Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3343760
Lizzy schreef:Ja, stevig maar niet hard, klopt. Hihihi, groen/gele poep ;D . Maar, zie je nog stukken zaadjes zitten of dat niet?

Kan hij last van zijn rug hebben? Ik denk er ineens aan omdat hij hijgt en omdat hij in zijn liezen sopt. Ik heb ooit een hond gehad (Whoofer) die ook in haar liezen likte. We snapte er geen bal van. Totdat bleek dat ze last van haar rug had.

Gisten kan natuurlijk ook maar ik vind wel dat je dat ruikt. Een vieze muffige natte lappen-lucht.
Lizzy, hoe lang moet ik doorgaan met die pompoenpitten geven?
Door Lizzy
#3343771
- pien - schreef:Lizzy, hoe lang moet ik doorgaan met die pompoenpitten geven?
Nou, ik zou het echt voorlopig wel blijven geven. En dan hoef je dat niet iedere dag te doen misschien. Maar ik zou het nog wel een weekje of wat blijven geven en dan misschien naar 4 keer per week, naar 2 keer per week en dan weglaten. Kijken wat er gebeurd.
Door - pien -
#3343773
Lizzy schreef:Nou, ik zou het echt voorlopig wel blijven geven. En dan hoef je dat niet iedere dag te doen misschien. Maar ik zou het nog wel een weekje of wat blijven geven en dan misschien naar 4 keer per week, naar 2 keer per week en dan weglaten. Kijken wat er gebeurd.
Okee, doe ik dat. Dankjewel!

Ik moet intussen een kalender ophangen van wie wanneer ook-al-weer wat krijgt ;D
Door Anne in Zweden
#3343782
- pien - schreef:Hij heeft ondanks de pijnstiller toch nog pijn in een teen, z'n ellebogen en het laatste gedeelte van z'n rug.
Ivm z'n gehijg: er is niks met z'n hart, z'n hart doet het super!!!
Het gelik: waarschijnlijk allergie. In elk geval ga ik 'm 1x per week lekker wassen met Dermasezia, 20 minuten laten intrekken en dan uitspoelen.
En ik ga toch nog 's op zoek naar Corta RX, omdat dat veel beter hielp dan Flexijoint.
En ze was nog steeds verbaasd hoe hij is opgeknapt...ze gaf hem geen dubbeltje toen ik voor het eerst kwam met hem.
Neem even contact op met Pauline (die andere :biggrin2: , die van de teckels); die heeft nog een halve fles staan die ze aan mij wilde geven. Ik ben op zich ook overgestapt op Flexijoint, maar heb een vriendin met honden hier in Zweden aan wie ik de fles weer wilde doorgeven. Maar als jij de Corta kunt gebruiken, dan wees welkom. Mijn vriendin in Zweden wist nog van niets, dus geen verbroken beloftes oid.
Door - pien -
#3343784
Anne in Zweden schreef:Neem even contact op met Pauline (die andere :biggrin2: , die van de teckels); die heeft nog een halve fles staan die ze aan mij wilde geven. Ik ben op zich ook overgestapt op Flexijoint, maar heb een vriendin met honden hier in Zweden aan wie ik de fles weer wilde doorgeven. Maar als jij de Corta kunt gebruiken, dan wees welkom. Mijn vriendin in Zweden wist nog van niets, dus geen verbroken beloftes oid.
Bedankt voor de tip! Ik heb ooit een fles naar Pauline gestuurd ;D
Ik geef nu even de dubbele dosis Flexijoint aan Gabi en ga daarna naar 5 ml (hij weegt 26 kilo). Even kijken of het dan beter gaat met 'm ;)
Door Anne in Zweden
#3343788
- pien - schreef:Bedankt voor de tip! Ik heb ooit een fles naar Pauline gestuurd ;D
Ik geef nu even de dubbele dosis Flexijoint aan Gabi en ga daarna naar 5 ml (hij weegt 26 kilo). Even kijken of het dan beter gaat met 'm ;)
Ik geef Max 6-7 ml iedere dag, wat eigenlijk iets te veel is voor zijn gewicht (31 kilo), maar ik laat het maar zo. Hij is 14, door de Flexi gecombineerd met Chinese kruiden (Backmotion en Geria) en cbd gaat hij weer als een speer, en dat op een kwart van de hoeveelheid pijnstiller die hij voorheen kreeg (20 mg ipv 80 mg). Of het hem stoned maakt, weet ik niet, maar zolang hij geen V-tekens maakt en "Peace, brother" lispelt, vind ik het prima zo! :biggrin2:
Door - pien -
#3343868
Anne in Zweden schreef:Ik geef Max 6-7 ml iedere dag, wat eigenlijk iets te veel is voor zijn gewicht (31 kilo), maar ik laat het maar zo. Hij is 14, door de Flexi gecombineerd met Chinese kruiden (Backmotion en Geria) en cbd gaat hij weer als een speer, en dat op een kwart van de hoeveelheid pijnstiller die hij voorheen kreeg (20 mg ipv 80 mg). Of het hem stoned maakt, weet ik niet, maar zolang hij geen V-tekens maakt en "Peace, brother" lispelt, vind ik het prima zo! :biggrin2:
Geweldig :thumbup:
De mannen hier krijgen het met Doils Joint en Gabi dan nog een pijnstiller erbij. Joep is intussen 13 en Rocco 11 (heeft een operatie aan de meniscus achter de rug) en Gabi's leeftijd is plusminus 10, hij is best krakkemikkig...
Heb jij veel uitgeprobeerd voor je bij een werkende combi van supplementen kwam?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3343879
Anne in Zweden schreef:Neem even contact op met Pauline (die andere :biggrin2: , die van de teckels); die heeft nog een halve fles staan die ze aan mij wilde geven. Ik ben op zich ook overgestapt op Flexijoint, maar heb een vriendin met honden hier in Zweden aan wie ik de fles weer wilde doorgeven. Maar als jij de Corta kunt gebruiken, dan wees welkom. Mijn vriendin in Zweden wist nog van niets, dus geen verbroken beloftes oid.
Die staat hier inmiddels, klaar om over een paar weekjes mee naar Zweden te rijden ::) :P
Door Anne in Zweden
#3343880
- pien - schreef:Geweldig :thumbup:
De mannen hier krijgen het met Doils Joint en Gabi dan nog een pijnstiller erbij. Joep is intussen 13 en Rocco 11 (heeft een operatie aan de meniscus achter de rug) en Gabi's leeftijd is plusminus 10, hij is best krakkemikkig...
Heb jij veel uitgeprobeerd voor je bij een werkende combi van supplementen kwam?
O ja, Doils krijgt hij ook nog. En kurkuma.

Ik geef Max al jaren supplementen, maar heb die in de loop der tijden steeds gewisseld, als ik het idee kreeg dat de werking minder werd. Ben begonnen met groenlipmossel en visolie, geloof ik. Ik weet niet meer wat ik allemaal gegeven heb, maar steeds als het effect wegebde (meestal na een paar jaar), pikte ik op BP weer een nieuwe tip op en probeerde ik iets nieuws uit, en iedere keer had hij daar weer opnieuw baat bij. Sommige dingen hebben echt wel tijd nodig om te werken; bij de Chinese kruiden zag ik pas na een week of 8 echt effect. Nou ben ik dat tegelijkertijd gaan geven met Flexijoint, dus wat nou precies het effect van welk middel is, kan ik niet precies zeggen. Maar Scotch bijvoorbeeld, die krijgt alleen de Chinese kruiden en kurkuma plus mariadistel voor zijn lever, en ook bij hem (hij is 14,5) zag ik na een week of 8 ineens echt een verbetering. Hij heeft ook een tijdje pijnstillers gehad, en Corta, en nog wat andere supplementen, maar ik had nooit de indruk dat ik bij hem nou echt verschil zag. Maar na 8 weken Chinese kruiden dus wel. De verschillen zijn subtiel hoor, een buitenstaander ziet het waarschijnlijk niet eens, maar ik merk aan beide honden dat ze zich lekker voelen bij wat ze nu krijgen. Ik zie het bij Max aan zijn loopje (hij heeft altijd een 'huppeltje' gehad bij het draven, dat is nu weer terug), en aan het feit dat hij ineens weer een honderd meter bergop kan rennen als hij daar een goede aanleiding toe ziet (bijv. als hij de buurvrouw een eind verderop op de weg ontdekt).
Ik wil niet beweren dat ik bewuste combinaties van supplementen maak, het is meer een kwestie van uitproberen en kijken wat werkt. Gelukkig heb ik bij Max door de huidige combi (dus Chinese kruiden, Flexijoint, Doils en cbd) de pijnstiller zo ver kunnen afbouwen dat ik die later weer kan opbouwen als het nodig is. Dat geeft ook weer wat mogelijkheden voor de toekomst, als de pijn misschien toch weer erger wordt.
Door Anne in Zweden
#3343881
Kim_S schreef:Die staat hier inmiddels, klaar om over een paar weekjes mee naar Zweden te rijden ::) :P
Stelletje snelle Jelle's zijn jullie ook! ::) :biggrin2: Maar als je in de buurt van Pien komt, mag de fles dus wel naar haar toe.
Door - pien -
#3343889
Anne in Zweden schreef:O ja, Doils krijgt hij ook nog. En kurkuma.

Ik geef Max al jaren supplementen, maar heb die in de loop der tijden steeds gewisseld, als ik het idee kreeg dat de werking minder werd. Ben begonnen met groenlipmossel en visolie, geloof ik. Ik weet niet meer wat ik allemaal gegeven heb, maar steeds als het effect wegebde (meestal na een paar jaar), pikte ik op BP weer een nieuwe tip op en probeerde ik iets nieuws uit, en iedere keer had hij daar weer opnieuw baat bij. Sommige dingen hebben echt wel tijd nodig om te werken; bij de Chinese kruiden zag ik pas na een week of 8 echt effect. Nou ben ik dat tegelijkertijd gaan geven met Flexijoint, dus wat nou precies het effect van welk middel is, kan ik niet precies zeggen. Maar Scotch bijvoorbeeld, die krijgt alleen de Chinese kruiden en kurkuma plus mariadistel voor zijn lever, en ook bij hem (hij is 14,5) zag ik na een week of 8 ineens echt een verbetering. Hij heeft ook een tijdje pijnstillers gehad, en Corta, en nog wat andere supplementen, maar ik had nooit de indruk dat ik bij hem nou echt verschil zag. Maar na 8 weken Chinese kruiden dus wel. De verschillen zijn subtiel hoor, een buitenstaander ziet het waarschijnlijk niet eens, maar ik merk aan beide honden dat ze zich lekker voelen bij wat ze nu krijgen. Ik zie het bij Max aan zijn loopje (hij heeft altijd een 'huppeltje' gehad bij het draven, dat is nu weer terug), en aan het feit dat hij ineens weer een honderd meter bergop kan rennen als hij daar een goede aanleiding toe ziet (bijv. als hij de buurvrouw een eind verderop op de weg ontdekt).
Ik wil niet beweren dat ik bewuste combinaties van supplementen maak, het is meer een kwestie van uitproberen en kijken wat werkt. Gelukkig heb ik bij Max door de huidige combi (dus Chinese kruiden, Flexijoint, Doils en cbd) de pijnstiller zo ver kunnen afbouwen dat ik die later weer kan opbouwen als het nodig is. Dat geeft ook weer wat mogelijkheden voor de toekomst, als de pijn misschien toch weer erger wordt.
O ja, Golden Paste moet ik weer 's maken...soms blijf ik achter mezelf aan hollen en lukt het niet om te maken :-X
'pikte ik op BP weer een nieuwe tip op en probeerde ik iets nieuws uit, en iedere keer had hij daar weer opnieuw baat bij'
Dat heb ik met FB én BP, van FB haal ik zoveel informatie, die ik overigens ook toets her en der.
Ik hoor het aan Gabi's lopen, het getik van z'n nagels op de houten vloer...of hoe hij gaat liggen/op z'n divan ploft, dan merk ik hoe het ervoor staat.
Soms zie ik door de bomen het bos niet meer en durf er niet te kiezen/er aan te beginnen...ik heb 3 'oudjes' die ervan kunnen profiteren, dat dan weer wel. Maar ik vind het ook héél moeilijk om te bekijken hoe de hond 'het er op doet'...
Vandaag was ik bij een gt voor advies 'hoe nu verder met Gabi's schrik en angst' en hij had ook advies (want hij zag dat Gabi niet lekker liep) over iemand waar ik naar toe kan gaan ivm Gabi's pijn en zij werkt ook met homeopathie, Shiatsu en acupunctuur.

Enne, leuk onderschrift heb je :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3343891
- pien - schreef:O ja, Golden Paste moet ik weer 's maken...soms blijf ik achter mezelf aan hollen en lukt het niet om te maken :-X
'pikte ik op BP weer een nieuwe tip op en probeerde ik iets nieuws uit, en iedere keer had hij daar weer opnieuw baat bij'
Dat heb ik met FB én BP, van FB haal ik zoveel informatie, die ik overigens ook toets her en der.
Ik hoor het aan Gabi's lopen, het getik van z'n nagels op de houten vloer...of hoe hij gaat liggen/op z'n divan ploft, dan merk ik hoe het ervoor staat.
Soms zie ik door de bomen het bos niet meer en durf er niet te kiezen/er aan te beginnen...ik heb 3 'oudjes' die ervan kunnen profiteren, dat dan weer wel. Maar ik vind het ook héél moeilijk om te bekijken hoe de hond 'het er op doet'...
Vandaag was ik bij een gt voor advies 'hoe nu verder met Gabi's schrik en angst' en hij had ook advies (want hij zag dat Gabi niet lekker liep) over iemand waar ik naar toe kan gaan ivm Gabi's pijn en zij werkt ook met homeopathie, Shiatsu en acupunctuur.

Enne, leuk onderschrift heb je :biggrin2:
:biggrin2:

Ja, ik dacht: ik doe eens een onderschrift met een Zweeds tintje. Dit is een stuk elandenkop; bij Laika's neus zie je nog een oog bungelen. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door