Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3330750
Ongeveer drie/ vier maand geleden hebben we een teefje erbij gekregen.
Nu viel ons pas geleden op dat ze van die kleine bulten achter haar ellebogen heeft. Ze zijn verder niet warm, groeien niet en ze zit er ook niet aan. Ik vermoed doordat ze daar veel buiten op de stenen lag en binnen op plavuizen dat ze hygroma heeft ontwikkelt.
Hier ligt ze sowieso nagenoeg al op kleden, maar verder zie ik nog niet dat het echt afzakt. Het wordt sowieso absoluut niet groter.
Ik heb begrepen dat, zolang het verder niet groeit, niet warm is etc een ingreep niet nodig is. Maar is er iets wat ik er op kan smeren of mee in kan zwachtelen zodat het weg trekt?
Door eelke
#3330855
Volgens mij kun je daar niet zo veel aan doen inderdaad. Likt ze er wel eens aan? Of denk je dat ze er last van heeft?
Door Bakker01
#3330894
Ze heeft er zelf denk ik geen last van. Ze likt er niet aan, kijkt er niet naar om en ik kan er gewoon rustig aan zitten zonder dat ze vertrekt of iets.
Honingzalf heb ik standaard in huis. Dat kan ik er sowieso op smeren, dat kan sowieso geen kwaad om te proberen.
De elleboogbeschermers lijken mij ideaal, maar voor twee stuks ben ik ruim € 250,00 verder. ::) Voordat ik dat ga proberen ga ik eerst met honingzalf aan de slag. Ik heb sowieso nu overal dekbedden liggen zodat ze nooit op een harde ondergrond hoeft te liggen. Hopelijk werkt dat samen met de honingzalf.
Bedankt in ieder geval voor de tips!!
Gebruikersavatar
Door pike
#3330941
Duc heeft ze ook gehad. NIet omdat hij op een harde ondergrond moest liggen maar omdat hij zich liet vallen in plaats van te gaan liggen. En dat dus heel vaak zeer keer achter elkaar (om de minuut zowat). Dat was indertijd de inleidende onrust voor een epileptische toeval. Opstaan liggen opstaan liggen, maar niet gewoon gaan liggen maar letterlijk neerstorten. Nu hij door zijn medicatie geen toevallen meer krijgt, komt die inleidende onrust ook niet meer voor en zijn de "leggers" na verloop van tijd verdwenen. Ik weet niet hoe lang dat geduurd heeft eigenlijk, het is al weer enkele jaren geleden, maar het zou zomaar een jaartje kunnen zijn. Maar ze gaan dus wel weg als de oorzaak weg is.
Door Lizzy
#3330950
Bakker01 schreef:Schiet me opeens zo te binnen... Kurkuma bij het voer geven, zou dat ook helpen/ ondersteunen?
Heel eerlijk denk ik niet dat het gaat helpen. Maar kwaad kan het zeker niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door