Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3339783
Lizzy schreef:Ja, dat is het nadeel, die honger. Daar klagen veel honden (en dus eigenaren) over :-\ . Zilvervliesrijst vult dan wel weer een beetje.... Pompoen zou ik koken ja. Omdat het in die hoeveelheden gewoon niet lekker gaat verteren.
Ok dank je wederom lizzy :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#3339930
Als je absoluut tegen granen bent kan je als alternatief nog kiezen voor quinoa of boekweit. Quinoa is duur en heb ik nooit geprobeerd, boekweit als pap vond ik erg plakkerig en geen eten voor een hond. Ook havermout vond ik zo plakkerig. Ik heb wel boekweitpannekoeken gemaakt, gewoon met water in een droge pan. Die werden graag gegeten. Verder gebruikte ik macaroni.

Armagnac viel erg af op het leverdieet en dat afvallen stopte pas toen zijn voer verdubbeld was. Maar het verloren gewicht kwam er niet van terug. En hij had nog steeds honger maar ik durfde niet nog meer te geven. Ik heb mij toen echt afgevraagd of die grote hoeveelheden eten nou wel zo goed zijn voor de lever.

Sterkte met Kayne, hopelijk kan je nog een tijd van hem genieten :-*
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3339957
pike schreef:Als je absoluut tegen granen bent kan je als alternatief nog kiezen voor quinoa of boekweit. Quinoa is duur en heb ik nooit geprobeerd, boekweit als pap vond ik erg plakkerig en geen eten voor een hond. Ook havermout vond ik zo plakkerig. Ik heb wel boekweitpannekoeken gemaakt, gewoon met water in een droge pan. Die werden graag gegeten. Verder gebruikte ik macaroni.

Armagnac viel erg af op het leverdieet en dat afvallen stopte pas toen zijn voer verdubbeld was. Maar het verloren gewicht kwam er niet van terug. En hij had nog steeds honger maar ik durfde niet nog meer te geven. Ik heb mij toen echt afgevraagd of die grote hoeveelheden eten nou wel zo goed zijn voor de lever.

Sterkte met Kayne, hopelijk kan je nog een tijd van hem genieten :-*
Dank je!

Gaf jij die grote hoeveelheid dan ook in delen? Ik denk er dan over om het in drie x te geven.
Mijn man denkt nu aan toch brokken geven. Een weekje proberen zie ik niet zo zitten. Dan weer terug op vers lijkt me niet handig.
Door Lizzy
#3340035
spreeuwtje schreef:Dank je!

Gaf jij die grote hoeveelheid dan ook in delen? Ik denk er dan over om het in drie x te geven.
Mijn man denkt nu aan toch brokken geven. Een weekje proberen zie ik niet zo zitten. Dan weer terug op vers lijkt me niet handig.
Maar je man voelde toch weerstand bij het voeren van al die granen? Brokken staan helemaal stijf van de granen... :-\

Hoe is het nu met de misselijkheid? Hoe gaat het nu verder met hem?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3340050
Lizzy schreef:Maar je man voelde toch weerstand bij het voeren van al die granen? Brokken staan helemaal stijf van de granen... :-\

Hoe is het nu met de misselijkheid? Hoe gaat het nu verder met hem?
We maken ons zorgen. Zijn ontlasting is een grote drab. Het stinkt enorm. Hij valt nu al flink af en heeft natuurlijk constant honger.
Hij is overigens niet misselijk meer.
Ik zou wel willen weten hoe ik die ontlasting kan verstevigen. Toch eischaal toevoegen?
Door Lizzy
#3340054
spreeuwtje schreef:We maken ons zorgen. Zijn ontlasting is een grote drab. Het stinkt enorm. Hij valt nu al flink af en heeft natuurlijk constant honger.
Hij is overigens niet misselijk meer.
Ik zou wel willen weten hoe ik die ontlasting kan verstevigen. Toch eischaal toevoegen?
Geef je hem ook iets van vleesbot? Want dat zou je iets op kunnen hogen. Eierschaalpoeder kan ook altijd maar bot werkt beter. En dan koolhydraat iets verlagen en vooral in de vorm van pompoen. En dan even kijken hoe hij het doet.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3340061
Lizzy schreef:Geef je hem ook iets van vleesbot? Want dat zou je iets op kunnen hogen. Eierschaalpoeder kan ook altijd maar bot werkt beter. En dan koolhydraat iets verlagen en vooral in de vorm van pompoen. En dan even kijken hoe hij het doet.
Hij kreeg kipkluifjes. Maar dat is natuurlijk niet veel omdat hij maar 125 gr eiwit mag. Ik heb nu kippenpootjes gekocht. Dat is dus iets meer. Maar dan zou ik beter gaan denken aan kippennekken. Minder vlees, geen vel en meer bot.
Door Lizzy
#3340062
spreeuwtje schreef:Hij kreeg kipkluifjes. Maar dat is natuurlijk niet veel omdat hij maar 125 gr eiwit mag. Ik heb nu kippenpootjes gekocht. Dat is dus iets meer. Maar dan zou ik beter gaan denken aan kippennekken. Minder vlees, geen vel en meer bot.
Goed idee! Ik zou het gewoon proberen, kippennekken. Die bevatten inderdaad meer bot/calcium.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3340065
Lizzy schreef:Goed idee! Ik zou het gewoon proberen, kippennekken. Die bevatten inderdaad meer bot/calcium.
Helaas net een hele vriezer vol met vanalles maar geen kippennekken. :-\
Enig idee waar je zoiets kunt halen? Oh wacht! Jolanda Vroone!
Door Lizzy
#3340080
spreeuwtje schreef:Helaas net een hele vriezer vol met vanalles maar geen kippennekken. :-\
Enig idee waar je zoiets kunt halen? Oh wacht! Jolanda Vroone!
Islamitische Slagers hebben het vaak ook wel. En anders kippenvleugeltjes misschien? Niet zo ideaal als kippennek maar al meer bot dan pootjes. Maar, misschien kan Jolanda je uit de brand helpen! Doe haar de groetjes!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3340097
Lizzy schreef:Islamitische Slagers hebben het vaak ook wel. En anders kippenvleugeltjes misschien? Niet zo ideaal als kippennek maar al meer bot dan pootjes. Maar, misschien kan Jolanda je uit de brand helpen! Doe haar de groetjes!
Jollie woont niet ver bij mij vandaan. Ik zal van de week even langsgaan. :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#3340115
spreeuwtje schreef:Dank je!

Gaf jij die grote hoeveelheid dan ook in delen? Ik denk er dan over om het in drie x te geven.
Mijn man denkt nu aan toch brokken geven. Een weekje proberen zie ik niet zo zitten. Dan weer terug op vers lijkt me niet handig.
Ik gaf 4x per dag een portie.
Hij kreeg geen bot, gekookte kip- of kalkoenfilet, gekookte koolvis, koolhydraat was na enig uitzoeken de macaroni, aan groente oa witlof en andijvie. Gekookte bataat gaf ik er niet meer bij omdat hij dan te zacht ging poepen, de mac was koolhydraat genoeg. Ik volgende het leverdieet van charmed.
Kook je de havermout in melk? Kan zijn dat hij daardoor drab poept :-\ als je rijst geeft kan daar ook een oorzaak liggen. Armagnac poepte nooit drab zonder vleesbot, het kwam een beetje overeen met brokkendrollen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3340120
pike schreef:Ik gaf 4x per dag een portie.
Hij kreeg geen bot, gekookte kip- of kalkoenfilet, gekookte koolvis, koolhydraat was na enig uitzoeken de macaroni, aan groente oa witlof en andijvie. Gekookte bataat gaf ik er niet meer bij omdat hij dan te zacht ging poepen, de mac was koolhydraat genoeg. Ik volgende het leverdieet van charmed.
Kook je de havermout in melk? Kan zijn dat hij daardoor drab poept :-\ als je rijst geeft kan daar ook een oorzaak liggen. Armagnac poepte nooit drab zonder vleesbot, het kwam een beetje overeen met brokkendrollen.
Hij heeft nu twee dagen rijst gehad. Dat had ik ober van koken. Hij krijgt normaal havermout geweld in water. Geen melk. Met boontjes of broccoli, kippenvleugel of witvis. Met een eitje rauw of yoghurt. Is het de bedoeling dat de kip gekookt wordt? Nee toch? Ik ga dan toch maar macaroni halen. Eens zien wat dat doet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3340126
Macaroni is doorgaans gewoon tarwe hé. Dus slechtste graan dat er is. Rijst werkt normaal ook al stoppend of zeker het kookvocht toch. Dus ik weet niet of ander graan beter zal werken.

Wat heb je nog van vleesbot in de vriezer liggen? Misschien is daar wel iets geschikts bij? Kwartelkarkas vb schijnt ook erg calciumrijk te zijn, maar ik kan dat niet meteen checken...
Visgraten voegen qua bot weinig toe, werken weinig stoppend, maar kwaad kan het niet natuurlijk.

Heeft hij eerder zuivel gehad? Misschien kan hij daar slecht tegen?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3340127
pearlsofpassion schreef:Macaroni is doorgaans gewoon tarwe hé. Dus slechtste graan dat er is. Rijst werkt normaal ook al stoppend of zeker het kookvocht toch. Dus ik weet niet of ander graan beter zal werken.

Wat heb je nog van vleesbot in de vriezer liggen? Misschien is daar wel iets geschikts bij? Kwartelkarkas vb schijnt ook erg calciumrijk te zijn, maar ik kan dat niet meteen checken...
Visgraten voegen qua bot weinig toe, werken weinig stoppend, maar kwaad kan het niet natuurlijk.

Heeft hij eerder zuivel gehad? Misschien kan hij daar slecht tegen?
Hij heeft wel eerder rijst gehad en daar nooit O’n vieze reactie op gehad. Yoghurt kent hij ook, doet hij een moord voor.
Ik heb op t moment stom genoeg geen kwartel of kip maar wel eend, konijn en rund qua bot. Eens lijkt me te vet voor dit dieet.
Ik heb nu kippenpoten bij de jumbo gehaald. Wil komende week even kippennekken gaan vragen aan jolly.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door