Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#3347724
Knap hoor, dat jullie het zo goed volhouden om je aan de regels te houden!

Los lopen ze inderdaad heel anders. Bij Bella is het een en al draai en stop.
Door Janie2
#3348609
Alleen al los lopen zonder rennen is daardoor een goede training.

Stiekem hebben we inmiddels toch ook weer meer bewegingen erbij gepakt, gedoseerd, af en toe zie je reactie.. maar dat zou toch getraind moeten worden. De fysio geeft aan dat het in deze fase prima is zoals ik dat signaleer. Ik bedoel.. we hebben het echt over toch net tijdelijk iets stijf etc. Niet over de poot duidelijk ontlasten. En wanneer ik signaleer neem ik weer wat gas terug, om toch weer verder te gaan vervolgens.

Ik vind het wel heel lastig, goed revalideren. Aankomende maand een leuke verrassing naar Sneek opsturen. Dat heeft Paul & team verdiend. En het feit dat Paul je als eigenaar medisch te woord staat voor overleg aan de telefoon, ipv ik zeg niks totdat ik de hond gezien heb, is goud waard. Ik mag hopen dat Paul zijn stokje doorgeeft als voorbeeld voor dierenartsen in spé. Dat hebben we nodig voor onze dieren.
Door Eef+Stippels
#3348663
Fijn dat dat lukt, meer bewegen.
Het blijft toch nog even proberen inderdaad, goed opletten en afstemmen.
Ik vind het ook lastig hoor, goed laten revalideren. Vooral als de hond in kwestie er heel andere ideeen op nahoudt :P
Maar zo te lezen doen jullie het hartstikke goed :)
Door Janie2
#3349207
Fijn he Eef! Revalideren is lastig.

Ik krijg onderhand er een hartritmestoornis van :/

Gisteren viel me al wat op aan zijn gebit met kroelen op zijn buik: twee bruine puntjes op twee voortanden. Ik dacht in de snelheid nog dat het tandsteen was, maar met beter kijken.. zijn er van beide een stukje afgebroken en zit er een bruine stip in het midden van de tand.

Ik voorzie een rit naar de Wagenrenk aankomende week..

Gloeiende gloeiende gloeiende.. ik zie het al voor me... narcose.. de hele toeters en bellen... Mn maag draait al om bij het idee.

Morgen ochtend meteen maar de dierenarts bellen :/

Knie gaat trouwens als een raket.
Door Eef+Stippels
#3349257
Jeee, balen :-X
Het zijn wel pechvogels, die twee van ons he ::)
Mijn smurf moest afgelopen week ook al voor haar gebit onder narcose...

Hopelijk valt het mee!
Door Janie2
#3349309
Nee toch! Wat had de jouwe?

Volgende week controle bij Knaake. Ik hoop dat het met een sisser afloopt. Merk trouwens helemaal niks aan zijn gedrag.

Fysio verzet, gaat nu 3,5 weken tussen zitten: mijlpaal! (En een beetje spannend).
Door Eef+Stippels
#3352089
Zie je bericht nu pas.

Ondanks het poetsen hebben mijn dames een slecht gebit :-X
Deze keer was het Bella's beurt voor een schoonmaaksessie. En elk half jaar mogen ze op controle.

Hoe was de controle bij Knaake?
En hoe gaat het nu met minder fysio?
Door Maika
#3352105
Even een schot in de lucht ( herb niet hele topic gelezen ) maar ik zou eens voor opbouw ook gaan kijken bij aqua therapie.
Die hebben mijn vorige hond enorm geholpen bij de opbouw van spieren en conditie, toen hij herstelde na een hele pittige operatie.
Vooral dat laatste stukje, dat ze zich al heel wat voelen, maar nog wel zich aan "de regels" moeten houden, was het super.
Hij werd moe, maar belaste niks, zijn conditie verbeterde en de spieren maakten dat alles in gareel gehouden werd.
Daarna liep hij trouwens echt vele malen beter.

Wij ging in Vorstenbosch.
Door Janie2
#3352220
Eef+doggies schreef:Zie je bericht nu pas.

Ondanks het poetsen hebben mijn dames een slecht gebit :-X
Deze keer was het Bella's beurt voor een schoonmaaksessie. En elk half jaar mogen ze op controle.

Hoe was de controle bij Knaake?
En hoe gaat het nu met minder fysio?
Ieder half jaar controle of ook echt schoonmaken onder narcose?

Knaake is met een sisser afgelopen, niks lag open en tot nu toe gezond. Roesje was wel weer jammer natuurkijk voor de foto. Mocht dat aankomend jaar zo blijven verwacht hij nooit meer problemen hierdoor.

Knie gaat als een malle. Je merkt nu echt dat de operatie hem heel veel genezing en verbetering gebracht heeft. Hij loopt steeds meer los met succes. Voor/na is duidelijk. Fysio ging goed na 3,5 week en we hebben er nu 4 weken tussen gezet.

@ Maika, bedankt voor je reactie. Dat is precies wat we doen, en veel, aquatherapie. Het effect is fantastisch. Wat mij betreft echt voor honden een onmisbare factor voor revalidatie. Juist omdat ze gecontroleerd gedwongen worden goed te bewegen. Ik kan het iedereen aanbevelen voor zijn of haar hond. Paul zet het al meer dan 15 jaar in. Blij om te horen dat het jouw hond ook zoveel geholpen heeft.
Door Eef+Stippels
#3352802
Janie2 schreef:Ieder half jaar controle of ook echt schoonmaken onder narcose?

Knaake is met een sisser afgelopen, niks lag open en tot nu toe gezond. Roesje was wel weer jammer natuurkijk voor de foto. Mocht dat aankomend jaar zo blijven verwacht hij nooit meer problemen hierdoor.

Knie gaat als een malle. Je merkt nu echt dat de operatie hem heel veel genezing en verbetering gebracht heeft. Hij loopt steeds meer los met succes. Voor/na is duidelijk. Fysio ging goed na 3,5 week en we hebben er nu 4 weken tussen gezet.
Klinkt geweldig! Fijn hoor, dat de operatie en het revalideren zo goed gelukt is :)

Allebei 2x per jaar controle zonder narcose en 1x per jaar reiniging met narcose.
Echt jammer is dat :(
Door Janie2
#3353395
Ook heftig die tandbehandelingen steeds Eef. Poets je iedere dag tanden? Maakt niets uit?

Ipv aquatraining heeft de fysiotherapeut vandaag de laser op zijn rug en knie gezet. Rug blijft wel een dingetje dus hopelijk veel effect van de laser. (High power, klasse IV laser).
Door Eef+Stippels
#3353615
Janie2 schreef:Ook heftig die tandbehandelingen steeds Eef. Poets je iedere dag tanden? Maakt niets uit?

Ipv aquatraining heeft de fysiotherapeut vandaag de laser op zijn rug en knie gezet. Rug blijft wel een dingetje dus hopelijk veel effect van de laser. (High power, klasse IV laser).
Jep, elke dag poetsen. Xindy elektrisch, en dan blijft het best goed schoon (maar niet zo goed dat ze zonder reinigingen bij de da kan), maar Bella moet met de handtandenborstel want die vindt de elektrische doodeng. Maakt niet uit dat ze er al iets van 2 jaar elke dag naast staat als ik hembij Xindy gebruik.
En Bella heeft dus nu alweer aanslag :-X Heb nieuwe tandenkrabbers besteld, want met de metalen gebogen krabber die ik heb lukt het niet zo goed bij Bella, die is zo bewegelijk en dan schiet je met dit model makkelijk in het tandvlees.

Heb je een linkje van die laserbehandeling? Ben wel benieuwd!
Bella is afgelopen zaterdag nog naar hydrotherapie geweest, maar moet er nu mee stoppen. Ze ging voor haar linkervoorpoot, maar nu is ze sinds het zwemmen kreupel aan haar linkerachterpoot :(
Door Janie2
#3353826
Meen je niet!!
Dat komt door de aqua denk je?
Of is dit juist goed, als een ui de blokkades pellen. Waardoor de compensatie niet meer plaats kan vinden..

http://Www.hplt.nl
Met Google op high power laser en laser klasse IV kom je veel informatie en studies tegen.
Door Eef+Stippels
#3353827
Janie2 schreef:Meen je niet!!
Dat komt door de aqua denk je?
Of is dit juist goed, als een ui de blokkades pellen. Waardoor de compensatie niet meer plaats kan vinden..

http://Www.hplt.nl
Met Google op high power laser en laser klasse IV kom je veel informatie en studies tegen.
Het is sinds de aqua, eerder is ze nooit kreupel achter geweest. Geen idee of het ook blokkades pellen kan zijn, maar ik heb met de fysio overlegd en die zei dat we een fikse pauze in moesten lassen. Ze heeft al naar de achterpoot gekeken vorige keer, maar kon niet echt iets vinden. Ze denkt dat het uit de rug komt.
Ik houd het in de gaten en over 2 weken hebben we weer een fysio afspraak. Dan maar overleggen over wat nu te doen.

Bedankt voor de link, ga ik bekijken!
Door Janie2
#3353843
Dat is gek. En heel vervelend natuurlijk! Bah :/
Heeft de fysio de pijn gelokaliseerd?
Knie? Heup? Rug? Masseert ze ook? Ben je daar mee naar de dierenarts geweest of wil je eerst even aankijken?
Opperde de fysio niet hydro met hoger water (rugpijn)? Je was ook bekend bij een dierosteopaat of iets van een orthomanueel toch?

Ik hoop dat het snel verbeterd! Hoe lang duurt jet nu al? En zie je verbetering of verslechtering of golfbewegingen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door