Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3340138
Ik heb dit leverdieet aangehouden, 3 maanden lang, en alle vlees werd hierbij gekookt en dus geen bot gevoerd:
viewtopic.php?f=8&t=130578&p=3169616&hi ... t#p3169616

Uiteraard is macaroni tarwe dus ook graan. Maar je moet de koolhydraten ergens uithalen als je geen plak pap wenst te voeren. Boekweitpannekoek op basis van water, gebakken in een droge koekenpan, heb ik ook gegeven. Die gingen bij hem als snack.

Overigens wil ik er dan nog wel bijvertellen, dat alhoewel Charmed meerdere goede ervaringen met dit dieet heeft gehad, het bij Armagnac indertijd niet voor verbeterde bloedwaarden gezorgd heeft. Na die drie maanden waren ze nog hoger dan daarvoor.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3340139
pike schreef:Ik heb dit leverdieet aangehouden, 3 maanden lang, en alle vlees werd hierbij gekookt en dus geen bot gevoerd:
viewtopic.php?f=8&t=130578&p=3169616&hi ... t#p3169616

Uiteraard is macaroni tarwe dus ook graan. Maar je moet de koolhydraten ergens uithalen als je geen plak pap wenst te voeren. Boekweitpannekoek op basis van water, gebakken in een droge koekenpan, heb ik ook gegeven. Die gingen bij hem als snack.

Overigens wil ik er dan nog wel bijvertellen, dat alhoewel Charmed meerdere goede ervaringen met dit dieet heeft gehad, het bij Armagnac indertijd niet voor verbeterde bloedwaarden gezorgd heeft. Na die drie maanden waren ze nog hoger dan daarvoor.
Oh jakkes. Dat klinkt niet fijn.
Kayne krijgt er ook medicatie bij. Ursochol 300 mg. Als zijn waardes dalen weten we natuurlijk niet of het zonder medicatie ook gelukt was. Hij voelt zich duidelijk beter. Hij is veel actiever en niet meer misselijk. Alleen zijn scheten stinken enorm en zijn drollen zijn walgelijk.
Voelde Armagnac zich wel beter?
Gebruikersavatar
Door pike
#3340195
spreeuwtje schreef:Oh jakkes. Dat klinkt niet fijn.
Kayne krijgt er ook medicatie bij. Ursochol 300 mg. Als zijn waardes dalen weten we natuurlijk niet of het zonder medicatie ook gelukt was. Hij voelt zich duidelijk beter. Hij is veel actiever en niet meer misselijk. Alleen zijn scheten stinken enorm en zijn drollen zijn walgelijk.
Voelde Armagnac zich wel beter?
Armagnac heeft zich nooit slecht gevoeld ::) behalve toen hij op dieet stond :biggrin2: we zijn nu 1,5 jaar verder, leverwaardes nog steeds mega (maar minder hoog dan na het leverdieet), echobeeld wordt wel slechter, maar Jakkie loopt symptoomloos in de rondte met zijn hepatites, is vrolijk en heeft goede eetlust. Hij is terug gegaan op barf en kwam weer op gewicht, sinds kort krijgt hij kvv. In overleg met Mandigers is gekozen voor niet behandelen zolang hij geen symptomen vertoond. Over 2,5 maand wordt hij 13.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3340204
pike schreef:Armagnac heeft zich nooit slecht gevoeld ::) behalve toen hij op dieet stond :biggrin2: we zijn nu 1,5 jaar verder, leverwaardes nog steeds mega (maar minder hoog dan na het leverdieet), echobeeld wordt wel slechter, maar Jakkie loopt symptoomloos in de rondte met zijn hepatites, is vrolijk en heeft goede eetlust. Hij is terug gegaan op barf en kwam weer op gewicht, sinds kort krijgt hij kvv. In overleg met Mandigers is gekozen voor niet behandelen zolang hij geen symptomen vertoond. Over 2,5 maand wordt hij 13.
Oh heerlijk! 13 is een mooi getal. :D
Kayne wordt in juni 13. En eigenlijk alleen door sie misselijkheid en tikjes met zijn kop zijn we verder gaan testen. Zijn leverwaardes hielden we altijd al in de gaten vw zijn epilepsie. Daar zagen we nooit wat aan behalve de AF.
Vanmorgen overigens een prima drol. Brokkendr maar dat vind ik goed genoeg. We zouden evt misschien in overleg ook gewoon dat leverdieet de hoek om kunnen gooien en het alleen met medicijnen kunnen gaan doen als hij het een tijdje goed blijft doen. Je moet natuurlijk wel blij oud kunnen worden. Maar eerst kijken of we hem stabiel kunnen houden. Misselijk is hij al een paar dagen niet meer en die tikjes zijn ook weg.
Gebruikersavatar
Door pike
#3340228
Dat de verschijnselen nu weg zijn is mooi! De medicatie slaat dan toch aan zou je zeggen.

Dat het dieet bij Jakkie niet werkte wil niet zeggen dat het bij Kayne ook niet werkt. Ik zou het gewoon proberen, een maand of drie volhouden vooropgesteld dat het goed bij hem valt qua vertering, en dan weer bloedprikken. Er zijn ook genoeg positieve ervaringen mee opgedaan.

Wat je nog zou kunnen doen is met Mandigers overleggen of hij niet op een monotherapie van enkel bromide zou kunnen (ik weet eigenlijk niet of Kayne bij hem loopt). Dan heb je in elk geval niet meer de fenobarbital die de lever belast.
Laat je de serumspiegel regelmatig checken?

Ik zat je openingstopic nog eens te lezen en vraag me wel af hoe dat met die tumoren in de lever zit. Wat ik hier op bp altijd begrepen heb is dat bij tumoren het geen goed idee is om koolhydraten te voeren. Het leverdieet gaat in elk geval niet helpen tegen de tumoren.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3340584
Nou, het ging sinds gisteren niet goed met Kayne. Eergisteren nacht is hij ziek geworden terwijl wij lekker lagen te slapen. :-\ We kwamen beneden en troffen een rillende Kayne aan. Hij rilde van de koorts en een verschrikkelijke pijn. Snel naar de da. Conclusie na echo en bloedonderzoek was torenhoge AF, was niet meer te meten. Andere waardes waren ook sky high. Op de echo was een rampen lever te zien. Vergroot en erg rommelig. Ook zijn prostaat is vergroot en zijn blaas groot en vol ondanks goed plassen. Hij had 40 graden koorts. Snel een bak aan medicatie er in en hij knapte zienderogen op. Vannacht is de baas bij hem gaan liggen. We hebben twee plastic tassen met ringer en injecties mee naar huis waar ik hem met mijn kleine beetje kennis goed zelf kan verplegen. Vandaag is hij zijn eigen ondeugende zelf weer.
Vrijdag opnieuw overleg met de da. Ikzelf vond het eigenlijk wel genoeg voor Kayne zo. Het idee dat hij een deel van de nacht alleen heeft gelegen met die vreselijke pijn vind ik heel erg. Maar de baas is er nog niet aan toe. Op zich ook begrijpelijk. Kayne is zijn eerste eigen huisdier en zijn grootste vriend.

Wordt vervolgd :-[
Door Lizzy
#3340609
Dit klinkt echt afschuwelijk :'( . Jeetje, wat een ellende zeg... Ik hoop dat de medicijnen Kayne nog een paar mooie dagen/weken geven en baasje zo de tijd krijgt om te leren leven met het idee dat hij zonder Kayne verder moet... Heel veel sterkte jullie allebei en een dikke knuffel voor Kayne :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#3340664
Oh nee toch, arme Kayne. Dat is wel erg veel tegelijk. Wel fijn dat hij op de medicijnen goed reageert. Ik kan jullie beider insteek wel begrijpen, het was hier precies hetzelfde toen onze Pike zo ziek was. Misschien kan de da morgen een beter inzicht in de situatie geven. Sterkte allebei en een grote knuffel voor Kayne :-*
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3341284
pike schreef:Hoe gaat het nu?
Lief dat je het vraagt :-*
Het gaat verrassend goed met Kayne.
Sinds gisteren middag zijn we klaar met alle injecties en infusen. Hij moet nu zelf gaan drinken en dat doet hij prima (met een schep joghurt er door). Nu moet hij het ook gaan doen met pillen.
Dat is minder zwaar dan injecties natuurlijk dus afgelopen nacht was hij wat onrustig. Hij leek een beetje misselijk. Hij is moe. Slaapt heerlijk in onze koele woonkamer omdat ik stel op sprong een mobiele airco voor meneer heb aangeschaft.
Het gaat een beetje in golven. Dan weer een beetje minder, dan weer vrolijk zoals normaal.

Ik heb meneer spreeuw nu wel zo ver dat hij uit de ontkenningsfase is. Dit gaat niet lang meer duren lijkt me. Voor nu staat kayne weer en zou het toch wel lullig zijn om hem te laten gaan na alle prikken en ellende. Maar mocht hij nogmaals achteruit gaan hoop ik nu dat manlief de knoop door kan hakken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door