Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
#3330250
Ik was vanmorgen met Spot bij de chiropractor omdat hij zondag ineens "stilviel" tijdens het steppen en niet verder wilde. Hij had een erg verkrampte achterpoot, na dry needling vanmorgen al weer wat beter, maar ze vond ook zijn voorhand rechts stijfjes en ook links achter verkrampte spieren. Zijn rug zat niet vast. Afspraken gemaakt over opnieuw opbouwen etc maar zij suggereerde ook extra magnesium, liefst magnesium mallaat of citraat. Nou wil ik het voor Spot wel zo zuiver mogelijk.

Ik kwam deze tegen:
https://www.medpets.nl/puur+magnesium+hond+kat/

of deze
http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... uid=006047

Beiden zijn citaat, mallaat kan ik zo snel niet vinden.
Zijn hier nog mensen met suggesties? Welke voedingsmiddelen bevatten eigenlijk veel magnesium? Ik kwam spinazie tegen, walnoten, zeewier, vis en broccoli. Spinazie en broccoli zitten soms wel in de groentemix. Vette vis verdraagt Spot niet, mogelijk iets als koolvis wel maar dat zou ik dan moeten testen. Nog andere ideeen hier?

PS ik was wel trots op mijn grote man, dat hij de eerste keer dry needling prima gedaan heeft. Ik had al wel gevoeld dat eea vast zat maar ik kreeg het met masseren niet los. En dat klopt ook wel, er waren echt naaldjes voor nodig. Hij vond het maar raar voelen maar liet zich wel behandelen. Ok, mits ik en de koekjes in de buurt waren...
Door Lizzy
#3330253
Siberienne schreef:Ik was vanmorgen met Spot bij de chiropractor omdat hij zondag ineens "stilviel" tijdens het steppen en niet verder wilde. Hij had een erg verkrampte achterpoot, na dry needling vanmorgen al weer wat beter, maar ze vond ook zijn voorhand rechts stijfjes en ook links achter verkrampte spieren. Zijn rug zat niet vast. Afspraken gemaakt over opnieuw opbouwen etc maar zij suggereerde ook extra magnesium, liefst magnesium mallaat of citraat. Nou wil ik het voor Spot wel zo zuiver mogelijk.

Ik kwam deze tegen:
https://www.medpets.nl/puur+magnesium+hond+kat/

of deze
http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... uid=006047

Beiden zijn citaat, mallaat kan ik zo snel niet vinden.
Zijn hier nog mensen met suggesties? Welke voedingsmiddelen bevatten eigenlijk veel magnesium? Ik kwam spinazie tegen, walnoten, zeewier, vis en broccoli. Spinazie en broccoli zitten soms wel in de groentemix. Vette vis verdraagt Spot niet, mogelijk iets als koolvis wel maar dat zou ik dan moeten testen. Nog andere ideeen hier?

PS ik was wel trots op mijn grote man, dat hij de eerste keer dry needling prima gedaan heeft. Ik had al wel gevoeld dat eea vast zat maar ik kreeg het met masseren niet los. En dat klopt ook wel, er waren echt naaldjes voor nodig. Hij vond het maar raar voelen maar liet zich wel behandelen. Ok, mits ik en de koekjes in de buurt waren...
Knappe Spot!

Volgens mij zijn beide magnesium's prima. Er zitten geen andere vulstoffen of dergelijke in. Ik heb zelf die van Jacob Hooy (voor mezelf maar ik geef het ook regelmatig aan Linga). Heb het idee dat het ook goed werkt, maar ben er zeker van dat die van Puur net zo goed werkt.

Ik zou het qua voedingsmiddelen verder niet weten maar ik zou gokken op de magnesium als supplement.
Door Eef+Stippels
#3330258
Knappe Spot!! :-*

Wij gebruiken magnesium-chelaat, dat is naar mijn weten het best opneembaar.
Maar citraat is ook prima, die twee links van jou lijken inderdaad heel puur.
Organisch gebonden magnesium zoals magnesiumcitraat, magnesiumgluconaat, magnesiumlactaat en magnesiumaspartaat wordt beter opgenomen dan anorganische magnesiumvormen zoals magnesiumchloride, magnesiumhydroxide en magnesiumsulfaat. Magnesiumsulfaat heeft bijvoorbeeld een biologische beschikbaarheid van 4% (10).

De beste vormen zijn magnesiumchelaten zoals magnesiumtauraat en magnesiumbisglycinaat. Een magnesiumchelaat is een covalente verbinding tussen 1 molecuul oplosbaar magnesiumzout en 1, 2 of 3 (bij voorkeur 2) moleculen van een aminozuur.
https://www.sohf.nl/nieuws/magnesium
Door Siberienne
#3330263
Ok, dank voor jullie snelle reacties, dan ga ik die van Puur maar bestellen want ik moet toch nog wat hebben bij de dierapotheker.

Ja, hij was na de behandeling ook helemaal knockout en lag languit in de auto. Maar goed, we kunnen weer vooruit hoop ik. Het is echt een hond die in zijn kop meer wil dan zijn lijf eigenlijk kan, en ik ben altijd bang dat ik hem teveel laat doen waardoor zijn rug naar de mallemoer gaat. Ons waggelkontje c.q. maandagochtend model ;) ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3330321
Vitakruid heeft mallaat (vitakruid.nl)

Ik gebruik deze en ik merk echt onwijs veel verschil in de spierspanning en ontspanning. Nog nooit gehad en ik heb al heel wat magnesium supplementen geprobeerd. Ik vind het echt een aanrader en zou niet voor een andere versie gaan als je chiroprakter mallaat heeft aangeraden.
Door Siberienne
#3330332
Kaela schreef:Vitakruid heeft mallaat (vitakruid.nl)

Ik gebruik deze en ik merk echt onwijs veel verschil in de spierspanning en ontspanning. Nog nooit gehad en ik heb al heel wat magnesium supplementen geprobeerd. Ik vind het echt een aanrader en zou niet voor een andere versie gaan als je chiroprakter mallaat heeft aangeraden.

Ok dank je! Ze zei ‘mallaat is beste, maar niet op de mark voor honden, citraat kan ook’ maar goed, we gaan natuurlijk voor het beste ((ahum))
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3330337
Siberienne schreef: Ok dank je! Ze zei ‘mallaat is beste, maar niet op de mark voor honden, citraat kan ook’ maar goed, we gaan natuurlijk voor het beste ((ahum))
Zo gek duur is het ook niet, dus het proberen zeker waard!
Door Siberienne
#3330339
Kaela schreef:Zo gek duur is het ook niet, dus het proberen zeker waard!
Ach het is toch al onze gouden husky ;) dus dit kan er wel bij. Nee zo duur is het niet, en die krampen zijn niet fijn voor hem. En hij is lastig in te tomen. ‘Vandaag rustig lopen Spot’ is niet echt iets wat hij snapt..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door