Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gizmo
#3342089
Op 29 mei gaan we naar de cardioloog van dierenziekenhuis Drachten voor een hartecho.

Gizmo had vorig jaar constant anaalklierontstekeningen en abcessen. Ik gaf silicea en vanaf toen is het 10 maanden lang goed gegaan. Helaas opeens in 3 weken tijd aan beide kanten een ontsteking en Gizmo heeft er zoveel pijn aan gehad. We zitten er nu over na te denken on ze te laten verwijderen, want dit kan niet langer doorgaan.

Dus sowieso nu eerst belangrijk om te kijken hoe het hart is voor een eventuele narcose. Ik vroeg me af hoe ze dat eigenlijk doen als een hond wel hartproblemen heeft en onder zeil moet? Of krijgen ze dan een lichte narcose?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3342092
Lichte narcose kan niet bij een operatie he. Das veel te pijnlijk en gevaarlijk als ze zou bewegen. Ze maken de narcose al niet zwaarder dan nodig.

Ik zou dan zeker voor gasnarcose en hartbewaking gaan. En goede opvolging tijdens het ontwaken.
En niet de eerste de beste DA.

Maar ik zou me ook eens goed afvragen of de ingreep wel noodzakelijk is en opweegt tegen de risico's.
Door Lizzy
#3342103
pearlsofpassion schreef:Lichte narcose kan niet bij een operatie he. Das veel te pijnlijk en gevaarlijk als ze zou bewegen. Ze maken de narcose al niet zwaarder dan nodig.

Ik zou dan zeker voor gasnarcose en hartbewaking gaan. En goede opvolging tijdens het ontwaken.
En niet de eerste de beste DA.

Maar ik zou me ook eens goed afvragen of de ingreep wel noodzakelijk is en opweegt tegen de risico's.
Ik sluit me hier volledig bij aan, van A tot Z.
Door sella
#3342401
Ik heb een hond met een lekkende hartklep en hartfalen gehad, die moest helaas een paar keer geopereerd. Bewaking en gasnarcose. En altijd bloed checken voor we besloten door te gaan met de ingreep.
Op 3 jarige leeftijd heeft hij een zware rugoperatie gehad. Dus weten wat er speelt en vertrouwen op je arts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door