Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3332040
Siberienne schreef:Waarom zou het niet goed zijn als ze op die dingen zelf kauwen? Ze krijgen er geen stukjes af en er hoeft maar heel weinig vlees in om ze aan het knagen te krijgen. Ik vond het bij spot juist ideaal toen hij zo met zijn darmen aan het klooien was.
De twee die ik aangeef zijn vrij van giftige troep. Mn zogoflex laat zich daarop voorstaan....

Deze https://www.eko4petz.nl/a-41323878/hond ... escription heb ik ook weleens gegeven, geen verstopping maar mijn honden werden er erg hyper van, echt super druk
Die dingen zijn van "plastic".. net als nylabones. Daar krijgen honden ook fliebertjes van binnen. Ik vind het gewoon helemaal 3 x niets ;-((

Maar goed, ik schijn wel met meer dingen een afwijkende mening te hebben ;-)

Suzanne
#3332042
pearlsofpassion schreef:Mijn reactie was een beetje omdat je eerste zegt dat hij NOOIT kraakbeen krijgt, maar een paar reacties verder dat konijnenoren soms wel goed gaan.
Dan zeg ik dus dat in oren kraakbeen zit. Zelfs bijna enkel kraakbeen met huid en vacht overheen.

Ik krijg dan het idee dat je niet helemaal goed weet wat kraakbeen is, en dat het dus zeker niet te vergelijken is met bot. Vandaar.
Luchtpijp krijgt hij niet (voorzorg). Konijnenoren hebben in het verleden ook verstoppend gewerkt. Deze keer ging het goed. Misschien juist omdat deze met vacht was. Of het was toeval.
Ik wil dus best over een week nog een keer zo'n oor geven maar structureel kraakbeen geven is gewoon geen goed idee. Ik ben echt te ver van huis als hij gaat verstoppen.

Poetsen pakken we natuurlijk op ;-)

Suzanne
#3332050
Een snack anders dan bot gaat de tanden niet schoonmaken vrees ik. Want dat is te zacht materiaal en/of te snel op. Een konijnenoor doet niets op dat vlak. Een pensstaafje ook niet. Een echte penslap ook niet. Kraakbeen verstopt zeg je maar ook dat is zacht materiaal, en gedroogd lekker knapperig, zo op, doet niets aan het gebit. Als hij geen bot mag eten rest denk ik enkel tanden poetsen.
#3332069
Suzanne schreef:Die dingen zijn van "plastic".. net als nylabones. Daar krijgen honden ook fliebertjes van binnen. Ik vind het gewoon helemaal 3 x niets ;-((

Maar goed, ik schijn wel met meer dingen een afwijkende mening te hebben ;-)

Suzanne

Kong is natuurrubber, er kunnen stukjes afbreken, dat klopt, maar als ik zie wat honden verder ook weleens naar binnen werken, denk ik, dit komt er wel weer uit aan de andere kant. Ik heb 2 van die botten, na half jaar intensief gebruik is er 1 hoekje af. Het splintert nl niet.
Nylabones vind ik eng scherp en hard. Bovendien komen daar veel meer stukjes af omdat het niet meebuigt en ze er echt stukjes vanaf knagen doordat er smaak aan het materiaal zelf zit.

Maar ja, bij mij was het ook ‘een mens moet wat’
Spot verdroeg bijna niks meer en had duidelijk wel knaagbehoefte...

Maar goed, ieder zijn ding hoor. Ik ben altijd weer verbaasd dat mensen allerlei goedkoop speelgoed ed van de action of Ali express halen waarbij ik denk ‘uuuh zitten daar dan geen weekmakers etc in’..
#3332070
Als het enkel gaat om de tanden schoon te maken en niet om de knaagbehoefte, dan zeg ik ook poetsen. Dat ga je met al die zachte dingen echt niet redden. En als het risico zo groot is, zou ik dat het niet waard vinden.

En als je dan toch gaat poetsen, zou ik electrisch gaan poetsen. Lekker snel en veel beter dan met de hand.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door