Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3334084
Ik zit het mij af te vragen. Duc wil ik graag osteopatisch laten behandelen, en de osteopathe die ik heb uitgezocht komt ook aan huis. Maar hoe zit dat met de hond. Aan de ene kant denk ik dat het voor de hond prettiger is als het thuis gebeurt. Maar Duc is doodsbang voor alles wat naar dierenarts o.i.d. riekt. Ook al hebben ze hem nooit iets vreselijks aangedaan. Is het dan wel zo verstandig om iemand in huis te halen? In de omgeving waar hij zich veilig waant? Wordt zijn vertrouwen dan niet te veel geschaadt? Ik vind het geen probleem om te gaan rijden, ik wil doen wat voor de hond het beste is. Nog ter zijde: Duc heeft primaire epilepsie. Ik ben benieuwd hoe hier over gedacht wordt.
#3334087
Is hij ook bang voor gewoon bezoek?
Is hij bang voor aanrakingen van vreemden?

Want een osteopaat aan huis is toch gewoon bezoek dat hem komt aanraken. Ruikt niet naar DA, lijkt er niet op, en de handelingen zijn ook anders.
Door hamada
#3334094
Hier goede ervaringen met huisbezoek van Aike Kraaijvanger. Sam kan heerlijk relaxen tijdens de sessies.
Aike heeft nu ook een eigen behandelruimte bij huis. Ook daar is sfeer relaxed. Maar ik kan me toch voorstellen dat thuis behandelen voor een hond fijner kan zijn, maar natuurlijk niet als hij angstig voor bezoekers is
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334098
Ik vond dat ook altijd lastig. Wij hebben de natuurgeneeskundige twee keer hier thuis gehad en beide keren had Oscar direct door als ze gericht aan het voelen was. Dit deed ze heel lief, rustig en tussen gewoon fijn aaien en kroelen door. Maar het wantrouwen was er dan direct. Dus ik vond het voor Oscar niet een succes. En omdat ik vind dat thuis veilig moet zijn, hebben we dus verder nooit meer iemand thuis laten komen voor zoiets.
Gebruikersavatar
Door pike
#3334119
Kaela schreef:Ik vond dat ook altijd lastig. Wij hebben de natuurgeneeskundige twee keer hier thuis gehad en beide keren had Oscar direct door als ze gericht aan het voelen was. Dit deed ze heel lief, rustig en tussen gewoon fijn aaien en kroelen door. Maar het wantrouwen was er dan direct. Dus ik vond het voor Oscar niet een succes. En omdat ik vind dat thuis veilig moet zijn, hebben we dus verder nooit meer iemand thuis laten komen voor zoiets.
Ja dat is dus het punt waarom ik twijfel. Ik vind ook dat zijn thuis veilig moet zijn. Duc is nogal eenkennig en heeft niet veel op met mensen die hij niet kent. Hij zit niet te wachten op bezoek dat hem wil aanraken. Hij vindt dat best eng. Dus ik vraag me echt af of het nou beter is om hem aan huis te laten behandelen. Al die gerichte, verplichte aftastingen aan zijn lichaam jagen hem de stuipen op het lijf. Buitenshuis is dat natuurlijk niet anders, maar dan komt hij na afloop wel terug in zijn veilige omgeving en is alles weer oke. Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik beter met hem erheen kan gaan. De eerste keer overvalt het hem misschien nog, maar bij een tweede bezoek vrees ik dat hij gelijk maakt dat hij wegkomt en in een hoekje ligt te bibberen. :(
Gebruikersavatar
Door pike
#3334120
pearlsofpassion schreef:Is hij ook bang voor gewoon bezoek?
Is hij bang voor aanrakingen van vreemden?

Want een osteopaat aan huis is toch gewoon bezoek dat hem komt aanraken. Ruikt niet naar DA, lijkt er niet op, en de handelingen zijn ook anders.
Dat weet ik nog zo net niet. Duc's vroegere osteopaat was ook zijn da. En aangeraakt worden door een osteopaat voelt toch echt wel anders dan geaaid worden door bezoek.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3334137
Ik zou dan niet iemand aan huis laten komen. Ik heb een slechte ervaring gehad met mijn hond bij een osteopathe en was blij dat we daar weggelopen zijn.
Als dit thuis gebeurd was dan was hij nog wantrouwender geworden naar visite denk ik.
Ik zou eerst bij de osteopathe langsgaan met mij hond en goed aangeven hoe je hond is zodat er rekening mee gehouden kan worden. Als de behandeling goed gaat en je hond vertrouwen heeft in de behandelaar zou je voor een volgende keer een thuisafspraak kunnen maken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334138
pike schreef:Dat weet ik nog zo net niet. Duc's vroegere osteopaat was ook zijn da. En aangeraakt worden door een osteopaat voelt toch echt wel anders dan geaaid worden door bezoek.
Vooral dat laatste. Een Osteopaat gaat bewust en gericht aan de slag. En hoe lief, geduldig en zacht dan ook (als het goed is), dat gerichte pikken ze zo op.

Volgens mij een slimme keuze, laat je weten hoe het is gegaan?
#3334139
Ik heb nooit beweerd dat een osteopaat hetzelfde voelt als bezoek he. Ik zei dat het anders voelt dan een DA.
En het idee was dat als hij het niet kende en de osteopaat komt aan huis, Duc hem eerder als bezoek zou herkennen dan als DA. Bezoek dat hem dan vreemd aanraakt, dat uiteraard wel.
Maar als hij al ooit osteopathie behandeling heeft gehad door een DA, vervalt dat natuurlijk en zal hij de link met een DA wel leggen.
Ik zou toch vermijden om in een duidelijke consultatieruimte te komen, in de hoop dat hij dan niet meteen in paniek gaat en hij rustig te houden is.
Maar bij voorkeur niet thuis nee....

Misschien is het een idee hem al eens mee te nemen zonder behandeling. Gewoon kennismaken, koekje, aaitje, en verder niets.
Maar dat heeft enkel zin op een plaats waar zijn DA-radar niet afgaat...
#3334143
Ik ga naar mijn osteopaat toe, dat vind ik fijner. Dan is de setting voor de hond direct duidelijk - we zijn hier voor een behandeling. En zodra je de deur uitstapt is het dan ook echt voorbij.
Anders wordt elk bezoek wat bij je thuis komt voor de hond ook extra beladen ´O jee, misschien komen ze wel voor mij.´
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3334145
pike schreef:Ja dat is dus het punt waarom ik twijfel. Ik vind ook dat zijn thuis veilig moet zijn. Duc is nogal eenkennig en heeft niet veel op met mensen die hij niet kent. Hij zit niet te wachten op bezoek dat hem wil aanraken. Hij vindt dat best eng. Dus ik vraag me echt af of het nou beter is om hem aan huis te laten behandelen. Al die gerichte, verplichte aftastingen aan zijn lichaam jagen hem de stuipen op het lijf. Buitenshuis is dat natuurlijk niet anders, maar dan komt hij na afloop wel terug in zijn veilige omgeving en is alles weer oke. Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik beter met hem erheen kan gaan. De eerste keer overvalt het hem misschien nog, maar bij een tweede bezoek vrees ik dat hij gelijk maakt dat hij wegkomt en in een hoekje ligt te bibberen. :(
Volgens mij heb je je antwoord hier zelf gegeven. ;)

Al is het ook voor jezelf als geruststelling dat ie zich thuis veilig kan blijven voelen.

Ik heb hier wel eens fysio aan huis gehad, maar dat kon ie al en vond ie fijn. Maar ook aan eerste keer fysio heeft ie aan moeten wennen. Maar heb wel makkelijke honden wat dat betreft.
Een hond koppelt ook wel een ruimte aan wat er gaat gebeuren. Weet niet hoe vaak hij moet, maar dat maar dat kan dus ook heel fijn zijn. Oh we zijn hier dus dit en dat gaat er gebeuren.
#3334146
pike schreef:Ja dat is dus het punt waarom ik twijfel. Ik vind ook dat zijn thuis veilig moet zijn. Duc is nogal eenkennig en heeft niet veel op met mensen die hij niet kent. Hij zit niet te wachten op bezoek dat hem wil aanraken. Hij vindt dat best eng. Dus ik vraag me echt af of het nou beter is om hem aan huis te laten behandelen. Al die gerichte, verplichte aftastingen aan zijn lichaam jagen hem de stuipen op het lijf. Buitenshuis is dat natuurlijk niet anders, maar dan komt hij na afloop wel terug in zijn veilige omgeving en is alles weer oke. Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik beter met hem erheen kan gaan. De eerste keer overvalt het hem misschien nog, maar bij een tweede bezoek vrees ik dat hij gelijk maakt dat hij wegkomt en in een hoekje ligt te bibberen. :(
Ik had deze over het hoofd gezien.
Ja. Dan lijkt het mij duidelijk. Als hij bezoek thuis ook eng vind is er geen enkele reden om het thuis te doen en wel een heel aantal om het niet te doen...
Gebruikersavatar
Door pike
#3334176
Ik ben wel overtuigd inmiddels, we gaan er heen. Ik denk dat dat uiteindelijk toch het beste is. Ik moet de afspraak nog maken, maar zal de ervaringen hier neerzetten. Waarschijnlijk heb ik volgende week de aannemer in huis, dus dan kan ik niet weg. Het zal na Pasen worden dan, dus nog even geduld. Ik ga Aike Kraaijenvanger bellen, daar heb ik hier goede berichten over gelezen.
Door charmed
#3334237
Heb voor Whisper een osteopaath aan huis gehad, ze lag er heerlijk relaxed bij, altijd als we daar naar toe moesten was zes toch wat gespannen. Niet echt veel, maar je zag het wel. Ze lag thuis gewoon te slapen tijdens de behandeling.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door