Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340558
Hoi,

Het vermoeden dat Kruimel pijn heeft in zijn poten (artrose), wordt te sterk (en kan zelf ook wel pijnstilling voor gewrichten gebruiken :-[ ) Wil dus de golden paste maken, maar al zoekende komt ik m.i. tegenstrijdige berichten tegen en weet niet wat nu klopt?

Lizzy schreef:

Ik zou alleen zelf de kurkuma nooit met gekookt water mengen. Zie daar ook het nut niet van.


Lizzy schreef:
Ja, dat klopt. Je maakt het zo:

Het recept:

60 gram kurkuma
250 ml water
70 ml extra vergine olijfolie
3 theelepels vers gemalen zwarte peper (3 gram)

Gooi de kurkuma en het water in een pannetje. Breng al roerend aan de kook. Zodra het kook het vuur zo zacht mogelijk zetten zodat het heel zachtjes pruttelt. Blijf wel roeren anders spat het de pan uit en zit je keuken vol met die ellendige vlekjes. Verdun wanneer nodig (ik gebruik nog zeker 200 ml tijdens het koken om te verdunnen). Kook 7 a 10 minuten.



Dus wel of niet koken?? :-\


(Sorry, had dit eerst gezet in de med.bieb, maar dat is geen vragentopic las ik later :-[ )
Door Lizzy
#3340561
Dwarreltje schreef:Hoi,

Het vermoeden dat Kruimel pijn heeft in zijn poten (artrose), wordt te sterk (en kan zelf ook wel pijnstilling voor gewrichten gebruiken :-[ ) Wil dus de golden paste maken, maar al zoekende komt ik m.i. tegenstrijdige berichten tegen en weet niet wat nu klopt?

Lizzy schreef:

Ik zou alleen zelf de kurkuma nooit met gekookt water mengen. Zie daar ook het nut niet van.


Lizzy schreef:
Ja, dat klopt. Je maakt het zo:

Het recept:

60 gram kurkuma
250 ml water
70 ml extra vergine olijfolie
3 theelepels vers gemalen zwarte peper (3 gram)

Gooi de kurkuma en het water in een pannetje. Breng al roerend aan de kook. Zodra het kook het vuur zo zacht mogelijk zetten zodat het heel zachtjes pruttelt. Blijf wel roeren anders spat het de pan uit en zit je keuken vol met die ellendige vlekjes. Verdun wanneer nodig (ik gebruik nog zeker 200 ml tijdens het koken om te verdunnen). Kook 7 a 10 minuten.



Dus wel of niet koken?? :-\


(Sorry, had dit eerst gezet in de med.bieb, maar dat is geen vragentopic las ik later :-[ )
Inmiddels door ervaring wijzer geworden zeg ik dat het maken van Golden Paste (en dus koken) het meest effectief is. Ik maak de Golden Paste volgens het recept dat je gequote hebt.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340563
Lizzy schreef:Inmiddels door ervaring wijzer geworden zeg ik dat het maken van Golden Paste (en dus koken) het meest effectief is. Ik maak de Golden Paste volgens het recept dat je gequote hebt.
Fijn, dank voor vlotte reactie ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door