Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MillyMol
#3331305
Lizzy schreef:Ja, dat is dus echt onzin hoor! Ik weet niet van wie je dat gehoord hebt maar ik ken meer fokkers die hun drachtige teef van brok over zetten op KVV dan van KVV naar brok (omdat zij zien dat de teven op KVV veel betere melk geven).

Hier loopt vierde generatie BARF gevoerd in huis en alle moeders hebben tijdens de dracht (en daarvoor en daarna) BARF gegeten.
Lizzy: uit pure interesse: moet je nog iets doen aan de verhoudingen vleesbot/spiervlees/orgaan tijdens de zwangerschap en lactatieperiode?
Door Lizzy
#3331315
MillyMol schreef:Lizzy: uit pure interesse: moet je nog iets doen aan de verhoudingen vleesbot/spiervlees/orgaan tijdens de zwangerschap en lactatieperiode?
Ja. Qua zelf samenstellen adviseer ik dit: viewtopic.php?f=33&t=133003

En ik vermoed dat KVV fabrikanten hier al rekening mee houden (sommige niet want je hebt erbij die en veel lever en vitamine A als supplement door hun prak gooien).
Door karina154
#3331327
Lizzy schreef:
Ja. Qua zelf samenstellen adviseer ik dit: viewtopic.php?f=33&t=133003

En ik vermoed dat KVV fabrikanten hier al rekening mee houden (sommige niet want je hebt erbij die en veel lever en vitamine A als supplement door hun prak gooien).
Dank je wel. Hier heb ik echt veel aan.
Had al andere site gevonden maar dit is beter.
Nu nog de eventuele pup(s)

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Door MillyMol
#3331339
karina154 schreef:Dank je wel. Hier heb ik echt veel aan.
Had al andere site gevonden maar dit is beter.
Nu nog de eventuele pup(s)

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
NB: dit is het voerschema bij drachtige teven, niet bij schijnzwangere teven! Die moet je gewoon voeren zoals je gewoonlijk ook voert. Volgens mij sta jij nu op het punt je teef een voedingsschema toe te dienen dat gebaseerd is op een vaag vermoeden dat ze zwanger is, terwijl de echo erop wijst dat dit niet het geval is. Voordat je het allemaal om gaat gooien moet je toch echt zeker weten dat ze zwanger is, lijkt me?
Door karina154
#3331348
MillyMol schreef:
NB: dit is het voerschema bij drachtige teven, niet bij schijnzwangere teven! Die moet je gewoon voeren zoals je gewoonlijk ook voert. Volgens mij sta jij nu op het punt je teef een voedingsschema toe te dienen dat gebaseerd is op een vaag vermoeden dat ze zwanger is, terwijl de echo erop wijst dat dit niet het geval is. Voordat je het allemaal om gaat gooien moet je toch echt zeker weten dat ze zwanger is, lijkt me?
Ja. Ik ga nog een keer langs de dierenarts

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Door karina154
#3331352
MillyMol schreef:
NB: dit is het voerschema bij drachtige teven, niet bij schijnzwangere teven! Die moet je gewoon voeren zoals je gewoonlijk ook voert. Volgens mij sta jij nu op het punt je teef een voedingsschema toe te dienen dat gebaseerd is op een vaag vermoeden dat ze zwanger is, terwijl de echo erop wijst dat dit niet het geval is. Voordat je het allemaal om gaat gooien moet je toch echt zeker weten dat ze zwanger is, lijkt me?
Het zou trouwens niet onze eerste hond zijn die zwanger of schijnzwanger is. We hebben al 2x een nestje gehad en ook andere teefjes die schijnzwanger waren maar dat was altijd duidelijk, niet zoals deze keer.



Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3331786
Ik denk niet dat het kwaad kan he, als je 2 weken een voedingsschema aanhoudt voor drachtige teven. Zelfs al is ze schijnzwanger. 2 weken is niet zo lang.

Het lijkt mij wel belangrijk haar op vlees te houden. Alleen al omwille van de hoogwaardige eiwitten en het vocht. Toch wel heel belangrijk bij dracht.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3331807
karina154 schreef:Dank je wel.
Moeilijk hoor ,zijn er ook symptomen die alleen bij bijvoorbeeld zwangerschap horen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Drachtige teven verliezen vanaf de 3 weken ongeveer heldere slijmdraden uit hun vulva. Zijn die er niet, dan is ze waarschijnlijk schijndrachtig, zijn ze er wel dan is ze op zeker drachtig. Welke dag van de loopsheid is ze gedekt?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door