen gaan geven en als je die van NOW besteld of van Solgar, zit er ook bromelaïne in.
Zilverspray is onderweg (als het goed is komt die vandaag) en de pompoenpitten ga ik achteraan en hoop ik vandaag te vinden in het dorp.
Door - pien -
#3342322
Als ik z'n bips inspray met zilverspray gaat hij het meteen daarna schoonsoppen :???:
Moet ik 'm dan tegenhouden?

En hoeveel gemalen pompoenpit moet ik Gabi geven? Hij weegt 26 kilo :)
Door Lizzy
#3342329
- pien - schreef:Als ik z'n bips inspray met zilverspray gaat hij het meteen daarna schoonsoppen :???:
Moet ik 'm dan tegenhouden?

En hoeveel gemalen pompoenpit moet ik Gabi geven? Hij weegt 26 kilo :)
Ik zou dat even niet toe laten want het moet zijn werking kunnen doen. Helpt het om hem af te leiden met iets lekkers?

Frou Frou weegt ongeveer 25 kg en haar geef ik een dessert lepel, afgestreken, per keer.
Door - pien -
#3343100
Lizzy schreef:Ik zou dat even niet toe laten want het moet zijn werking kunnen doen. Helpt het om hem af te leiden met iets lekkers?

Frou Frou weegt ongeveer 25 kg en haar geef ik een dessert lepel, afgestreken, per keer.
De pompoenpitten heeft hij deze week gehad (biologisch, de laatste paar keren heb ik ze in de week gezet om het fytinezuur kwijt te raken) en ik moet zeggen, het gaat een stuk beter.
Dat ligt niet aan de zilverspray ::) want hij is panisch voor het gespray.
In elk geval sopt hij nog maar 1x per dag aan z'n achterkant, daar ben ik al blij mee!
Door Lizzy
#3343107
- pien - schreef:De pompoenpitten heeft hij deze week gehad (biologisch, de laatste paar keren heb ik ze in de week gezet om het fytinezuur kwijt te raken) en ik moet zeggen, het gaat een stuk beter.
Dat ligt niet aan de zilverspray ::) want hij is panisch voor het gespray.
In elk geval sopt hij nog maar 1x per dag aan z'n achterkant, daar ben ik al blij mee!
Oh dat gaat de goede kant op! Wat fijn!

Sprayen vinden toch wel veel honden een probleem... En eerst op een watje en daarna tegen zijn kont aanhouden?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door