Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
#3333724
Afgelopen week is de moeder van onze honden ingeslapen. Ze had acuut glaucoom, waardoor ze binnen een week blind was. Ze was pas 10 jaar oud. :'(

Precieze details weet ik (nog) niet, hele verhaal speelde op reis ook nog eens. Ben verdrietig maar ook beetje benauwd voor mijn eigen honden. De fokker had nog nooit een hond met glaucoom gehad, en kon mij dus ook niet zoveel vertellen nog.

Hier mensen die er ervaring mee hebben? Sowieso moet ik morgen toch naar de DA met de heren en vraag ik haar ook nog om advies. Maar wat is nu wijsheid? S2 laten controleren? Of ‘gewoon’ alert zijn?
Door enya13
#3333732
of acute glaucoom erfelijk is, weet ik niet.
de aangeboren versie-die ik heb- zeker wel.
in mijn vaders familie komt het veel voor.
het kan ook zijn dat heeft zitten sluimeren en nu doorbrak.
ik druppel al intensief voor 20 jaar en ben nu in 2 jaar tijd opeens naar 58% zicht gegaan.
dus hoe acuut is acuut?
het kan ook nog sards geweest zijn.
dat wordt nog wel eens verward met glaucoom.
Sudden acquired retinal degeneration (disease) - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/.../Sudden_acq ... generation...
Vertaal deze pagina
Sudden acquired retinal degeneration syndrome (SARDS) is a disease in dogs causing sudden blindness. It can occur in any breed, but female dogs may be predisposed. Approximately 4000 cases are seen in the United States annually. Contents. [hide]. 1 Characteristics; 2 Causes; 3 Diagnosis; 4 Treatment; 5 References ..

voor een paar tientjes kun je bv. bij de uni utrecht de ogen van jouw honden laten testen.
ecvo test heet dat.

Barfplaats wordt gesponsord door