Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Margot
#3334528
Ik ga nu met Mohini naar dezelfde osteopaat als toen met Norah.
Maar wat een verschil tussen die twee.
Norah lag altijd bijna te slapen terwijl het bij haar echt niet prettig was.
Mohini gaat liggen en dan voer ik haar hele kleine stukjes gedroogd vlees en dan nog is het voor haar heel spannend.
Ik zou voor Mohini de osteopaat niet aan huis laten komen juist vanwege de veiligheid die ze thuis heeft.
Gebruikersavatar
Door pike
#3365555
Kaela schreef:Vooral dat laatste. Een Osteopaat gaat bewust en gericht aan de slag. En hoe lief, geduldig en zacht dan ook (als het goed is), dat gerichte pikken ze zo op.

Volgens mij een slimme keuze, laat je weten hoe het is gegaan?
Het is alweer een tijdje geleden ::) Maar ik ben bij Aike Kraayenvanger geweest met Duc, en ook twee maal met Armagnac.
Ik heb zeker geen spijt van de bezoeken. Wat een enorm geduld heeft zij, onvoorstelbaar.
Het ging heel goed, met Duc, die ik na enige inleiding op de grond op de tafel kon zetten zonder dat hij stond te bibberen en zelfs op een gegeven moment erbij ging zitten, maar zeer zeker ook met Armagnac die het helemaal gehad heeft met alles wat maar enigszins lijkt op da. Daarmee vergeleken was Duc een makkie. Bloed nerveus en doodsbang is Armagnac. Met heel veel engelengeduld heeft ze hem behandeld op een matje op de grond. Zodra ze haar hand maar even verplaatste, liet hij zijn staafje in de steek en liep weg, draaide dan -naar de grond kijkend- een rondje om ons heen en kwam dan weer terug, naar het kauwstaafje dat ik voor hem vasthield. Hij mocht dat ook gewoon doen, hij had dat even nodig zei ze. Dat het hem zelf ook niet slecht bevallen is bleek bij het tweede bezoek. Er was absoluut geen angst om naar binnen te gaan (bij de da wil hij geeneens meer de auto uit), gelijk naar de kast lopen waar het lekkers uit was gekomen, en hij liep tijdens de behandeling nog maar een paar keer weg bij het kauwstaafje, waarvan 1x om te drinken (kauwen maakt dorstig), en tijdens zijn rondje om ons heen keek hij eens rustig links en rechts. En waar het natuurlijk om ging: Hij is er zonder meer enorm van opgeknapt.
Duc is beide keren dat ik met Armagnac heenging ook mee geweest en heeft daar toen met mijn man lekker in het bos gewandeld. Zo heeft de locatie voor hem ook nog een andere associatie gekregen.
#3365561
pike schreef:Het is alweer een tijdje geleden ::) Maar ik ben bij Aike Kraayenvanger geweest met Duc, en ook twee maal met Armagnac.
Ik heb zeker geen spijt van de bezoeken. Wat een enorm geduld heeft zij, onvoorstelbaar.
Het ging heel goed, met Duc, die ik na enige inleiding op de grond op de tafel kon zetten zonder dat hij stond te bibberen en zelfs op een gegeven moment erbij ging zitten, maar zeer zeker ook met Armagnac die het helemaal gehad heeft met alles wat maar enigszins lijkt op da. Daarmee vergeleken was Duc een makkie. Bloed nerveus en doodsbang is Armagnac. Met heel veel engelengeduld heeft ze hem behandeld op een matje op de grond. Zodra ze haar hand maar even verplaatste, liet hij zijn staafje in de steek en liep weg, draaide dan -naar de grond kijkend- een rondje om ons heen en kwam dan weer terug, naar het kauwstaafje dat ik voor hem vasthield. Hij mocht dat ook gewoon doen, hij had dat even nodig zei ze. Dat het hem zelf ook niet slecht bevallen is bleek bij het tweede bezoek. Er was absoluut geen angst om naar binnen te gaan (bij de da wil hij geeneens meer de auto uit), gelijk naar de kast lopen waar het lekkers uit was gekomen, en hij liep tijdens de behandeling nog maar een paar keer weg bij het kauwstaafje, waarvan 1x om te drinken (kauwen maakt dorstig), en tijdens zijn rondje om ons heen keek hij eens rustig links en rechts. En waar het natuurlijk om ging: Hij is er zonder meer enorm van opgeknapt.
Duc is beide keren dat ik met Armagnac heenging ook mee geweest en heeft daar toen met mijn man lekker in het bos gewandeld. Zo heeft de locatie voor hem ook nog een andere associatie gekregen.
Dat weten die schurken altijd meteen na de eerste keer al, hè? ;D En dan op andere momenten net doen of ze het commando 'zit' helemaal zijn vergeten, dat ze als pup al geleerd hebben. ::)

Geweldig dat het zo goed is gegaan!
Gebruikersavatar
Door pike
#3365565
Kaela schreef:Wat goed! Fijn dat ze er zoveel baat bij hebben en alles zo goed is verlopen. Klinkt echt mooi, zoals hij de ruimte krijgt om te doen wat nodig is om het te durven!
Ja dat had hij echt nodig, maar jeetje, zelf had ik aanvankelijk zoiets van dit wordt helemaal niets, ze kan nooit wat doen zo, kan hem amper aanraken. En toch ging het langzaamaan steeds beter. Voor mij was dit ook een enorm leermoment hoor, dat een hond met zo enorm veel geduld zo'n eind gebracht kan worden.
Anne in Zweden schreef: Dat weten die schurken altijd meteen na de eerste keer al, hè? ;D En dan op andere momenten net doen of ze het commando 'zit' helemaal zijn vergeten, dat ze als pup al geleerd hebben. ::)

Geweldig dat het zo goed is gegaan!
Ja het is echt erg. Uiteindelijk draait alles alleen maar om eten en snoepen ::)
Maar bij de da kan ik nog zo veel snoepjes bij me hebben, daar helpen ze helemaal niets meer. Maar ja, een dierenarts heeft a. niet zoveel tijd en b. er moet soms iets gebeuren wat op zijn zachts gezegd niet prettig voelt. En dan helpt geen lieve dierenarts en geen koekje meer. Maar de osteopaat waar ik vroeger kwam had ook niet dat geduld. Dus er is wel verschil.
Maar deze mevrouw vinden mijn Fauven heel aardig :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3366932
tt-tjes schreef:Bij mij komt ze aan huis. Bono vind haar helemaal leuk. Balou minder maar dat komt omdat het zeer doet op locatie zou het drama zijn.
Dan moet ze een eind rijden!
Het is mij en zeker ook de honden prima bevallen op locatie. Dus ik houd het huis lekker als hun veilige plekje. Ze zijn ook allebei reuze opgeknapt :cool: dat mag ook vermeld worden :)
Door Janie2
#3367036
Ik ging er altijd ver voor rijden maar heb nu iemand aan huis laten komen, jee dat bevalt ons wel!
Ik hoef geen takke-end te sjezen voor een halve dag, en mijn hond vind het dikke prima. Tegenwoordig is hij behoorlijk druk op locatie, genoeg polonaise gehad aan zijn lijf, dus deze reactie (tussen de behandeling door ook even een lekkere lig pauze op de bank, en als hij wilt spelen kan dat ook) beviel mij wel. In plaats van gedrag ala oh jee weer iemand aan mij, moet ik stil staan, deze ruimte is raar etc etc
Door tt-tjes
#3367045
pike schreef:Dan moet ze een eind rijden!
Het is mij en zeker ook de honden prima bevallen op locatie. Dus ik houd het huis lekker als hun veilige plekje. Ze zijn ook allebei reuze opgeknapt :cool: dat mag ook vermeld worden :)
Hihi nee. Ik heb iemand anders. Mijn osteopaat heet Jobine.
Gebruikersavatar
Door pike
#3367056
tt-tjes schreef:Hihi nee. Ik heb iemand anders. Mijn osteopaat heet Jobine.
Ah :biggrin2:
Janie2 schreef:Ik ging er altijd ver voor rijden maar heb nu iemand aan huis laten komen, jee dat bevalt ons wel!
Ik hoef geen takke-end te sjezen voor een halve dag, en mijn hond vind het dikke prima. Tegenwoordig is hij behoorlijk druk op locatie, genoeg polonaise gehad aan zijn lijf, dus deze reactie (tussen de behandeling door ook even een lekkere lig pauze op de bank, en als hij wilt spelen kan dat ook) beviel mij wel. In plaats van gedrag ala oh jee weer iemand aan mij, moet ik stil staan, deze ruimte is raar etc etc
Dat vond ik nou het fijne voor Jakkie dat hij niet op de tafel hoefde te staan en dat hij ook op de grond niet stil hoefde te blijven staan. Als hij weg wou mocht hij gerust een rondje lopen. En de eerste keer heeft hij aardig wat van die rondjes gelopen, een soort van oversprong gedrag. Hij had het dan gewoon even nodig om weg te lopen. Maar hij kwam ook telkens uit zichzelf weer terug. Dat hij er geen negatieve ervaring heeft ondervonden blijkt wel uit het feit dat hij bij het 2e bezoek zonder angst rustig mee naar binnen liep.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3367075
Wat klinkt het goed zeg! Wat lief dat ze zoveel geduld had en ook zo omging met ze. Het is blijkbaar echt een goede ervaring geweest omdat hij de tweede keer zo uit zichzelf naar binnen ging.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door