Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Aprilsnow
#3334009
Sinds deze week heeft Tammo vlekjes onder zijn neus. Het begon met een klein roze vlekje maar her eerste vlekje is nu groter en er komen er meer bij.


Iemand hier ervaring mee?


Hij heeft ook de inhammen van zijn onderlip wat schraal/kapot. Dat plekje waar de bovenste hoektanden als het ware wat op rusten.
Zijn eten blijft er ook wat inhangen. Ik poets dit na het eten wat schoon maar dat doet niet zo veel.
Een goede foto heb ik nog niet, dat moet ik echt met zijn 2e doen.
Bijlagen
37C6C620-2FAB-4257-86CE-FD23B45C0364.jpeg
37C6C620-2FAB-4257-86CE-FD23B45C0364.jpeg (563.04 KiB) 5540 keer bekeken
20748E5A-7C6B-4910-BCA2-23BB2DCBDDFE.jpeg
20748E5A-7C6B-4910-BCA2-23BB2DCBDDFE.jpeg (2.44 MiB) 5540 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door doranto
#3334011
Likt hij toevallig veel ergens over/aan of schuurt met zijn snuit ergens over? Dan zou het een schrale afgeschaafde plek kunnen zijn.
Het lijkt wel op een plekje dat ik ooit bij een hond zag die iets probeerde te begraven of weg te poetsen met zijn snuit.
Door Aprilsnow
#3334036
Doranto schreef:Likt hij toevallig veel ergens over/aan of schuurt met zijn snuit ergens over? Dan zou het een schrale afgeschaafde plek kunnen zijn.
Het lijkt wel op een plekje dat ik ooit bij een hond zag die iets probeerde te begraven of weg te poetsen met zijn snuit.
Nee, hij likt of schuurt niet.
Lizzy schreef:Het is misschien een allergische reactie? Wat voor voer en drinkbak heeft hij?
Geen idee of het een allergische reactie is :-\ . Hij heeft RVS voer en drinkbakken.
Kan me zo ook niet bedenken of hij wat anders heeft gegeten dan wat hij al ooit eerder heeft gehad.
pearlsofpassion schreef:Zijn ze verdikt?
Want op de foto lijken het mij gezwelletjes of wratjes, maar klopt dat wel?
Ik denk eerlijk gezegd dat het een vertekend beeld van de foto is. Net nog even gekeken en er overheen geaaid maar het lijkt niet verdikt. De kleur is gewoon weg :-\


Ik moet morgen toch naar de DA om de clomicalm op te halen, dan zal ik de foto's daar ook eens laten zien. Hij lijkt er ook geen last van te hebben maar ja... tis een hond hé die laten niet snel zien of ze ergens last van hebben.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334038
Kale plekjes had Oscar ook wel eens. Heel vreemd ik heb nooit geweten waarvan. Maar bij Oscar was het wel af en toe een plekje. Nooit meerdere tegenlijk.
Als het er meer tegelijk worden zou ik er naar laten kijken, anders even aanzien. En een foto laten zien als je toch bij de DA langs moet is slim!
Door Eef+Stippels
#3334064
Yindra heeft hierop lijkende plekjes rond haar mond gehad.
Daar is een biopt van genomen, geen naald-biopt maar echt een stukje weggesneden, en daar is niets uitgekomen.
Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer wat de dierenarts dacht dat het was. Een auto-imuunziekte...? Maar dat was het dus niet.
Uiteindelijk is het vanzelf weer weggegaan.
Door Aprilsnow
#3334078
Dank je wel allemaal voor het meedenken. Ik hoop stiekem ook gewoon op niets maar ja.... het wijkt af en dan maak je je toch wat zorgen.
DA is vandaag niet meer gelukt dat wordt morgen.
Door Swiffer2009
#3416326
Hai!

Mag ik vragen wat dit uiteindelijk was? Mijn hondje swiffer heeft ook zoiets.
Dierenarts geweest. Ontstekingscellen zitten erin. Antibiotica gehad vandaag. Als dit niet werkt denken ze een tumor. Swiffer is 11 jarige briard.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door