Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3350563
Hoe klinkt het uitademen dan en wat maakt dat je denkt dat t m in zijn neus zit? Kan het niet een andere benauwdheid zijn, vanaf zijn hart bv?
Indien je denkt dat het een allergische reactie ofzo is, zou je DA dan niet zo schappelijk zijn om een spray'tje voor te schrijven om te kijken of het minder wordt?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3350569
Ik moet eerlijk zeggen, Cuzco reutelt/snurkt ook als hij ontspannen is maar niet slaapt. Klassiek als hij in een mandje ligt of uit het raam zit te kijken.
Het is niet spinnen, voor alle duidelijkheid :biggrin2: het klinkt heel typisch, idd een beetje alsof er snot oid in zit.
Hij heeft het al van kitten af, nooit anders geweten en ook nooit last van gehad. Als hij gaat wandelen of je knuffelt hem, is het meteen over.
Ik heb er ook nooit specifiek naar laten kijken, hij heeft het altijd gehad... Nu dus al 8 jaar, bijna 9...
Door Anne in Zweden
#3350602
eelke schreef:Hoe klinkt het uitademen dan en wat maakt dat je denkt dat t m in zijn neus zit? Kan het niet een andere benauwdheid zijn, vanaf zijn hart bv?
Indien je denkt dat het een allergische reactie ofzo is, zou je DA dan niet zo schappelijk zijn om een spray'tje voor te schrijven om te kijken of het minder wordt?
Alsof er een snottebel in de neus zit, die reutelt bij het uitademen. Het klinkt precies zo als bij een mens die een verstopte neus heeft. Maar het gekke is dat hij het niet altijd heeft. Hij ligt nu te dromen en de uitademing klinkt gewoon schoon en normaal. Het heeft gisteren flink geregend (al is het nu weer 28 graden en klef); misschien heeft het toch iets met de omgeving (luchtvochtigheid? pollen? gewoon stof?) te maken?

Hij is zijn hele leven nog niet allergisch geweest, ik weet niet of honden op latere leeftijd nog allergieën kunnen ontwikkelen? Het enige wat ik me nog zou kunnen voorstellen, is dat hij niet goed tegen de plakjes gerookte kalkoen kan waarmee ik hem zijn 'medicamenten' (Chinese kruiden, solidago, golden paste en mariadistel) geef. Daar ben ik enige maanden geleden mee begonnen, maar ik weet niet meer of rond die tijd ook het snottergeluid is begonnen. Maar dat kan ik natuurlijk nog proberen, ipv gerookte kalkoen iets anders gebruiken om het lekker te maken.
Door Anne in Zweden
#3350603
Eef+doggies schreef:Lastig zeg.. Ik zou inderdaad naar de da gaan, maar als dit de tendens is...

Heb je een otoscoop of kun je die lenen, zodat je zelf even kunt kijken? Voor de zekerheid, zodat je weet dat er niets in zit.
Wel typisch dat als hij slaapt hij gewoon ademt.

Gelukkig gaat het verder goed met hem!
Ik heb een otoscoop, en voor zover het me lukt daarmee in zijn neus te kijken, kan ik niets zien, geen snot, geen rood of gezwollen weefsel, geen afwijkingen tussen de neusgaten onderling. Nou moet ik erbij zeggen dat hij niet met wijd opengesperde neusgaten juichend staat te wachten wanneer ik met de otoscoop aan kom zetten :biggrin2: , maar voor zover ik iets kan zien, zie ik niets bijzonders.
Door Anne in Zweden
#3350606
Lizzy schreef:Als ik eerlijk ben? Ik geloof (zeker met de medische zorg daar) dat ik niks deed. Want zo te lezen lijdt hij niet, heeft hij geen pijn en voelt hij zich niet echt ongemakkelijk. En met deze hitte hijgen alle honden snel/veel. En hoe je het ook went of keert, hij is bijna 15 jaar en ja, als ze ouder zijn gaan ze dingen mankeren. Ook dingen waar je niet altijd makkelijk wat aan kunt doen. In die neus laten kijken wordt toch gewoon een missie. Hij moet dan onder narcose en ze gaan dan met een scope naar binnen. Ik deed het niet. Ik liet het gaan zolang hij er geen last van heeft. En als de dag komt dat hij er wel last van gaat krijgen, dan is het misschien de dag dat je hem moet laten gaan. Mijn mening.
Nou, zo zie ik het ook wel, eigenlijk. Gisteren maakte ik me wel erge zorgen op een gegeven moment, omdat hij werkelijk de hele dag op één en dezelfde plek lag te slapen en zelfs apathisch bleef toen ik een paar nagels bij hem knipte, wat normaal gesproken het allerallerallerergste is wat er op de hele wereld bestaat. ::) Hij was echt niet happy gisteren. Maarrr, hij heeft eergisteren een duimnagel verloren (ergens blijven haken denk ik, het ding stond echt haaks op zijn poot), en blijkbaar heeft hij die dwarsstaande nagel gisteren zelf weggelikt of -geknaagd, want nu is er alleen nog leven te zien, zonder nagel eromheen. Misschien dat hij daar best pijn van had, want toen ik er gisteravond een pijnstiller in stopte was hij binnen een halfuur weer gewoon zichzelf. Vandaag is er ook niets aan het handje met 'm, hij is weer helemaal normaal.

Wat dat diepe slapen gisteren betreft: ik vraag me af of een hond door de hitte zo vermoeid kan raken dat hij even de schade moet inhalen wanneer het weer wat is afgekoeld. Het is hier al maandenlang heet en droog, en ik kan me voorstellen dat dat voor een husky echt afzien is. Gisteren was het ineens lekker qua temperatuur, de lucht was enorm afgekoeld; misschien moest hij weken van slecht slapen en niet honderd procent in zijn vel zitten van zich af slapen? Geen idee of dat zo werkt.

Ah, die oudjes. Je kunt je zo'n zorgen maken om ze... :-\
Door Eef+Stippels
#3350610
Ik heb een otoscoop, en voor zover het me lukt daarmee in zijn neus te kijken, kan ik niets zien, geen snot, geen rood of gezwollen weefsel, geen afwijkingen tussen de neusgaten onderling. Nou moet ik erbij zeggen dat hij niet met wijd opengesperde neusgaten juichend staat te wachten wanneer ik met de otoscoop aan kom zetten :biggrin2: , maar voor zover ik iets kan zien, zie ik niets bijzonders.
;D ;D
Xindy had een tijdlang oorontstekingen achter elkaar, die ik aan de buitenkant niet kon zien. Oor zag er schoon uit zover je dat kon zien.
Dus heb ik een otoscoop gekocht om regelmatig te checken of het iets dieper ook nog schoon was.
Gelukkig is die periode helemaal voorbij en heeft ze nu nergens meer last van :D Maar ik moet niet meer met dat ding komen aanzetten.

Het lijkt er dus op dat hij nergens last van heeft, je ziet niets zitten, hij zit goed in zijn vel. Dan is het zo misschien ook wel goed.
Hij is niet meer de jongste en ouderdom komt met gebreken...
Je zou misschien nog Puur Sinus kunnen proberen, maar ik vraag me af of dat nodig is.

Wel sneu dat hij zo'n last van zijn teennagel heeft gehad.
Ik kan me best voorstellen dat oudere honden na zo'n hete periode extra slaap nodig hebben.

Mensen kunnen wel last hebben van het rookaroma dat gebruikt wordt om producten een rooksmaak te geven, maar of je daar een verstopte neus van kunt krijgen weet ik niet.. Ik dacht dat dat voornamelijk om misselijkheid ging.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door