Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sam28
#3333774
Ziva heeft in 2012 een zwaar ongeluk gehad. Misschien weten een aantal van jullie dit nog wel.
Sinds een aantal jaren heeft ze op haar rechter schouder (kan ze niet draaien.)jeuk. Ze valt met krabben ook echt om soms. Ik moet het ook voor haar oplossen. Ze gaat horizontaal voor me staan, kijkt me aan en gaat dan krabben.
Ik heb een osteopaat laten komen en zij zei dat ze last heeft van haar linkerheup wat schuin weg loopt naar haar rechter schouder. Ze heeft hier voornamelijk last van met de kou.
Dus krijgt ze met deze temperaturen Novacam. Dit werkt ook niet helemaal maar ze doet de wandelingen in ieder geval niet op drie poten omdat ze steeds wil krabben. Onderweg masseer ik die schouder wel en ook wel de heup maar ze geeft er veel pijn bij aan. En het is echt een bikkel.
Ik heb nu een jas besteld (zie foto van windhond) om dr heupen te beschermen en het komt ook over het artrosegewricht op dr achterpoot.

Ik weet niet heel goed wat ik meer kan doen nog. Heeft iemand van jullie tips. Een goede osteopaat in utrecht oid? Ik heb supplementen geprobeerd maar die hielpen niet.
Bijlagen
jas.png
jas.png (511.08 KiB) 3108 keer bekeken
Ziva jeuk.jpg
Ziva jeuk.jpg (1.38 MiB) 3108 keer bekeken
ziva jeuk1.jpg
ziva jeuk1.jpg (966.33 KiB) 3108 keer bekeken
Door Lizzy
#3333779
Ja, ik weet het nog goed! Poeh.... :-X . Arme Ziva :-*

Maar vraagje, welke supplementen heb je geprobeerd?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3333780
CBD olie en glucosamine in ieder geval. Ik heb nog wel meer geprobeerd maar heb ik of weggegeven of weggegooid. En de naam weet ik niet meer. ::)
Door Lizzy
#3333784
Ik weet niet of een andere osteopaat nou het verschil zou maken :-\ . Ik vind het wel raar dat de pijn door de pijnstilling heen komt. Misschien toch een ander merk proberen?

En wat ik je echt zou willen aanbevelen: Golden Paste (van een goede liefst biologische) kurkuma. Dit werkt niet gelijk in een paar dagen, dat moet je echt langer geven voor je resultaten gaat zien. En ik zou dat het hele jaar door aan haar blijven geven. Linga loopt echt als een trein op dat spul en zonder loopt ze echt slecht. Het werkt ontstekingsremmend en pijnstillend.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3333786
Dat is wel een goede. Bestel je dat online?

Ik vind het ook vreemd dat het erdoor komt, ik denk dat, als het er niet door wil komen, ze aan zwaardere pijnstilling moet als bv tramadol oid. Ik vind novacam al vervelend en krijgt ze ook alleen als het vriest. (en de afgelopen 2 dagen voor 30kg ipv 20kg) :o
Ik ben dus echt geen voorstander van zwaarder, zeker niet omdat ze bijna 11 is.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3333787
sam28 schreef:Dat is wel een goede. Bestel je dat online?

Ik vind het ook vreemd dat het erdoor komt, ik denk dat, als het er niet door wil komen, ze aan zwaardere pijnstilling moet als bv tramadol oid. Ik vind novacam al vervelend en krijgt ze ook alleen als het vriest. (en de afgelopen 2 dagen voor 30kg ipv 20kg) :o
Ik ben dus echt geen voorstander van zwaarder, zeker niet omdat ze bijna 11 is.
Mij lijkt dit alleszinds niet de goede manier. Ongezond en geen verstandige manier van werken.
Idd eens wat anders gaan proberen.
Ik hoop dat je iets vind waar ze het beter op gaat doen. Zou massage niets voor haar kunnen doen? Of ging je daarom al naar de osteopaat?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3333788
Mij ook niet, maar een hond met pijn is ook niet fijn. Ik geef haar er extra groente bij voor extra vocht.
Osteopaat heeft idd gemasseerd en de gewrichten doorbewogen. Dat doe ik dus nog steeds.
Door Lizzy
#3333801
sam28 schreef:Dat is wel een goede. Bestel je dat online?

Ik vind het ook vreemd dat het erdoor komt, ik denk dat, als het er niet door wil komen, ze aan zwaardere pijnstilling moet als bv tramadol oid. Ik vind novacam al vervelend en krijgt ze ook alleen als het vriest. (en de afgelopen 2 dagen voor 30kg ipv 20kg) :o
Ik ben dus echt geen voorstander van zwaarder, zeker niet omdat ze bijna 11 is.
Ja, ik bestel het bij Pit en Pit.

Ik weet niet of je niet ook gewoon een ander middel moet proberen. Previcox bijv. Dat helpt misschien beter. Ik heb echt hele wisselende ervaringen qua merken! Wat ik overigens begrepen heb is dat je NSAID toch beter wat langer kunt geven omdat je daarmee een zogenaamde spiegel opbouwt.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3333816
Ja dat klopt. Het is ook niet dat ik pas eergister ermee begonnen ben. Ze is vlak voor de echte kou begonnen.

En de nieuwe jas is binnen. Helaas na de wandeling ;)
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (22.65 KiB) 3035 keer bekeken
IMG_20180302_1454277.jpg
IMG_20180302_1454277.jpg (200.55 KiB) 3035 keer bekeken
Door Lizzy
#3333829
Staat haar prachtig :smitten:

Ik hoop dat het helpt tegen de ellende!!!!!!!!!!!!!!! :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3333833
Ik ook!! En ik ga op de site kijken wat je zei en dat ook bestellen. Misschien werkt het niet voor nu maar dan hopelijk voor volgend jaar. :)
Door hannabelgje
#3333843
Wat ik heb gemerkt is dat als nsaid A niet werkt, nsaid B wel kan werken. Ik zou dus gewoon eens een andere soort proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door sam28
#3333846
Ja, dank je. Ik had m begrepen na een rondje google :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door