Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door TamaraDBZ
#3334910
Hoi!

Inmiddels is onze duitse herder in zijn geheel op de foto geweest en is er geen duidelijke verklaring waarom ze gevoelig loopt op vooral grind en andere ondergronden met losse stenen/rots.

De dierenarts hier (wonen sinds mei op curaçao) wil dat ik haar standaard op de pijnstillers ga zetten, maar aan de andere kant is barf niks en moet ik als het aan hem ligt ook minimaal 1 keer per jaar een bloedonderzoek doen en elke maand ontwormen ::)

Persoonlijk ben ik daar absoluut geen fan van en wil ik verder kijken wat het zou kunnen zijn, gevoelige voetzolen klinkt voor mij erg logisch.

In onze tuin ligt grind, hierop lijkt ze enkel/vooral met haar linker voorpoot niet fijn op te lopen. Ook zijn we langzaam het harlopen met haar aan het opbouwen en liep ze deze week na een route met een stuk over een grind/rots pad enigsinds gevoelig.

Hoe kan ik haar hiermee helpen?
Door Lizzy
#3334945
Is het een jonge hond met nog niet goed ontwikkeld eelt heeft of zit het echt ergens anders? De voeten zijn ook gerontgend? Geen artrose te vinden? Ik zou Golden Paste gaan geven. Sowieso. Dat is een papje van kurkuma en het recept staat op Barfplaats in de bieb. Dat werkt ontstekingsremmend en pijnverminderend. Het is natuurlijk wel jammer dat er geen oorzaak is gevonden tot op heden... Maar een heeeeel klein beetje artrose kan soms meer pijn doen dan heel veel artrose. Ik heb een hond gehad die een heel klein beetje artrose had in de voeten en hij kon er echt mee op eieren lopen.... Oh, als Golden Paste niet voldoende helpt kun je misschien ter ondersteuning ook nog CBD olie geven. Geen idee of dat te koop is Curaçao?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3334960
Wij hebben grind op onze oprit en geen enkele van onze honden loopt daar prettig op - ze lopen daar allemaal voorzichtiger of juist heel snel om er vanaf te zijn. Ik vind dit dus niet zo raar. En ik zou zeker geen pijnstillers gaan geven, dat lijkt me meer kwaad dan goed doen. Zoveel mogelijk vermijden lijkt me de beste oplossing.
Gebruikersavatar
Door TamaraDBZ
#3334987
Ze is inmiddels 1,5 en volledig oo de röntgen gezet dus ook haar poten, was allemaal keurig! Haar eelt is vergeleken met onze 2 knoeken wel wat zachter. Goldenpaste regelmatig wat over gelezen maar was ik wat terughoudend voor omdat ik las dat sommige honden het er warm van kunnen krijgen en dat leek me niet oercee handig met het klimaat hier...
Haar nagels zijn ook keurig!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door