Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elvira
#3332259
Gisteren was ik bij de dierenarts die vast stelde dat mijn 12 jarige golden retriever een onregelmatige hartslag heeft. Gezien zijn leeftijd vond hij het niet nodig om meteen verdere onderzoeken te doen. Volgende maand moet ik met mijn andere golden naar de dierenarts omdat hij mee naar Engeland gaat, dus hij stelde voor om hem dan weer mee te nemen en dan zijn hart te laten controleren. Hij vroeg of ik iets aan hem merkte (eerder moe) maar dat vind ik moeilijk. Na een lange wandeling slaapt hij wel, maar ja het is een hond van 12 jaar. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is jullie advies ? Verdere onderzoeken. Afhankelijk van wat de oorzaak is, zou hij medicijnen kunnen krijgen.
Door Lizzy
#3332260
Ik denk dat ik en Doppler echo zou laten maken. Warmerdam in Noordwijkerhout is erg goed (radioloog).

Er zijn ook veel ondersteunende dingen die je kunt doen, behalve medicijnen. Niet echt een leuke titel :-X maar gedurende dit (best wel irritante filmpje - aggrr, die snelheid waarmee ze praat!!!!!!), heeft ze het ook over het hart van de ouder wordende hond: https://healthypets.mercola.com/sites/h ... wn-webinar
Gebruikersavatar
Door pike
#3332273
Ik zou hem inderdaad over een paar weken nog eens laten controleren.
Ik heb het ooit met Pike gehad dat een dierenarts dat constateerde en die zei als dit mijn hond was ging ik daarmee verder. Twee weken later bij controle (zelfde praktijk andere da) viel het allemaal wel mee en was het helemaal niet van dien aard dat er actie ondernomen moest worden. Ik kon het beste zijn ademhaling in rust in de gaten houden werd er toen gezegd. Zolang die goed was was er niks aan de hand. Dat heb ik toen regelmatig gedaan en de frequentie lag altijd rond de 15 dus niets mis mee (in rust moet die tussen de 10 en 30 liggen).
Een jaar later na verhuizing bij mijn nieuwe dierenarts dit ter sprake gebracht en die zei: Het hart gaat nog al tekeer maar dat is puur van de stress en spanning.
Hij heeft nooit hartproblemen gekregen.
Door Eef+Stippels
#3332292
Xindy heeft onlangs een Doppler echo en ECG gehad nav verhoogde bloedwaarden. Zij heeft ook een onregelmatige hartslag, en bij navraag gaf de echoscopist aan dat dat normaal is...

Ik weet niet hoe erg het is, maar als je je zorgen maakt, kun je het laten checken dmv een echo, ECG of door het pro-BNP in het bloed te laten bepalen.
Door Elvira
#3341134
ondertussen bij de cardioloog in Dordrecht geweest. Hij slaat wel onregelmatig, maar wel op het moment dat hij moet slaan (als ik het goed begrepen heb). Zijn hartklep lekt een klein beetje, dit alles zou geen klachten moeten geven, die hij ook niet heeft. Als hij nu ineens veel eerder moe wordt, moet ik terug komen. Verder na een jaar laten controleren of er geen verslechtering is. Goed nieuws dus. Zijn hartslag was heel rustig, want hij was zowat in slaap gevallen. Ik dacht even dat ik hem hoorde snurken. ;D De dierenarts wenste dat al zijn patiënten zo makkelijk waren.
Door Lizzy
#3341136
Elvira schreef:ondertussen bij de cardioloog in Dordrecht geweest. Hij slaat wel onregelmatig, maar wel op het moment dat hij moet slaan (als ik het goed begrepen heb). Zijn hartklep lekt een klein beetje, dit alles zou geen klachten moeten geven, die hij ook niet heeft. Als hij nu ineens veel eerder moe wordt, moet ik terug komen. Verder na een jaar laten controleren of er geen verslechtering is. Goed nieuws dus. Zijn hartslag was heel rustig, want hij was zowat in slaap gevallen. Ik dacht even dat ik hem hoorde snurken. ;D De dierenarts wenste dat al zijn patiënten zo makkelijk waren.
Snurken? Hahahaha, dit is echt te grappig! Wat een heerlijke relaxte hond! Fijn dat er niet echt iets schokkends aan de hand is!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door