Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3331869
Hallo,
Ik heb een bordercollie van bijna 6 jaar oud met sinds anderhalf jaar een zeldzame aandoening dat Polycythemia Vera heet. Hierbij maakt het beenmerg te veel rode bloedcellen aan waardoor zijn bloed steeds langzaam dikker wordt. Dit behandelen wij door middel van ouderwets aderlaten elke 4 a 5 weken oftewel het doneren van bloed om zo zijn bloed dun te houden. Mijn vraag is nu of er meer mensen zijn die een hond hebben met deze zeldzame bloedziekte? Ik zou graag met je in contact willen komen om ervaringen uit te wisselen. Groetjes Lucia
#3367537
Hoi Loustefanie,

Hoe gaat het nu met je hond? Ben je al een behandeling begonnen? En weet je al of je hond de primaire of secundaire versie heeft? Bij mijn border is het nu redelijk stabiel. Er zitten inmiddels meer weken tussen de aderlatingen in. Ik heb mijn hond op kvv staan en af en toe brokken want die eet eet hij van mijn senior hond op. Hij is erg actief en vrolijk dus gaat heel goed. Ik Begrijp dat je het nog maar net weet en ook geschrokken bent van de uitslag net als ik toen ik het voor het eerst hoorde 2 jaar geleden. Ik wist me toen nog helemaal geen raad daarmee maar ben inmiddels al een echte ervaringsdeskundige geworden op dat gebied. Maar ik ben ook heel benieuwd naar jouw ervaringen. Sterkte en lieve groetjes Lucia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door