Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith13
#3329338
ik wil mijn hond vers vlees gaan geven voor de helft ze krijgt nu brokken van goede kwaliteit maar omdat ze steeds vaker aanvallen krijgt heb ik gehoord dat je door vers vlees de aanvallen kan terug dringen.

Ze krijgt nu nutro voer zonder toevoegingen maar lees ook dat in brokken de eiwitten gehalte minder zijn als in vers voer

Kan ik dan het beste b.v 2 dagen brok geven en dan weer 2 vlees enz...

En heeft iemand ervaring met epilepsie en voer!

Graag jullie advies
Gr Judith

Het gaat om een sheltie teefje van 7 jaar
Gebruikersavatar
Door pike
#3329355
Een van mijn honden heeft epilepsie en krijgt al vanaf de leeftijd van 8 weken barf. Zijn eerste aanval kreeg hij met 14 maanden.
Soms, heel soms helpt het om de hond van de koolhydraten af te halen. Vaak heeft het geen resultaat .Maar het is zeker het proberen waard, het is hoe dan ook gezonder voor de hond om hem vers te voeren.

Eiwit in brok en eiwit in barf kan je niet zomaar vergelijken. O.a. is brok is droog, barf is nat (zie hier: viewtopic.php?t=87772 voor uitleg over de eiwitpercentages).

Het gaat om een Sheltie lees ik. Is er een achterliggende oorzaak voor de epilepsie? Want ik heb begrepen dat dat bij Shelties vaak het geval is. Er zit hier op barfplaats nog iemand met Shelties met heel veel ervaring hier mee. Mogelijk dat zij nog reageert.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3329396
De hond van een goede vriend heeft een ernstige vorm van epilepsie gehad. Ik zeg gehad want sinds dat hij op BARF staat heeft hij geen aanval meer gehad.
Hij heeft in het begin heftige aanvallen gehad, zelfs zo dat hij een dag onder narcose is geweest om de aanvallen te stoppen. Daarna heeft hij een tijd op medicatie gestaan waarbij die vriend de overstap gemaakt heeft naar BARF. Hij heeft nooit meer brokken gehad en na een jaar is die vriend gaan afbouwen met de medicatie, heel voorzichtig.
Ondertussen is de hond 10 jaar en al 8 jaar aanval vrij.
Ik zou dus volledig overgaan naar BARF.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3329402
Ik heb een border gehad met epilepsie, die heeft het helaas niet gered, ondanks barf en opletten op voer van een goeie kwaliteit!
We kregen hem helaas niet goed ingesteld op de medicatie, Mika had geen kwaliteit van leven meer :-\
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3329427
pike schreef:Het gaat om een Sheltie lees ik. Is er een achterliggende oorzaak voor de epilepsie? Want ik heb begrepen dat dat bij Shelties vaak het geval is. Er zit hier op barfplaats nog iemand met Shelties met heel veel ervaring hier mee. Mogelijk dat zij nog reageert.
Het forumlid dat veel ervaring heeft met shelties en epilepsie is hier actief onder de naam charmed
Wellicht dat je haar een pb kan sturen voor meer informatie?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door