Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sieppus
#3330715
Sinds deze week heeft mijn 7 maanden oude pup 2x achter elkaar op bed geplast.
Dit heeft ze nog nooit eerder gedaan en ze is verder ook gewoon zindelijk.
De eerste keer was gisteren avond.
Ze was uitgeweest, ze kwam boven en we ouwehoerden wat, zoals elke avond, en ze hurkt zo op bed...
Alles van bed af gegooid, schone dekens erop. Alles in de was.
Ik heb der een mand gekocht vandaag om haar daar in te leggen, deze had ze eerder nog niet. Deze staat nu naast mijn bed.
Nu was vandaag alles fris en fruitig, alles gewassen, na de avond wandeling speelden we zoals gewoonlijk op bed.
Ik wil haar in haar mandje leggen, hurkt ze me zo weer op het schone bed.
Nu slaapt ze in de keuken beneden, in haar bench.
Mensen die weten wat hier gaande is?
Door Nikass
#3330716
Kan het zijn dat het spelmoment op bed voor je hond iets te spannend is?
Of is er kort geleden iets gebeurt waar ze veel stress van kan hebben gekregen? Dat kan er op een ander moment uitkomen.
Het klinkt in eerste instantie niet als een medisch -niet zindelijk- probleem.
Hoe heb je verder naar je hond gereageerd toen ze het deed?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3330722
Bij een teef van die leeftijd denk ik meteen aan de eerste keer loops worden.
Ik heb weleens gehoord dat ze dan soms ineens weer binnen plassen.
Door MillyMol
#3330744
Mijn eerste gedachte was ook loopsheid, al zou je dan overdag ook wel wat meer plasjes in huis verwachten. Of ze heeft niet voldoende uitgeplast tijdens haar laatste wandeling voor het naar bed gaan in combinatie met spanning van het spelen.
Door Sieppus
#3330746
Oei, idd niet aan de loopsheid gedacht.
Dat zou een optie kunnen zijn.
Maar ik zie geen opgezette doos. Ook ruikt ze niet anders.
Het spelen doen we op haar uitnodiging, zij komt met een sok oid aanzetten en dan spelen we het spelletje:"Wat moet dat met mijn sok." :')
Ik heb mijn werk aan huis, dus ik zal haar er wat vaker uitlaten.
En ik geloof dat ze wel goed uitplast in de avond.
Beddegoed is gewassen, dus vanavond nog maar eens proberen anders is op bed slapen even van de baan.
Door MillyMol
#3330747
Ik zou het spelen op bed ook even uit het avondritueel knippen. Gewoon laatste rondje doen, naar boven en pas op bed wanneer jij er ook in gaat. Niet spelen, maar licht uit en slapen.
Succes!
Door Lizzy
#3330749
Ik zou zelf een plasje naar de dierenarts brengen om een blaasontsteking toch even uit te sluiten. Maar ik heb ook wel eens hoor, met mijn teefjes hier (een aantal ongecastreerd en dus van tijd tot tijd loops) op bijzondere plekken ineens een plasje doen. Laatst stond Fritzi nog op d'r dooie akkertje op de vloertegels in de schuur te pissen, ik wist niet wat ik zag! En dit was echt geen blaasontsteking piesje maar gewoon een "ik ga hier ff pissen" piesje. Waarom? Vraag het me niet :biggrin2:
Door El_Kato
#3331521
Rana heeft 1x een klein plasje op bed gedaan toen ze nog klein was en de eerste keer op bed mocht. Dat vond ze net even te spannend :) Als ik het zo lees is dat ook het eerste waar ik aan denk toch iets van spanning. Zou het spel element op bed idd overslaan en er een heel rustig knuffelmoment van maken als je haar perse op bed wilt hebben. Slaapt ze normaal altijd op bed of in de bench in de keuken? Of was het voor straf dat ze in de bench moest slapen ivm het plassen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door