Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3338291
Vandaag begon Spot ineens de paardebloemen aan te vallen :biggrin2: hij snaait de bloem eraf en eet die op?! Ik heb nog nooit een hond gehad / gezien die dit deed. Hij scheen ze echt lekker te vinden, maar ik heb geen idee of het kwaad kan? Heb het toch maar even doorbroken, want in no time had hij er tien naar binnen gewerkt...
#3338293
Siberienne schreef:Vandaag begon Spot ineens de paardebloemen aan te vallen :biggrin2: hij snaait de bloem eraf en eet die op?! Ik heb nog nooit een hond gehad / gezien die dit deed. Hij scheen ze echt lekker te vinden, maar ik heb geen idee of het kwaad kan? Heb het toch maar even doorbroken, want in no time had hij er tien naar binnen gewerkt...
;D Nou als het kwaad kon, waren die van ons er allang niet meer geweest. 's-Zomers pluk ik altijd paardenbloemblad, smal weegbree, glad knopkruid, brandnetel en nog wat andere kruiden en doe dat altijd door de groentemix. :)
#3338295
Doranto schreef:;D Nou als het kwaad kon, waren die van ons er allang niet meer geweest. 's-Zomers pluk ik altijd paardenbloemblad, smal weegbree, glad knopkruid, brandnetel en nog wat andere kruiden en doe dat altijd door de groentemix. :)
Ja blad wist ik maar hij at die gele blommen!
Maar kwam oud topic tegen uit BP, viewtopic.php?t=113273 dus zal geen kwaad kunnen ;)
#3338316
Misschien heeft Spot het nodig? Toevallig vandaag vertelde iemand mij dat het zuiverend werkt, hoewel dat meer voor de steel gold dan de bloem. Exzeem, lever.

Ko eet heel soms een paar sprietjes gras. Een keer heeft hij als een idioot staan grazen. Geen idee wat hij naar binnen had gewerkt, hij was een beetje paniekerig naar binnen gekomen, heftig slikkend, wilde dat ik mee naar buiten kwam en hem de straat opnam om in de berm in het hoge gras te kunnen grazen. Ik heb hem zijn gang laten gaan en omdat ik het idee had dat hij deed wat nodig was - vertrouwend op de natuur en het instinct - heb ik hem zelfs gras staan voeren ;D. Hij was heel kieskeurig in welk type gras wel en welke niet. De volgende dag poepte hij pakketjes gras met heel harde scherpe dingen erin. Knappe hond.
Toen hij net KVV at, wilde hij vaak koeienstront oplikken (probiotica?), dat mocht, nu heeft hij er geen interesse meer in.
Pruimen heeft hij ook 1 keer staan vreten, spuugde netjes de pit uit en begon aan de volgende. Dacht nog dat hij wel aan de diarree zou gaan, maar niks daarvan. Ik heb hem er nooit meer op kunnen betrappen überhaupt maar een stukje pruim te willen eten.
Aangezien Ko niet een alles-eter is - hij is een beetje het type wat de boer-niet-kent-dat-vreet-tie-niet en groente&fruit-is-niet-voor-honden - vertrouw ik meestal wel op zijn instinct als hij iets 'vreemds' naar binnen wil werken. Niet altijd, want een pad in de bek nemen is toch echt geen goed idee, maar daar is hij ook achter gekomenn. ;D

Mijn buurvrouw maakt paardenbloemsiroop, de smaak doet denken aan een milde honing. Vlierbloesem- en vlierbessiroop kan mij meer bekoren.
#3338322
Siberienne schreef:Vandaag begon Spot ineens de paardebloemen aan te vallen :biggrin2: hij snaait de bloem eraf en eet die op?! Ik heb nog nooit een hond gehad / gezien die dit deed. Hij scheen ze echt lekker te vinden, maar ik heb geen idee of het kwaad kan? Heb het toch maar even doorbroken, want in no time had hij er tien naar binnen gewerkt...
Als het kwaad kan, was Linga al lang ziek geworden of dood gegaan. Die vreet kilo's paardenbloem. Elke dag opnieuw, zodra ze op komen. Jaar in jaar uit, echt al jaren achter elkaar.
#3338380
Zowel wortel, blad, bloemsteel als bloem schijnen gezond te zijn. Waarbij de laatste als minst krachtig wordt beschouwd.
De melk van de steel werkt overigens heel goed om wratjes te bestrijden, kan ik uit eigen ervaring melden. Voor mezelf 1 tot 2 keer per dag een dot melk erop en binnen 2 weken bijna helemaal weg, bij VL veel minder vaak gedaan, maar dat werkte het ook prima en ging net zo snel.
#3342298
Lizzy schreef:Als het kwaad kan, was Linga al lang ziek geworden of dood gegaan. Die vreet kilo's paardenbloem. Elke dag opnieuw, zodra ze op komen. Jaar in jaar uit, echt al jaren achter elkaar.
Ik zie regelmatig slakken van paardebloem-bloemen snacken. Ze lijken dol te zijn op de bloemblaadjes. Liep Linga misschien zo een hartworminfectie op?
#3342310
Lizzy schreef:Ja, dat zou kunnen. Maar ze eet ook gras en dat eet ze het hele jaar rond en daar zitten ook slakjes op....
Slakjes zijn er niet het hele jaar rond...
Ik zie slakjes af en toe op kort/laag gras als ze zich verplaatsen, maar ik kom ze toch vooral op en om andere planten tegen. Op lang/hoog gras, dat wat de honden eten die ik tegenkom, zie ik geen slakjes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door