Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door SpringFlower
#3339900
Hai, ik ben nieuw hier. Lees wel al een tijd mee maar toch besloten een account aan te maken nu ik met een graag zit.

Ik heb een chihuahua teefje van 1,5 jaar eigenlijk een jaar en 9 maanden. Ik had haar loopsheid nog niet verwacht en heb ook een reutje van 1 jaar rondlopen. Want met de loopsheid breng ik haar bij de oppas om zo die twee te scheidden. Ik ging even de kamer uit en ik hoorde gepiep en ging snel kijken de de twee zaten vast aan elkaar, nu vraag ik me af kan mijn teefje drachtig zijn? Kan ze een stille loopsheid gehad hebben? Want vast zitten gebeurt toch alleen als een teefje loops is?

Ik wou wel ooit eens 1 nestje maar dat was voor later gepland. En daarna de reu castreren. Daarom heb ik mij er nog niet in verdiept. Dus ik hoop hier wat informatie en goede tips te kunnen vinden?

De dierenarts vind dat ik het moet afwachten, het is nu 8 dagen geleden en zal dus nog 22 dagen moeten wachten voor een echo. Zelf merk ik niet veel aan mijn teefje, de tepels lijken iets groter en rozer maar dat kan ik mezelf ook inbeelden misschien? En ze slaapt meer en is knuffeliger al zou dat misschien ook gewoon een normale gedragsverandering kunnen wezen? Hoe ouder hoe rustiger?

Alvast bedankt voor de informatie en tips. :)
Door Lizzy
#3340032
SpringFlower schreef:Hai, ik ben nieuw hier. Lees wel al een tijd mee maar toch besloten een account aan te maken nu ik met een graag zit.

Ik heb een chihuahua teefje van 1,5 jaar eigenlijk een jaar en 9 maanden. Ik had haar loopsheid nog niet verwacht en heb ook een reutje van 1 jaar rondlopen. Want met de loopsheid breng ik haar bij de oppas om zo die twee te scheidden. Ik ging even de kamer uit en ik hoorde gepiep en ging snel kijken de de twee zaten vast aan elkaar, nu vraag ik me af kan mijn teefje drachtig zijn? Kan ze een stille loopsheid gehad hebben? Want vast zitten gebeurt toch alleen als een teefje loops is?

Ik wou wel ooit eens 1 nestje maar dat was voor later gepland. En daarna de reu castreren. Daarom heb ik mij er nog niet in verdiept. Dus ik hoop hier wat informatie en goede tips te kunnen vinden?

De dierenarts vind dat ik het moet afwachten, het is nu 8 dagen geleden en zal dus nog 22 dagen moeten wachten voor een echo. Zelf merk ik niet veel aan mijn teefje, de tepels lijken iets groter en rozer maar dat kan ik mezelf ook inbeelden misschien? En ze slaapt meer en is knuffeliger al zou dat misschien ook gewoon een normale gedragsverandering kunnen wezen? Hoe ouder hoe rustiger?

Alvast bedankt voor de informatie en tips. :)
De kans dat ze drachtig is lijkt me aanwezig. Vrij groot zelfs. En ja, je kunt de eventuele pups nu weg laten spuiten maar dit is niet erg goed voor de gezondheid van je teef en bovendien werkt het ook niet 100%. Dus ik denk dat je het beste af kunt wachten en met 24 dagen een echo laten maken. Ik zou dit persoonlijk of door Sleeuwijk (Annemieke) of door Eersel laten doen.

Wat voor informatie zoek je? Over de dracht en bevalling? Ik zou je daarvoor graag de boeken van Myra Savant Harris aan willen raden. Daar staat alles in wat je moet weten. Dit is de beste: https://www.bol.com/nl/p/advanced-canin ... _role%3Din maar eigenlijk wil je ze alle 3 van Myra.

Wil je informatie over de voeding van je mogelijk drachtige teef en de pups? Ik neem aan dat je hier terecht bent gekomen omdat je rauw voert. Pups afspenen staat hier: viewtopic.php?f=33&t=133114. Drachtige teef staat hier: viewtopic.php?f=33&t=133003

Ik hoor het graag, naar wat voor info je verder op zoek bent!
Door enya13
#3340227
idd. afwachten tot de echo. chihuahua's krijgen maar kleine nestjes, dus dat moet niet zo moeilijk zijn om goede huisjes voor de pups te vinden. het nadeel van wawa's is dat het nogal eens een keizersnee wordt. en dat kan een dure grap worden. en een risico voor je teefje. mss kun je de fokkers van de ouderhonden vragen of ze op de natuurlijke manier geboren zijn en hoe de bevalling was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door