Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karina154
#3331188
Onze hond is in de week na de loopsheid waarschijnlijk gedekt.
Nu 45e dag grotere,roze tepels en iets dikker rond de ribben.
Ze heeft wat helder slijmvlies.
Eetlust is niet echt goed .
Het liefst alleen lekkere dingen.
Sinds afgelopen week aan het graven en nestje aan het maken.
Echo gemaakt vorige week maar niets gezien.
Zou ze toch zwanger kunnen Zijn ondanks Echo?
Wie heeft daar ervaring mee?

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Door Lizzy
#3331189
Het gebeurd wel eens dat een pupje zich verstopt. Ik weet niet waar je een echo hebt laten maken, maar je zou er nog een kunnen laten maken in Sleeuwijk of Eersel. Daar zijn ze er heel goed in.
Door karina154
#3331203
Lizzy schreef:Het gebeurd wel eens dat een pupje zich verstopt. Ik weet niet waar je een echo hebt laten maken, maar je zou er nog een kunnen laten maken in Sleeuwijk of Eersel. Daar zijn ze er heel goed in.
Ik heb hem in België laten maken,ze was in 2 minuten klaar met zoeken.
En had toen de diagnose schijnzwanger.
Heb er niet echt veel vertrouwen in.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Door MillyMol
#3331245
Tja, een ervaren echoscopist kan het binnen 30 seconden wel gezien hebben. De gedragingen en de symptomen die je beschrijft passen ook allemaal bij een schijnzwangerschap. Ze kan zelfs wat melk gaan produceren. Je kunt twee dingen doen:
1. Het op zijn beloop laten en afwachten. Zwangerschap duurt ca 9 weken, dus na een dag of 63-65 zou je wel zekerheid moeten hebben.
2. Nog een echo laten maken en bij twijfel een röntgenfoto.
Door karina154
#3331261
MillyMol schreef:Tja, een ervaren echoscopist kan het binnen 30 seconden wel gezien hebben. De gedragingen en de symptomen die je beschrijft passen ook allemaal bij een schijnzwangerschap. Ze kan zelfs wat melk gaan produceren. Je kunt twee dingen doen:
1. Het op zijn beloop laten en afwachten. Zwangerschap duurt ca 9 weken, dus na een dag of 63-65 zou je wel zekerheid moeten hebben.
2. Nog een echo laten maken en bij twijfel een röntgenfoto.
Dank je wel.
Moeilijk hoor ,zijn er ook symptomen die alleen bij bijvoorbeeld zwangerschap horen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Door MillyMol
#3331265
karina154 schreef:Dank je wel.
Moeilijk hoor ,zijn er ook symptomen die alleen bij bijvoorbeeld zwangerschap horen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
De bevalling. :biggrin2:
Door MillyMol
#3331266
Alle gekheid op een stokje: als je twijfelt echt nog even laten checken want dan is haar voedingsbehoefte anders en volgens mij moet je ook iets doen met de verhoudingen vleesbot/spiervlees. Iets met calcium geloof ik, maar er zijn hier ervaren fokkers die daar meer van weten.
Door karina154
#3331268
MillyMol schreef:
De bevalling. :biggrin2:
Hahahaha. Ja,idd. Bij sommigen las ik dat het verliezen van slijm niet bij schijnzwangerschap gebeurt maar of dat zo is..........
Nog 18 dagen in spanning zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Door karina154
#3331269
MillyMol schreef:Alle gekheid op een stokje: als je twijfelt echt nog even laten checken want dan is haar voedingsbehoefte anders en volgens mij moet je ook iets doen met de verhoudingen vleesbot/spiervlees. Iets met calcium geloof ik, maar er zijn hier ervaren fokkers die daar meer van weten.
Ik geef haar voor alle zekerheid puppy voer

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3331274
karina154 schreef:Ik geef haar voor alle zekerheid puppy voer

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Nou weet ik nulkommanul van fokken maar ik dacht dat puppy voer voor puppen was en niet voor aanstaande puppenmoeders. :???:
Door karina154
#3331282
pike schreef:
Nou weet ik nulkommanul van fokken maar ik dacht dat puppy voer voor puppen was en niet voor aanstaande puppenmoeders. :???:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingóók

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Door karina154
#3331295
Lizzy schreef:Puppy voer? In KVV heb je geen puppy voer. Bij BARF ook niet. Dus wat voor puppy voer bedoel je precies?
Ik hoorde dat het niet goed is vers vlees te geven aan zwangere teefjes?

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Door Lizzy
#3331299
karina154 schreef:Ik hoorde dat het niet goed is vers vlees te geven aan zwangere teefjes?

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Ja, dat is dus echt onzin hoor! Ik weet niet van wie je dat gehoord hebt maar ik ken meer fokkers die hun drachtige teef van brok over zetten op KVV dan van KVV naar brok (omdat zij zien dat de teven op KVV veel betere melk geven).

Hier loopt vierde generatie BARF gevoerd in huis en alle moeders hebben tijdens de dracht (en daarvoor en daarna) BARF gegeten.
Door karina154
#3331301
Lizzy schreef:
Ja, dat is dus echt onzin hoor! Ik weet niet van wie je dat gehoord hebt maar ik ken meer fokkers die hun drachtige teef van brok over zetten op KVV dan van KVV naar brok (omdat zij zien dat de teven op KVV veel betere melk geven).

Hier loopt vierde generatie BARF gevoerd in huis en alle moeders hebben tijdens de dracht (en daarvoor en daarna) BARF gegeten.
Oh. Gelukkig. Dan kan ze dat gewoon krijgen.
Dank je wel

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door