Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jakke119
#3332628
Beste

Wij hebben een witte herder van 4 maand en nu zien we op de rug dat ze een ros kleurige streep heeft van haar hoofd tot het staart puntje. We hebben haar al eens gewassen maar het blijft er op en zouden graag weten waar dit van komt en of dit ernstig is. We willen haar niet als showhond of dergelijke gebruiken maar gewoon als gezinshond.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door pike
#3332657
Voor de gezondheid kan het geen kwaad. Het is een rasfoutje. Uit de rasstandaard:

Lichte fouten:
• Lichte wildkleur (zwakke gelige of bruinrode nuances) aan oorpunten, rug of bovenzijde van de staart.
Door smulpaap
#3332720
Lizzy schreef:Ik ben wel benieuwd wat je hond eet. Want onder invloed van voeding hebben ik wel verbetering gezien.
Daar ben ik ook benieuwd naar
Ik zie hier ook veel witte hondjes met rode of oranje verkleuring
Het is vaak rondom de ogen , en ze hebben dan ook veel last van traanstrepen
De poten en de rug idem
Gebruikersavatar
Door pike
#3332737
smulpaap schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar
Ik zie hier ook veel witte hondjes met rode of oranje verkleuring
Het is vaak rondom de ogen , en ze hebben dan ook veel last van traanstrepen
De poten en de rug idem
Dat is een verkleuring die optreedt onder invloed van contact met speeksel en/of tranen. Dat is iets heel anders. Die verkleuring vindt ook plaats bij bruine honden, alleen valt het daar niet zo gemakkelijk op.
Maar het kan wel zijn wat Lizzy zegt dat voedsel invloed heeft op de vachtkleur. Maar ik weet dat bij de Zwitserse witte herder vaker wat donkerder haar op de ruglijn voorkomt.
Door Jakke119
#3332905
Beste

Bedankt allemaal voor het antwoord.

Ik geef op het moment Royal Canin Veterinary Diet - Intestinal Junior.
Toen we haar net hadden heeft ze veel last gehad van diarree en hebben van de dierenarts deze voeding voorgesteld gekregen en is sinds toen ook van de diarree af.
Ik heb al gehoord dat er nog Witte Herders zijn met verkleuring op de rug die ook Royal Canin krijgen.
Ik ben er vandaag ook achter gekomen dat de verkleuring oppervlakkig is, tegen de huid zijn haar haren nog wit.

Met vriendelijke groeten
Door Lizzy
#3332911
Jakke119 schreef:Beste

Bedankt allemaal voor het antwoord.

Ik geef op het moment Royal Canin Veterinary Diet - Intestinal Junior.
Toen we haar net hadden heeft ze veel last gehad van diarree en hebben van de dierenarts deze voeding voorgesteld gekregen en is sinds toen ook van de diarree af.
Ik heb al gehoord dat er nog Witte Herders zijn met verkleuring op de rug die ook Royal Canin krijgen.
Ik ben er vandaag ook achter gekomen dat de verkleuring oppervlakkig is, tegen de huid zijn haar haren nog wit.

Met vriendelijke groeten
Misschien moet je nog eens goed kijken op welk forum je hier nu eigenlijk terecht bent gekomen :) en je hond overschakelen op gezonde voeding. Dat zal haar vacht zeker ten goede komen!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door