Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3338480
Hallo allemaal. Ik ben nog maar net nieuw aangemeld hier, maar al wel goede tips eerder op dit forum gevonden. Ik ben Charlotte en hebben een friese stabij van 12.5 jaar oud, Amber.

De praktijk waar ik gelukkig niet al te vaak kom, heeft meerdere dierenartsen. Bij ons willen ze altijd de hond zien, waar je ook voor beld, al is het maar een klein scheurtje in een voetzooltje bijvoorbeeld. Standaard kom je er weg met pillen en spuitjes of een zalfje.

Ik moest een keer heen omdat ze een ontstoken teentje had, was toch wat hardnekkig vond ik. Teen bekeken en wilde gelijk antibiotica geven spuit en pillen, maar ik moest er heel snel vertellen dat ze dat niet mag omdat ze toen nog trocoxil kreeg. Oja dan kan dat niet. Uiteindelijk niet veel opgeschoten en alsnog zelf behandeld.

Een dierenarts wist niet wat kvv voer was. Ik zeg vers vlees, ja maar die brok wat wij hebben is veeeeeel beter en gezonder. Ze had toen zoveel diarree en was afgevallen. Later ontdekte ik dat ze niet tegen rund kon en de da zij gelijk darmontsteking terwijl de buik wel soepel aanvoelde, dus weer pillen en spuit. Was nog niet zolang met vers vlees bezig toen.

Afgelopen week een nieuwe da daar. Ze had over gegeven en kon bijna niet staan, en was lusteloos. Ze heeft haar heupen goed beken, dat wel. Daarvoor pijnstilling. Tegen het braken, ze zal wel wat verkeert gegeten hebben en spuitje en pilletjes. Maar toen vroeg ik of ze gelijk even bloed wilde prikken om eens te kijken of dat allemaal nog een beetje goed is, was er toch. Nou dat kon maar zo niet hoor, daar moest ze voor opgenomen worden :-\ en wilde ze ook wel even vocht toedienen omdat ze had overgegeven. En ze was niet eens uitgedroogt ofzo. Daar hadden we nog nooit van gehoord, een opname voor bloedprikken. Ja zegt ze, dan kan ik door met het spreekuur. Nou ja, was er niet mee eens, en had ze toch maar even een bloedje geprikt wat binnen een minuutje klaar was pfffff. Als ze het gelijk had gedaan had dat minder tijd in beslag genomen dan nu. Maar goed. Ze had vast gedacht aan haar centjes. Even een uurtje opname, niet dus.

1 dierenarts is wel een goeie vind ik. Die had onze vorige hond geopereerd, en luisterde echt en legt alles goed uit. En kon ik ook in het weekend bellen als er wat was, en belde zelf nog op hoe het ging met de hond.

Wat en verschil zit er eigenlijk in dierenartsen. Er schijnt een nieuwe da. Hier te zijn. Misschien dat ik daar eens even ga kijken mocht het weer nodig zijn.
#3338484
Charlotte32 schreef:Hallo allemaal. Ik ben nog maar net nieuw aangemeld hier, maar al wel goede tips eerder op dit forum gevonden. Ik ben Charlotte en hebben een friese stabij van 12.5 jaar oud, Amber.

De praktijk waar ik gelukkig niet al te vaak kom, heeft meerdere dierenartsen. Bij ons willen ze altijd de hond zien, waar je ook voor beld, al is het maar een klein scheurtje in een voetzooltje bijvoorbeeld. Standaard kom je er weg met pillen en spuitjes of een zalfje.

Ik moest een keer heen omdat ze een ontstoken teentje had, was toch wat hardnekkig vond ik. Teen bekeken en wilde gelijk antibiotica geven spuit en pillen, maar ik moest er heel snel vertellen dat ze dat niet mag omdat ze toen nog trocoxil kreeg. Oja dan kan dat niet. Uiteindelijk niet veel opgeschoten en alsnog zelf behandeld.

Een dierenarts wist niet wat kvv voer was. Ik zeg vers vlees, ja maar die brok wat wij hebben is veeeeeel beter en gezonder. Ze had toen zoveel diarree en was afgevallen. Later ontdekte ik dat ze niet tegen rund kon en de da zij gelijk darmontsteking terwijl de buik wel soepel aanvoelde, dus weer pillen en spuit. Was nog niet zolang met vers vlees bezig toen.

Afgelopen week een nieuwe da daar. Ze had over gegeven en kon bijna niet staan, en was lusteloos. Ze heeft haar heupen goed beken, dat wel. Daarvoor pijnstilling. Tegen het braken, ze zal wel wat verkeert gegeten hebben en spuitje en pilletjes. Maar toen vroeg ik of ze gelijk even bloed wilde prikken om eens te kijken of dat allemaal nog een beetje goed is, was er toch. Nou dat kon maar zo niet hoor, daar moest ze voor opgenomen worden :-\ en wilde ze ook wel even vocht toedienen omdat ze had overgegeven. En ze was niet eens uitgedroogt ofzo. Daar hadden we nog nooit van gehoord, een opname voor bloedprikken. Ja zegt ze, dan kan ik door met het spreekuur. Nou ja, was er niet mee eens, en had ze toch maar even een bloedje geprikt wat binnen een minuutje klaar was pfffff. Als ze het gelijk had gedaan had dat minder tijd in beslag genomen dan nu. Maar goed. Ze had vast gedacht aan haar centjes. Even een uurtje opname, niet dus.

1 dierenarts is wel een goeie vind ik. Die had onze vorige hond geopereerd, en luisterde echt en legt alles goed uit. En kon ik ook in het weekend bellen als er wat was, en belde zelf nog op hoe het ging met de hond.

Wat en verschil zit er eigenlijk in dierenartsen. Er schijnt een nieuwe da. Hier te zijn. Misschien dat ik daar eens even ga kijken mocht het weer nodig zijn.
Mjah nee, zo te lezen ben je niet echt heel tevreden. Maar wat houd je tegen om daar gewoon weg te gaan en een andere kliniek te zoeken? Ik zou het doen. Ja, je wilt voor je honden gewoon het beste en dan is het handig om een dierenarts te hebben die ook een beetje bij je past, behalve dat hij/zij kundig is.
#3338487
We wonen hier nu 5 jaar, en na vor de katten 3 DA'en bezocht te hebben en nog een aantal afgeschreven te hebben op basis van ervaringen of verhalen van anderen ( waar ik vertrouwen in heb of waar ik vb een operatiewonde gezien heb), hebben we bij de 4e nu eindelijk eentje te pakken waar ik me goed bij voel.
Ik mag volledig zelf beslissen wat er gebeurt, ze luisteren echt naar wat je zegt, trekken geen gezicht als ik zeg dat ze rauw krijgen en vooral, ze zijn niet zo van het afwachten. Ik heb liever een grondige aanpak dan afwachten of het niet overgaat en zo goedkoper kan waardoor je 9 van de 10 keer duurder uit bent en je dier slechter af is.

Voor mijn konijnen ook 2x een andere DA geprobeert maar nu rijdt ik toch nog steeds maar een uurtje met die diertjes om bij een DA te gaan die ik vertrouw en die ook echt haar best doet en weet wat ze doet met konijnen. Er gaat wel vrijwel altijd een opname bij omdat er ofwel ( zoals vandaag) eetje moet blijven voor sterilisatie ofwel eentje slechte tanden heeft die moeten bijgewerkt worden. En dus mag ik 2x dat ritje op en af doen.
Maar ja, als ik hier in de buurt ga raak ik ze misschien kwijt of checken ze de tanden niet goed en mag ik binnen 2 maand alsnog teruggaan omdat er eentje slecht eet...
Dus heb ik dat ritje er toch maar weer voor over.
Als ze straks goedgekeurd worden kunnen ze er weer voor een half jaar tegen...

Met de gerbils ga ik trouwens bij nog een andere DA. Specifiek voor de kleine knagers.
Dat heb ik nog maar 1x nodig gehad, maar ik was zeer tevreden over de behandeling.
#3338491
Lizzy schreef:Mjah nee, zo te lezen ben je niet echt heel tevreden. Maar wat houd je tegen om daar gewoon weg te gaan en een andere kliniek te zoeken? Ik zou het doen. Ja, je wilt voor je honden gewoon het beste en dan is het handig om een dierenarts te hebben die ook een beetje bij je past, behalve dat hij/zij kundig is.
Ja dat is zo. Zal ook zeker eens die nieuwe praktijk gaan bezoeken als het nodig is.
#3343060
Nou daar gaan we, misselijke Joep. Om 8 uur bellen naar de praktijk die zo moeilijk deed over de emeprid... want de rest is dicht.

Hopelijk kunnen we dan ook snel langs, want och, het is zo sneu hé. Ziek wakker geworden en ik heb hem, na okugest, een half uur over straat gesleept omdat bewegen wel wat helpt maar hij dan liever 'al het groen wat hij tegen komt' op wil eten.
#3343063
eelke schreef:Nou daar gaan we, misselijke Joep. Om 8 uur bellen naar de praktijk die zo moeilijk deed over de emeprid... want de rest is dicht.

Hopelijk kunnen we dan ook snel langs, want och, het is zo sneu hé. Ziek wakker geworden en ik heb hem, na okugest, een half uur over straat gesleept omdat bewegen wel wat helpt maar hij dan liever 'al het groen wat hij tegen komt' op wil eten.
Oh shit....

Ja, ik herken het dus wel. En ik laat mijn hond ook beperkt wel wat groen happen omdat dit toch lijkt te werken. Laatst had Lingie een aanval en toen heb ik haar een schaaltje halfvolle yoghurt gegeven. Dat leek ook wat te helpen. En maar wandelen en wandelen en wandelen..... :-\

Ik hoop dat Joep snel weer van zijn misselijkheid af is. Ik geef Lingie trouwens echt iedere 5 minuten een Okugest (en ik let daarbij gewoon niet op een maximale dosering).
#3343065
Ja hier werkt geitenmelk (warm/lauw met wat honing) ook maar die heb ik dus niet meer in de vriezer.

Gras eten werkt mijn inziens niet, want dan komt er uuuuuuuuuuren later, terwijl hij misselijk blijft, onverteerd stinkend gras eruit, het lijkt alleen maar gas op te wekken. Stinkende boeren enzo.

Die emeprid helpt echt fijn. Dan is hij 8 - 12 uur niet misselijk, dus die krijgt hij dan 3 of 4 en dan is het over. Okugest en melk enzo, werkt ook wel, maar dan voelt hij zich ondertussen nog niet echt tof zeg maar. Soms werkt dat als het nog niet zo erg is. En soms neem ik wel de gok omdat ik toch thuis ben en het doordeweeks is, maar deze praktijk is tot 12.00 open, dus als okugest en melk dan niet helpt kunnen we weer naar de spoeddienst...
#3343074
En nog even geduld. 10.50 een afspraak. Gelukkig ligt hij nu op zich rustig, wel steeds zuchten en kreunen. Ik kreeg wederom de opmerking 'het is geen snoep' (ja dat snap ik ook wel het was alleen wel het advies van jullie eigen dierenarts hé) en ja mevrouw het is het laatste plekje, het is erg druk. Uhh ja duh, dat is zeg maar de reden waarom dit steeds zo lastig is en ik eerder al belde ::)

Nou ja goed, we gaan het zien straks.
#3343104
Bweeehhh... gezeur. Lichamelijk onderzoek, zijn buik is soepel en verder geen bijzonderheden (duh). Willen ze hem eerst een spuit geven en dan emeprid tabletten mee geven. Doe die spuit dan maar niet die tabletten werken goed genoeg. Oh. Ja en licht verteerbaar eten. Ja hij is overal allergisch voor dus dat is wat lastig, en hij heeft het maar 2 keer per jaar dus dat weegt niet tegen elkaar op. Ja maar het is zielig dat hij elke keer zo veel buikpijn heeft. Ja tut, dat is zeg maar precies de reden waarom ik die tabletten op voorraad wil hebben zodat ik hem niet 5 uur hoef te laten wachten tot jullie een keer tijd hebben en hij dan ook nog in de auto heen en weer moet ::) oké, dat laatste dacht ik en zei ik niet hardop.

Pfff. Nou ja goed, ik heb er toch weer extra meegekregen. Man man.
#3343108
Lizzy schreef:Kelere.... Zit jij niet vlak bij de Visdonk? Erna is daar volgens mij heel tevreden over.
Ja op zich wel. Dat is inderdaad wel een optie. Die ga ik eens bellen deze week en vragen hoe ze tegenover barf staan. Als ze er daar niet zo anti zijn gaan we het daar maar eens proberen.

Stom dat jij daar nu aan denkt terwijl ik er wekelijks langs rijd voor mn werk ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door