Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#3329236
Rocky is nu 11 en ik zie dat hij de laatste tijd wat stram wordt.
Ook als hij flink gerend heeft loopt hij de volgende dagen wat mank.
Kan ik hem hier iets voor geven als ondersteuning en wat zou ik dan kunnen geven?
Hij is verder helemaal in orde, vanmorgen nog even gecheckt door de da.
Door Lizzy
#3329246
Dreetje schreef:Rocky is nu 11 en ik zie dat hij de laatste tijd wat stram wordt.
Ook als hij flink gerend heeft loopt hij de volgende dagen wat mank.
Kan ik hem hier iets voor geven als ondersteuning en wat zou ik dan kunnen geven?
Hij is verder helemaal in orde, vanmorgen nog even gecheckt door de da.
Golden Paste! Gemaakt van een goeie kurkuma.

En een goede visolie.
Door Lizzy
#3329251
(echt hoor, Linga loopt met zoveeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan zonder! Je moet het wel even volhouden voor je verschil ziet).
Door Dreetje
#3329256
Lizzy schreef:Golden Paste! Gemaakt van een goeie kurkuma.

En een goede visolie.
Golden Paste, maak je dat zelf?
Door Lizzy
#3329280
Dreetje schreef:Golden Paste, maak je dat zelf?
Ja, dat klopt. Je maakt het zo:

Het recept:

60 gram kurkuma
250 ml water
70 ml extra vergine olijfolie
3 theelepels vers gemalen zwarte peper (3 gram)

Gooi de kurkuma en het water in een pannetje. Breng al roerend aan de kook. Zodra het kook het vuur zo zacht mogelijk zetten zodat het heel zachtjes pruttelt. Blijf wel roeren anders spat het de pan uit en zit je keuken vol met die ellendige vlekjes. Verdun wanneer nodig (ik gebruik nog zeker 200 ml tijdens het koken om te verdunnen). Kook 7 a 10 minuten.

Vuurbron uitzetten en pannetje laten staan totdat het dusdanig is afgekoeld dat het nog wel warm is maar je het goed aan kunt raken. Dan peper erbij en olie met kleine scheutjes al roerend er doorheen roeren. In een gesteriliseerde pot een week of 2 bewaren in de koelkast. Na twee weken wordt het echt ranzig. Dus voor 1 hond heb je misschien de helft of zelfs 1/4 van bovenstaande hoeveelheden nodig.

Ik zou beginnen met twee keer per dag 1/2 theelepel. En dit langzaam ophogen tot 2 keer per dag 3/4 theelepel (of 1 hele theelepel zelfs).

Meer informatie over Golden Paste: viewtopic.php?f=12&t=123564

Ik bestel de mijne bij Pit en Pit (neem wel de bio). Die uit de supermarkt of toko is echt waardeloos.
Door Dreetje
#3329284
Lizzy schreef:Ja, dat klopt. Je maakt het zo:

Het recept:

60 gram kurkuma
250 ml water
70 ml extra vergine olijfolie
3 theelepels vers gemalen zwarte peper (3 gram)

Gooi de kurkuma en het water in een pannetje. Breng al roerend aan de kook. Zodra het kook het vuur zo zacht mogelijk zetten zodat het heel zachtjes pruttelt. Blijf wel roeren anders spat het de pan uit en zit je keuken vol met die ellendige vlekjes. Verdun wanneer nodig (ik gebruik nog zeker 200 ml tijdens het koken om te verdunnen). Kook 7 a 10 minuten.

Vuurbron uitzetten en pannetje laten staan totdat het dusdanig is afgekoeld dat het nog wel warm is maar je het goed aan kunt raken. Dan peper erbij en olie met kleine scheutjes al roerend er doorheen roeren. In een gesteriliseerde pot een week of 2 bewaren in de koelkast. Na twee weken wordt het echt ranzig. Dus voor 1 hond heb je misschien de helft of zelfs 1/4 van bovenstaande hoeveelheden nodig.

Ik zou beginnen met twee keer per dag 1/2 theelepel. En dit langzaam ophogen tot 2 keer per dag 3/4 theelepel (of 1 hele theelepel zelfs).

Meer informatie over Golden Paste: viewtopic.php?f=12&t=123564

Ik bestel de mijne bij Pit en Pit (neem wel de bio). Die uit de supermarkt of toko is echt waardeloos.

Top, dank je wel
Gebruikersavatar
Door Radja
#3329508
Wij moeten het weer gaan gebruiken, maar door de verbouwing van onze keuken/woonkamer heb ik het al een tijdje niet meer gemaakt.
Ik maakte het voor mijn man en voor mijzelf en het werkt perfect! Mijn man stond iedere morgen stijfjes en met pijn op en dat was over na iedere dag een flinke eetlepel golden paste!

Oja ik gebruik wel de curcuma longa, daar zitten de werkzame stoffen nog in.

Succes! Hoop dat het Rocky gaat helpen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door