Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3336019
Border Bandit schreef:Wij hebben een hond met epilepsie gehad die fenobarbitol kreeg. Hij kreeg er erg veel dorst en honger van en was lichtjes 'weg' in zijn hoofd. Maar was zeker nog alert. Hij kreeg de maximale dosis die hij hebben mocht.

Laat je haar thuis inslapen? Dat is voor het dier het minst stressvol.

Even heel lomp gedacht van mij. Het is toch het laatste, dus hoef je over evt. schade niet na te denken.
Kan je niet een soort coctail geven van slaapmiddelen en/of rustgevende middelen? (in overleg met de DA)
Gewoon dat je zeker bent dat ze slaapt en niks meer meekrijgt?
Ik denk dan: liever een pilletje te veel dan 1 te weinig
.
Dit was inderdaad de insteek maar helaas de middelen die dat veroorzaken mogen niet de praktijk verlaten zonder de DA eraan vast...

En ja we laten altijd al onze dieren thuis inslapen. (zover dat kan, Baloe had een sprongen milt tumor dus dan sta je voor een voldongen feit).
#3336020
Begrijpelijk. Hier gaf bach rescue wel wat rust/geruststelling in bepaalde situaties. Dat zou je misschien nog kunnen geven vlak voor de dierenarts komt?

Wij gaven Gijs konijnenoren, nadat hij de eerste spuit had gehad. Maar ook daar kunnen ze dan misselijk van worden. Wij hebben die gok genomen. Misschien kun je iets anders geven, wat niet echt opgegeten wordt. Iets om aan te likken bv. Iets zouts? Dat geeft hier aanleiding tot likken (ik merk het als ik 'chiphanden' aan mijn broek heb afgeveegd). Of een beetje smeerkaas, leverpastei ergens op ofzo? Of denk je dat ze daarvoor te veel in zichzelf keert?

Ik zou ook zeker bespreken dat de dierenarts na de eerste spuit de ruimte verlaat, en pas terug komt als ze echt weg is. En het binnenlaten van de dierenarts, klaarmaken van de spuit enzo, ook in een andere ruimte. Dat de dierenarts en Dusty zo min mogelijk met elkaar in aanraking komen.
#3336022
Lizzy schreef:Ik heb geen advies maar wilde je toch heel veel sterkte wensen Cindy....
:-* :-* dank je. Jullie weten allemaal hoe het voelt.

Wat nu met name het probleem is, is dat ze naast urine incontinent maar wat redelijk goed onder controle is met silicium/incontinentiestop van de huisdierendokter (ze reageert averechts op de reguliere meds) nu ook sinds enkele maanden ontlastingincontient is. Vaak in de nacht soms overdag. Niet zo erg dat ze erin ligt want ik wordt wakker van haar gehijg maar dan komt het er vaak al uit. Dus ik sta toch wel minimaal 4 nacht mijn wasmachine rond 02.00 te vullen. Verder is ze natuurlijk oud stram en stijf en zeker in de ochtend heeft wat ondersteuning nodig. Zodra de spieren warm zijn kan ze ook nog in pummeltempo een klein uurtje wandelen. Alleen door verlies van zintuigen wil ze minder mee en is ze helemaal dik tevreden met scharrelen in de tuin en op de camping, wat koekjes zoeken ih gras. Eet als een dijker. Dus tsja duivels dilemma.
#3336024
eelke schreef:Begrijpelijk. Hier gaf bach rescue wel wat rust/geruststelling in bepaalde situaties. Dat zou je misschien nog kunnen geven vlak voor de dierenarts komt?

Wij gaven Gijs konijnenoren, nadat hij de eerste spuit had gehad. Maar ook daar kunnen ze dan misselijk van worden. Wij hebben die gok genomen. Misschien kun je iets anders geven, wat niet echt opgegeten wordt. Iets om aan te likken bv. Iets zouts? Dat geeft hier aanleiding tot likken (ik merk het als ik 'chiphanden' aan mijn broek heb afgeveegd). Of een beetje smeerkaas, leverpastei ergens op ofzo? Of denk je dat ze daarvoor te veel in zichzelf keert?

Ik zou ook zeker bespreken dat de dierenarts na de eerste spuit de ruimte verlaat, en pas terug komt als ze echt weg is. En het binnenlaten van de dierenarts, klaarmaken van de spuit enzo, ook in een andere ruimte. Dat de dierenarts en Dusty zo min mogelijk met elkaar in aanraking komen.
`

Het zullen vermoedelijk kleine gedroogde trainers worden.

Dat laatste was nu inderdaad onze insteek. Spuit klaarmaken in het portiek. Zetten en wegwezen, gaat ie maar even in zijn auto zitten ofzo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door