Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Onze Sjoes
#3331236
pike schreef:Heb je al eens gekeken of er geen privépersoon bij jou in de buurt zit die wederverkoper van een of ander kvv merk is? Die adressen kan je vinden door naar de webshop van het merk te gaan en daar op verkopers te klikken.
Of een Welkoop-winkel? Die verkopen barfmenu.
Onze Welkoop heeft Duck en Barfmenu uit hun assortiment gehaald en daar hun eigen kvv merk Kenner voor in de plaats gekregen.En ik zal wel raar klinken maar ik wil alles in eigen hand hebben en niet afhankelijk zijn van andere,ik vind het het prettigst als ik alles kan kopen wanneer het mij uitkomt zonder overleg etc.Dat vond ik vroeger al vreselijk toen ik CB alleen nog via verkooppunten kon kopen.Maar ik misschien werkt Energique wel goed genoeg.Dat zullen we de komende tijd wel te weten komen.In ieder geval bedankt voor het meedenken. :)
Door Onze Sjoes
#3331275
Ochtendurine van teefje wat maandag bij de da PH 8 had en struviet heeft nu door mijzelf gemeten bij de eerste plas van vandaag PH 5,5.Ben maar direct gestopt met vit.C enz.Wat nu?
Door Onze Sjoes
#3331293
Teefje zonder struviet die bij de da ph 8,5 had,heeft dus zelf met vit.c nog steeds ph 8,5 bij de ochtendurine van vandaag.Gewijzigd sinds maandag is dus ipv Carnibest nu Energique plus Vit.C 2x daags een half pilletje.Urine lijkt ook erg donker van kleur in vergelijking met andere teefje.
Door Lizzy
#3331294
Onze Sjoes schreef:De strips zijn net bezorgd,het zijn wel hele kleine dunne stripjes in een plastic doosje en de gebruiksaanwijzing is helaas alleen in het duits en engels,maar ik kom er enigsinds uit.Dus dippen en na 2 minuten vergelijken met de kleurtjes op het doosje?Ben benieuwd...word dus vervolgd. :)
Nee hoor, je kunt het gelijk aflezen.
Door Lizzy
#3331297
Onze Sjoes schreef:Ochtendurine van teefje wat maandag bij de da PH 8 had en struviet heeft nu door mijzelf gemeten bij de eerste plas van vandaag PH 5,5.Ben maar direct gestopt met vit.C enz.Wat nu?
Niks. Stoppen met vitamine C en appelazijn en over een paar dagen weer meten.
Door Lizzy
#3331298
Onze Sjoes schreef:Teefje zonder struviet die bij de da ph 8,5 had,heeft dus zelf met vit.c nog steeds ph 8,5 bij de ochtendurine van vandaag.Gewijzigd sinds maandag is dus ipv Carnibest nu Energique plus Vit.C 2x daags een half pilletje.Urine lijkt ook erg donker van kleur in vergelijking met andere teefje.
De komende dagen meer te drinken geven om goed door te spoelen (liefst bone broth/bouillon getrokken van karkassen/vleesbotten, mergpijpjes, etc) en appelazijn gaan geven. Als dat niet werkt, cranberry erbij gaan geven. En de komende dagen even blijven meten (elke dag of om de dag).
Door Onze Sjoes
#3331321
Lizzy schreef:Niks. Stoppen met vitamine C en appelazijn en over een paar dagen weer meten.
Nu net was het bij haar alweer ph 7,5.Jammer dat het zo schommelt gedurende de dag.
Door Onze Sjoes
#3331322
Lizzy schreef:De komende dagen meer te drinken geven om goed door te spoelen (liefst bone broth/bouillon getrokken van karkassen/vleesbotten, mergpijpjes, etc) en appelazijn gaan geven. Als dat niet werkt, cranberry erbij gaan geven. En de komende dagen even blijven meten (elke dag of om de dag).
Ze krijgen al de hele week 4x daags 50ml bouillon van ontvelde kippenpoten.Dus in totaal 200 ml.Cranberry geeft ze helaas van over,maar appelazijn zal ik vanmiddag weer erbij geven.
Door Onze Sjoes
#3331324
Zojuist de urine van ons reutje gemeten: PH 8 en hij heeft sinds oktober niks anders gehad dan Energique....Ik vind dit toch wel mega vreemd hoor dat alle 3(!!!) mijn honden zo'n hoge ph hebben....Twee aten er CB en 1 Energique en nu alle 3 Energique.Ik ga echt ernstig nadenken wat ik nu ga doen mbt hun voeding,want dit moet echt anders wbt de ph. :'(
Door Lizzy
#3331328
Onze Sjoes schreef:Oke maar op het doosje staat 1 sec.dippen en na 2 minuten aflezen in het engels/duits.
Na 2 minuten zul je zien dat er geen verandering is opgetreden ten opzichte van als je direct kijkt. Tenminste, niet als je de Marchery & Nagel dingen hebt.
Door Onze Sjoes
#3331333
Lizzy schreef:Na 2 minuten zul je zien dat er geen verandering is opgetreden ten opzichte van als je direct kijkt. Tenminste, niet als je de Marchery & Nagel dingen hebt.
Ik heb degene besteld waar jij de link van hebt gegeven en dat zijn idd Marchery&nagel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door