Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hamada
#3333551
Onze drie honden hebben nu al weken veel jeuk, waarbij ze vrij veel krabben onder hun kin, achter hun voorpoten en krampachtig bijten op hun heup. Hun huid is ook wat droog. Vlek heeft ook veel jeuk op haar achterste, die schuurt onder regen de tafel of een stoel.
Niets te zien van ongedierte en kat Midget heeft nergens last van.
Ze krijgen alle drie Grizzly zalm olie door hun eten. Sam en Vlek eten andere soorten KVV dan Spike die Smuldier krijgt ivm niet tegen bot kunnen. Dus ik betwijfel of het van het eten komt, omdat alledrie dezelfde jeuk tonen maar ze niet het zelfde eten.
Er is niets veranderd aan wasmiddel, schoonmaakspullen, e.d.
Herkent iemand dit? Zou het kunnen komen door de droge lucht en CV warmte?
Door Lizzy
#3333599
Hoe hoog is de luchtvochtigheid in huis? Heb je dat wel eens met een hygrometer gemeten? Hier is het echt vreselijk :-X . Altijd last gehad van een te vochtig huis, nu al weken een luchtvochtigheid van 20%. En dat is echt te laag. Maar goed, mijn vier honden krijgen daar geen jeuk van. Hebben ze geen vlooien? Dit is echt een ideale periode voor vlooien :-X

Je zou ze ook nog extra vergine biologische kokosolie (geurend) kunnen geven voor de droge huid.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3333615
Hier is de luchtvochtigheid ook dramatisch laag, 22-24%, en alle honden hebben schilfertjes en brosse haren. Ik zie ook best veel jeuk en overmatig likken, ik ging er inderdaad vanuit dat dat door het weer komt, want mijn eigen huid is precies hetzelfde - jeuk en kurkdroog.
Door eelke
#3333626
Hier ook te droog, en dat merk ik aan mezelf en aan Joep. Dus ik doe steeds erg mijn best de lucht vochtiger te krijgen!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3333655
Ik zou ook even checken op vlooien, een van mijn klanten haar hond had ook vlooien (terwijl ik altijd dacht dat die krengen er niet waren met deze temperaturen)
Door hamada
#3333708
Dank voor de reacties. vlooien hebben ze niet.
Ik hoop dus dat het weer beter gaat als de luchtvochtigheid hoger wordt.
Maar weer eens ouderwetse bakjes aan de radiatoren hangen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door