Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Valerieee
#3331482
Hoi allemaal,

Sinds n dikke week valt het ons op dat Joy (7,5 jaar) uit haar bek stinkt.
Het enige wat ik zie is dat haar (hoek)tanden n stuk geler zijn en t tandvlees lijkt wat geïrriteerd.
Toen ik met m’n nagel wat tandplak van n hoektand krabde en ik raakte t tandvlees per ongeluk, begon dit meteen te bloeden.
Ik vermoed dus dat de geur hier vandaan komt. Verder zie ik niks raars in haar bekkie en er is ook niks veranderd qua voeding oid.
Ze krijgt al jaren barf en vaak ook karkassen/ribstukken, echter ze is n enorme schrokker dus de ‘poetsfunctie’ van t vlees is minder denk ik.
Ze krijgt nauwelijks tussendoortjes, hooguit af en toe (1x per week ofzo) n stukje gedroogde pens.
Ze is niet gewend aan tandenpoetsen oid, ik heb zojuist met n washandje over haar tanden gepoetst, ze laat alles braaf toe. De geur aan t washandje daarna was redelijk ‘kenmerkend’ zeg maar haha..

Ik ben nu van plan de komende dagen 2x per dag met n washandje de tanden te ‘poetsen’.
Zijn er qua voeding/tussendoortjes nog dingen die ik kan geven, waardoor ze haar eigen gebit kan ‘poetsen’?
Mocht t niet snel minder worden, ga ik wel even langs de DA voor n check uiteraard, maar ik weet vrijwel zeker dat t de tandjes zijn.

Bedankt alvast :-)




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3331484
Als je hond haar tandjes niet schoon houdt nu, gaat je dat denk ik ook niet lukken als je haar anders gaat voeren en zul je het zelf bij moeten gaan houden vrees ik. Wat beter werkt dan een washandje is een gaasje om je vinger wikkelen. Beetje hondentandpasta of kokosolie erop en dan poetsen. Je kunt overigens zelf met een speciaal krabbetje de vuiligheid van haar tanden afhalen.
Door Valerieee
#3331493
Goeie tip van dat gaasje, dankjewel!
Zo’n krabber had ik ook al voorbij zien komen. Eerst eens kijken of dit werkt, met n gaasje, voordat ik met scherpe dingen aan de slag ga (1x wiebelen en ik hang weer in haar tandvlees ben ik bang).

Qua voeding zitten we al n jaar of 2 op hetzelfde ‘menu’, waar ze t prima op doet. Ik dacht zelf dus meer aan extra kauwspul ofzo.
Flostouwen houd ik niet van, die trekt ze kapot en dan heb ik overal draadjes liggen en ben bang dat ze die ook doorslikt of dat ze om haar tanden gaan zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door