Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340562
Werkeloosheid heeft wel wat; ben meer bezig met de hondjes dan ooit en zie veel dingen die anders kunnen/moeten...

Spoiler deed het wel vaker, maar nu eigenlijk standaard: Een stok in het bos en lekker gaan liggen knagen.Ik dacht om te knagen, maar zie nu dat ze het echt opeet.
Raffi doet het ook, maar die zie ik het niet opeten. Die heeft ook nog wel de leeftijd om te knagen om het knagen.

Herkent iemand dit en/of weet waarom Spoiler dit doet? Ze is over het algemeen vrij goed in conditie, maar eet altijd veel gras; graaft ook altijd in de grond en eet dan wortels....
Ze eten volledig barf, veel groentes, sinds kort krijgen ze Puur Parasiet en Solgar 40+, hopelijk vanaf vandaag Diatomeeenaarde en morgen wil ik Golden Paste gaan maken/geven..

Ze hebben net 5-daagse Panacur achter de rug maar heb alweer diarree gezien, 1x met bloed :-X ...






Gebruikersavatar
Door pike
#3340714
Pike vrat ook altijd hout als hij de kans kreeg. Ik heb nooit geweten waarom hij er zo gek mee was. Vaak was het half verrot dus zacht maar vaak ook stukjes vers hout. Na een flinke storm waarbij veel bomen omgingen, en SBB op een gegeven moment ging opruimen en verhakselen, lagen de paden bezaaid met van die stukjes en viel er zelfs aan de lijn gewoon niet te lopen met hem op die paden. Hij heeft zich ook een keer zo volgestopt in het bos dat hij 's middags lag te kreunen en te piepen van de buikpijn en ik met hem naar de da ben gegaan. Die zag er geen gevaar in, zei dat honden hout in de regel gewoon uitpoepen, maar een pijnstiller had hij wel nodig. Gelukkig liep dat toen inderdaad goed af. Maar ik probeerde het dus altijd te voorkomen en als ik het zag gebeuren dan pakte ik het hout altijd af.
Door Lizzy
#3340717
Mijn honden doen dit ook. Vooral Biscuit, Linga en heel soms Fritzi. Toetie zelden. En ze doen dit al jaren. En kennelijk is het heel normaal getuigen dit:

https://www.petfooddiscount.nl/product/ ... gKBRvD_BwE

en dit:

https://www.ecoshop-voor-dieren.nl/hond ... boomwortel

en dit:

https://www.madefordogs.nl/olive-kauwbo ... onden.html

En ik denk op de gevoelige darmpjes van jouw hondje dat het best wel eens problemen kan geven, als ze er zoveel van eet (echt op eet - Biscuit en Linga doen dat trouwens ook hoor, dat opeten). Ik hoop dat het bloed in de ontlasting een eenmalig iets was :-\ :-X :-\
Gebruikersavatar
Door jannie.van-mastrigt
#3340738
Voorheen als sommige van mijn honden de kans kregen o.a. via door buren gestrooide houtsnippers, werd er wel van gesnoept. Het was geen zg. hard hout. Boombastmeel bijvoeren gaf geen soelaas. Van de week knaagden 2 van onze honden in ons tuintje aan stukjes snoeihout van een lavendelstruikje en aten het ook. Ik durf boomwortels niet te kopen. Ben er huiverig voor dat die dingen hier "kiezenslopers" gaan worden. Voorheen aten ze ook regelmatig gras uit o.a. onze boomgaard en ook divers valfruit. Nu eten ze in perken en plantsoenen weer regelmatig gras, tot ik zo'n beetje inschat dat het genoeg is. Ook heel vaak nu (jong) paardenbloemblad, maar ook wel de bloemen.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341063
Als ik de reacties lees, eten die honden echt veel, vooral losliggende stukjes hout. Dat doet Spoiler dus niet; daarvoor loop ik teveel door :biggrin2:
Als ik blijf staan, zoekt ze wel een lekkere stok op om te knagen, eet t ook op maar dat zijn natuurlijk miniscule stukjes met haar slechte gebitje. Werkelijk geen tand/kies raakt een onder/bovenliggende tand/kies. Overbeet van zeker 2 cm op een bekkie van 6/7 cm :-X
Het viel me alleen op omdat ze het tegenwoordig wel vaker doet. Nu ik weet dat het normaal is en er zelfs artikelen voor verkocht worden, ben ik niet zo bang dat ze ergens tekort in heeft.
Dank voor jullie reacties!
Door Lizzy
#3341067
Nee, ze vinden het kennelijk echt gewoon lekker. Net als mensenpoep, kattenpoep, hondenpoep, paardenpoep, ranzige hele dooie lijkjes van allerlei diertjes, gras en dus ook hout :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3341077
Dwarreltje schreef:Als ik de reacties lees, eten die honden echt veel, vooral losliggende stukjes hout. Dat doet Spoiler dus niet; daarvoor loop ik teveel door :biggrin2:
Als ik blijf staan, zoekt ze wel een lekkere stok op om te knagen, eet t ook op maar dat zijn natuurlijk miniscule stukjes met haar slechte gebitje. Werkelijk geen tand/kies raakt een onder/bovenliggende tand/kies. Overbeet van zeker 2 cm op een bekkie van 6/7 cm :-X
Het viel me alleen op omdat ze het tegenwoordig wel vaker doet. Nu ik weet dat het normaal is en er zelfs artikelen voor verkocht worden, ben ik niet zo bang dat ze ergens tekort in heeft.
Dank voor jullie reacties!
Als Fauve kan je heel goed pittig doorlopen aan de lijn (treuzelen is een woord dat ze niet kennen) en toch hout oppakken en opeten. Je loopt hoe dan ook altijd met je neus op de grond, niets ontgaat die neus en je en kan alles en passant van het wegdeksel schrapen. Het pad van voor tot achter ondergescheten door de Canadese ganzen was ook zo leuk :-X En het pad in het Twiske waar de Hooglanders liepen en poepten was ook zo leuk :biggrin2:
Lizzy schreef:Nee, ze vinden het kennelijk echt gewoon lekker. Net als mensenpoep, kattenpoep, hondenpoep, paardenpoep, ranzige hele dooie lijkjes van allerlei diertjes, gras en dus ook hout :biggrin2:
Mijn idee ook.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341081
Lizzy schreef:Nee, ze vinden het kennelijk echt gewoon lekker. Net als mensenpoep, kattenpoep, hondenpoep, paardenpoep, ranzige hele dooie lijkjes van allerlei diertjes, gras en dus ook hout :biggrin2:
Nou, doe mij dan maar hout ;D
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341083
pike schreef:Als Fauve kan je heel goed pittig doorlopen aan de lijn (treuzelen is een woord dat ze niet kennen) en toch hout oppakken en opeten. Je loopt hoe dan ook altijd met je neus op de grond, niets ontgaat die neus en je en kan alles en passant van het wegdeksel schrapen. Het pad van voor tot achter ondergescheten door de Canadese ganzen was ook zo leuk :-X En het pad in het Twiske waar de Hooglanders liepen en poepten was ook zo leuk :biggrin2:

Mijn idee ook.
Dat bedoelde ik met niet veel éten: Ze gaat wel liggen knagen als ik langer blijf staan, maar zoekt/eet niet tijdens het wandelen naar -kleine stukjes- hout om te eten.
En ja, met haar 6 jaar moet ik haar altijd nog in de gaten houden wat betreft eten van en rollen in de viezigheid :-X Bij Dwarreltje hield dat wel op toen ze volwassen was. Zelfs Raffi doet het nu nog amper nu ze duidelijk volwassener en rustiger wordt (pas 11 maanden). Spoiler blijft een viespeukie :D
Gelukkig is verbale waarschuwing genoeg voor verongelijkt verder lopen.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3341133
We kwamen er achter dat Saar dat ook doet.... ik schrok best wel, was bang dat er een te groot stuk werd doorgeslikt...... nu je een topic opent, ben ik blij dat Saar niet de enige is :D .....
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341146
CindyMayella schreef:We kwamen er achter dat Saar dat ook doet.... ik schrok best wel, was bang dat er een te groot stuk werd doorgeslikt...... nu je een topic opent, ben ik blij dat Saar niet de enige is :D .....
Ik heb ook het gevoel dat het toch meer om het knagen gaat ... Misschien wel zoals ik het zelf ken: De behoefte om te snaaien/kauwen, natuurlijk is dat lekkerder als het ook nog lekker smaakt :D Soms heb ik alleen wat worteltjes in de koeling liggen. Het is behelpen maar ik kan iig knagen :biggrin2:
Door Lizzy
#3341161
Ze vinden hier ook het knagen het belangrijkste aspect. Maar ze eten ook wel vermolmde stukjes hout op. Niet veel hoor, maar er gaat wel iets naar binnen.
Gebruikersavatar
Door jannie.van-mastrigt
#3341217
Wat betreft het (veelvuldig) gras eten hier. Van morgen viel het kwartje. Ik vermoed dat het voergerelateerd is vanwege het gehalte aan bot. Om makkelijker te kunnen poepen dus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door