Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3337226
Onze teef is loops en zal eerdaags geinsemineerd worden als het zover is.
We hebben gisteren voor het eerst progesteron geprikt en haar waarde was toen 3,11. Vanmorgen weer geweest en de waarde is nu opeens lager; 1,79.
Ik ben wat dat betreft een leek en heb gevraagd of dat normaal is en dat kwam wel vaker voor. Heeft iemand dit ooit wel eens mee gemaakt?
Nu hoeven we vrijdag pas weer te prikken. Kan het zijn dat het even tijdelijk een inzakkertje is en dan opeens heel hard omhoog gaat?
En is dit dan een soort van gespleten loopsheid of is dat heel anders?
Door Hanny
#3337228
Ja zoiets hebben we hier ook wel eens gehad. Maar toen was haar progesteron al wel hoger en terug naar 1.
En toen hup naar 15. Als de wiedeweerga dekken en dat was kennelijk nog net op tijd.
Er werd toen ook gesproken over een gespleten loopsheid, wat dat ook zal zijn. Gewoon lastig.

Hanny
Door Lizzy
#3337230
Bakker01 schreef:Onze teef is loops en zal eerdaags geinsemineerd worden als het zover is.
We hebben gisteren voor het eerst progesteron geprikt en haar waarde was toen 3,11. Vanmorgen weer geweest en de waarde is nu opeens lager; 1,79.
Ik ben wat dat betreft een leek en heb gevraagd of dat normaal is en dat kwam wel vaker voor. Heeft iemand dit ooit wel eens mee gemaakt?
Nu hoeven we vrijdag pas weer te prikken. Kan het zijn dat het even tijdelijk een inzakkertje is en dan opeens heel hard omhoog gaat?
En is dit dan een soort van gespleten loopsheid of is dat heel anders?
Ja, dit noemen ze een gespleten loopsheid. Soms komt de progesteron gewoon weer terug op een normaal niveau, stijgt goed door, niks aan de hand. Soms stijgt het niet meer goed door en blijft het rommelig. Ik weet niet of dit een inseminatie met gewoon vers sperma is, reu vlak in de buurt of dat je sperma uit het buitenland moet laten komen (chilled of frozen) maar in dat laatste geval zou ik met een tent als Sleeuwijk of Eersel of Horst of UU toch goed overleggen of dit wel een juiste loopsheid is voor ingewikkelde toestanden, KI met chilled of frozen semen. Zou zonde zijn om zoveel geld en moeite uit te geven als de kansen op niks aanzienlijk zijn.

Succes!
Door Bakker01
#3337246
Dank voor je reactie!
Het is bevroren sperma van een reu die al een paar jaar overleden is. Daar hebben ze destijds rietjes van ingevroren.
We gaan hier sowieso inderdaad al voor naar Eersel naar Maarten Kappen.
Even afwachten dus wat er vrijdag uitkomt en dan Eersel bellen hoe en wat. Ze weten al wel dat ze loops is etc.
Door Lizzy
#3337255
Bakker01 schreef:Dank voor je reactie!
Het is bevroren sperma van een reu die al een paar jaar overleden is. Daar hebben ze destijds rietjes van ingevroren.
We gaan hier sowieso inderdaad al voor naar Eersel naar Maarten Kappen.
Even afwachten dus wat er vrijdag uitkomt en dan Eersel bellen hoe en wat. Ze weten al wel dat ze loops is etc.
Wees in Eersel sowieso heel alert op bij welk progesteron niveau ze het bevroren sperma willen inbrengen (they fucked up bij mijn hond big time). En als ze echt een gespleten loopsheid heeft, dan denk ik dat je er op moet rekenen dat ze zeggen dat je het nu (deze keer) beter niet kunt doen. Zonde van alle moeite..... (en tijd en geld). De kansen zijn met bevroren sperma toch al echt laag. In Eersel schrijven ze 80% op hun website. Vergeet het maar. Meer dan 60% kans op dracht is er gewoon niet.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door