Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3343958
bloemetje schreef: Osteopathie en chyropractie zou ik nooit doen. Doodeng straks schiet er wat verkeerd. Bovendien is stevig aanraken niet prettig voor ze.

Nou ben ik zowiezo niet van de Osteopathie.. mijne wilde mijn twaalfvingerige darm even goed leggen???
:o :o

Daar heb ik (gelukkig) heel andere ervaringen mee. Osteopathie vind ik juist zachte aanrakingen.
#3344099
Eef+doggies schreef::o :o

Daar heb ik (gelukkig) heel andere ervaringen mee. Osteopathie vind ik juist zachte aanrakingen.
Ik zou t met die aandoening niet willen hebben. Als er wat verkeerd gaat ben je echt zo ver van huis. Ik ben met Danny geweest overigens bij een osteopaat. Toen wist ik nog niet wat hii had. Hij wilde absoluut niet dat ze hem aanraakte. Hij vond acupunctuur wel prettig trouwens.
#3344257
Bedankt voor jullie reacties en sorry voor mijn late reactie! :-* :-[
Ik moest er even van bijkomen, merkte ik. Ik heb altijd geroepen; Zuko wordt met gemak 20 (bij wijze van), maar de waarheid is toch heel anders, denk ik zo.
Liep hij eerder nog uren en uren mee, merk ik nu dat hij nu al moeite heeft met een uurtje.
De rugzak vindt hij nog stom, ik hoop dat hij hier ook de lol van gaat inzien, anders is het voor mij ook geen pretje hem steeds in de rugzak te moeten proppen. Thuis blijven is sowieso geen optie, aldus Zuko ;).
Morgen krijgt hij zijn laatste pijnstiller van de DA, die ga ik dan ook gelijk mailen dat ik een recept wil voor de Gaba.
Dwarreltje schreef:Dan is vrouwtje nog maar net op pad, verslaafd aan lopen als ze is ;D
Hopelijk gaat ie snel beter en de rugzak, weet ik uit ervaring, is ideaal!
;D Dat zeker, maar niet ten koste van de honden, zo ben ik dan ook wel weer ;)
Voor alsnog vindt hij de rugzak errug stom >:(
Cindy de Wolf schreef::'( :'( :'(
Wat betreft gabapentine, mijn dierenarts verkoopt dat en heeft het ALTIJD op voorraad. Misty krijgt 4*100mg Jesse kreeg op het laatst 5*300mg. Van de week nog een doosje gehaald 100tabletten 100mg 15,50...Mocht je wat willen proberen zeg dat even donderdag dan geef ik je wat mee.
Ik heb voor Misty de CBD capsules van lucovitaal de 5mg. Die zijn nu ook 50% goedkoper. https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... -180st.htm
Dankje Cindy!! :-* Ik ga overmorgen met de gabapentine beginnen, dan zijn de andere pijnstillers op.
Fijn dat jou DA het heeft, dat ga ik zeker onthouden!
Eef+doggies schreef:Lijkt me een goed plan :) Volop leven is belangrijk. Ik heb een tijdje geprobeerd onze Yindra rustig te houden tijdens de wandelingen, omdat ze daarna halfdood op de bank lag. Maar daar ben ik gauw mee opgehouden. Het werkte niet, ze wilde volop van de wandelingen genieten. Dat ze daarna uitgeteld was, nam ze voor lief.

Ik zou naar een osteopaat gaan. Je hebt kans dat het binnen plassen na 1 behandeling voorbij is.
Misschien ontspant er door de pijnstillers iets in zijn lichaam, waardoor hij die plasaandrang niet meer zo erg heeft?
Ja precies, helemaal gelijk heeft Yindra! Dan maar helemaal uitgeteld op de dank, maar dan heb je wel voor 1000% van je wandeling genoten!

Ik ga eerst even uitzoeken of een osteopaat een slim plan is, wanneer een hond Syringo heeft.
Ik weet nog van Zack; als hij zich slecht voelde kon je niet eens naar 'm kijken en dan gilde hij het al uit.
Laat staan dat vreemde handen hem dan aan zouden raken..
Wel bedankt voor de tip uiteraard!
hamada schreef:Ik heb een hondje met syringo gekend dat van de pijn incontinent werd. Hij liep dan bij tijden knarsetandend van de pijn en plassend door het huis. Als de aanval over was, en uiteindelijk met de gaba als pijnstilling plaste hij niet meer in huis.
Pas op met ostheopathie. Als er geen duidelijkheid is over waar de syrinxen zijn en hoeveel kun je met manipulatie veel schade veroorzaken. Onze hondenostheopaat raadde een behandeling voor ons SM patientje af om die reden.
Dat zou dan inderdaad de reden kunnen zijn, dat hij nu niet meer in huis plast nu hij pijnstillers krijgt. Arm ventje :(
Aha, bedankt! Dan lijkt me dat dus geen verstandig idee.
Ik moet de MRI-scans nog wel ergens hebben, zal ze is zoeken. Kan ik ze ook gelijk naar mijn huidige DA mailen.
Lizzy schreef:Ja, ik zou hem 2 keer per dag 1/4 theelepel geven om mee te beginnen.
Ik vind dat een bloedonderzoek nooit kwaad kan. Het is ook weinig belastend. En komt er niks uit, nou ja, weet je dat ook weer.
Bedankt! :-*
Dat is zeker waar. Ik ga het morgen in mijn mail gelijk aangeven, dat is toch een bloedonderzoek wil.
Anne in Zweden schreef: OT: wat een zorgen om je hondje, Joyce. Ik hoop dat je hem met pijnstillers en ondersteunende supplementen nog een flinke tijd op de rails kunt houden!
Dankjewel! Dat hoop ik ook inderdaad. Met alle goede tips van hier, zou dat zeker goed moeten komen!! :flowers:
Lizzy schreef:Nee, ik vind niet dat je zit te zwetsen. Maar als ik moest kiezen tussen NSAID of een "overdosis" CBD, dan wist ik het wel! Want waarom is die maximale dosering er? Omdat anders het lage THC gehalte mee gaat tellen? Nou, ik zeg dan "who cares". Is er een andere reden waarom er een maximale dosering is?
Helemaal mee eens!
bloemetje schreef:Mijn cavalier heeft ook syringomyelia. Hij slikt al sinds zijn tweede jaar nsaid en plaspillen. Hij is nu 9.

Hij heeft ook een tijd in huis gepiest waar ik geen oorzaak voor vond. Tot ineens zijn bal op begon te zwellen. Daar bleek een ontsteking en een tumor in te zitten. Dus ballen eraf sinds die tijd word hij wel een beetje vadsig en zijn vacht is niet mooi meer. Maar hij is nu droog en happy. Ik had het eerder moeten doen!

Wat ik jou zeggen wil: wees niet te bang voor nsaid. Liever een kort en pijnvrij leven. Dan een lang met pijn ook al is het op de achtergrond.

Bij Danny deed de cbd trouwens niets. Anders homeopathie ook wel geprobeerd dat werkt niet. Osteopathie en chyropractie zou ik nooit doen. Doodeng straks schiet er wat verkeerd. Bovendien is stevig aanraken niet prettig voor ze.

Nou ben ik zowiezo niet van de Osteopathie.. mijne wilde mijn twaalfvingerige darm even goed leggen???
Dat zeker weten! Als ik zie dat het niet meer gaat, dan zal ik zeker voor hem kiezen en niet voor mijn eigen gevoel.
Zack was 6 toen ik hem in liet slapen, hij was echt op :'(

Volgens de DA is er nu verder niks meer aan de hand met Zuko zijn prostaat o.i.d., dus ik ga ervan uit dat het daar allemaal goed zit.
bloemetje schreef:Ik zou t met die aandoening niet willen hebben. Als er wat verkeerd gaat ben je echt zo ver van huis. Ik ben met Danny geweest overigens bij een osteopaat. Toen wist ik nog niet wat hii had. Hij wilde absoluut niet dat ze hem aanraakte. Hij vond acupunctuur wel prettig trouwens.
Zuko wordt ook alles behalve blij, wanneer mensen hem willen aanraken zonder dat hij het zelf wilt.

Bedankt allemaal :-* :-*
#3346743
Ik ben vandaag weer even met Zuko naar de DA geweest.
Toch besloten dat ik ook even een röntgenfoto wou laten maken van zijn rug en heupen.
Gewoon voor de zekerheid en om zeker te weten dat we niet iets over het hoofd zien.

Uitslag;
- spondylose
- artrose (in alle 4 zijn pootjes en rug)
- patellaluxatie

En dit alles natuurlijk samen met de Syringo :(

Al met al een hele waslijst. Ik ga van de week de Gabapentine weer oppikken.
Hij krijgt al Golden Paste + CBD olie.
Is er verder nog iets dat ik voor hem kan doen?

Hij was wel heel braaf tijdens de rontgenfoto. Ik mocht erbij blijven zodat ik 'm neer kon leggen en vast kon blijven houden tijdens de foto.
Ging heel goed, er was gelukkig geen roesje nodig.
Daarna was hij wel even boos op me, dan gaat hij altijd met z'n rug naar me toe zitten. Kleine etter! :smitten: :biggrin2:

De lange wandelingen zijn dus echt wel voorbij. We moeten allebei nog een beetje wennen aan de "nieuwe Zuko".
In de rugzak vindt hij echt nog niet leuk :(
#3346766
Joyce1985 schreef:Ik ben vandaag weer even met Zuko naar de DA geweest.
Toch besloten dat ik ook even een röntgenfoto wou laten maken van zijn rug en heupen.
Gewoon voor de zekerheid en om zeker te weten dat we niet iets over het hoofd zien.

Uitslag;
- spondylose
- artrose (in alle 4 zijn pootjes en rug)
- patellaluxatie

En dit alles natuurlijk samen met de Syringo :(

Al met al een hele waslijst. Ik ga van de week de Gabapentine weer oppikken.
Hij krijgt al Golden Paste + CBD olie.
Is er verder nog iets dat ik voor hem kan doen?

Hij was wel heel braaf tijdens de rontgenfoto. Ik mocht erbij blijven zodat ik 'm neer kon leggen en vast kon blijven houden tijdens de foto.
Ging heel goed, er was gelukkig geen roesje nodig.
Daarna was hij wel even boos op me, dan gaat hij altijd met z'n rug naar me toe zitten. Kleine etter! :smitten: :biggrin2:

De lange wandelingen zijn dus echt wel voorbij. We moeten allebei nog een beetje wennen aan de "nieuwe Zuko".
In de rugzak vindt hij echt nog niet leuk :(
Zo jammer dat hij de rugzak nog niet leuk vindt... Maar hopelijk een kwestie van wennen, zodat hij wel gewoon mee kan blijven gaan met wandelen. Alleen thuisblijven is toch ook geen optie als je met Vito en Harry op pad gaat.... :-\
#3346844
Joyce1985 schreef:Ik ben vandaag weer even met Zuko naar de DA geweest.
Toch besloten dat ik ook even een röntgenfoto wou laten maken van zijn rug en heupen.
Gewoon voor de zekerheid en om zeker te weten dat we niet iets over het hoofd zien.

Uitslag;
- spondylose
- artrose (in alle 4 zijn pootjes en rug)
- patellaluxatie

En dit alles natuurlijk samen met de Syringo :(

Al met al een hele waslijst. Ik ga van de week de Gabapentine weer oppikken.
Hij krijgt al Golden Paste + CBD olie.
Is er verder nog iets dat ik voor hem kan doen?

Hij was wel heel braaf tijdens de rontgenfoto. Ik mocht erbij blijven zodat ik 'm neer kon leggen en vast kon blijven houden tijdens de foto.
Ging heel goed, er was gelukkig geen roesje nodig.
Daarna was hij wel even boos op me, dan gaat hij altijd met z'n rug naar me toe zitten. Kleine etter! :smitten: :biggrin2:

De lange wandelingen zijn dus echt wel voorbij. We moeten allebei nog een beetje wennen aan de "nieuwe Zuko".
In de rugzak vindt hij echt nog niet leuk :(
He bah wat een heftige uitslag...
Wat artrose betreft (en misschien de rest ook wel?) zou je UCII collageen kunnen proberen. Dat schijnt nog beter te werken dan glucosamine en chondroitine..
Ik ben er voor Bella net mee begonnen (zij heeft artrose en artritis), dus kan nog niet echt iets over de werking voor haar zeggen.
https://www.natuurdietisten.nl/collagee ... n-artrose/

Wat vindt hij niet leuk aan de rugzak? Dat hij niet mag lopen en de rest wel? Of vindt hij de rugzak zelf niet leuk?

Wel heel fijn dat het maken van de foto zo goed ging!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door