Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fransbulletje
#3331114
Lizzy schreef:Zo nou, dit klinkt wel optimistisch en hoopvol! Wat fijn zeg!!

Lust hij ook niet meer voer?
Als ik hem meer vlees geef laat hij het staan of gaat spugen na het eten, vandaar ook dat hij nu 3x daags eten krijgt.
Uit de Bandit nierdieet haalt hij niet genoeg, daarom nu 1/3 vervangen door gewone kvv.
Hij krijgt al veel meer Bandit dan het advies 150 gram per 10 kg, dan zou hij maar zo'n 200 gram per dag krijgen.
Ook 2x per week een gekookt ei als tussendoortje gehad.
We gaan dit een week proberen en kijken wat zijn gewicht dan doet en of hij niet gaat spugen van de gewone kvv.
Als het goed gaat, en het nodig zou zijn mag hij naar 50/50 nierdieet en gewone kvv.
Eerst dit even bekijken hoe het gaat.
Door fransbulletje
#3331533
Helaas gaat het niet goed op de gewone kvv.
De eerste dagen 1/3 vervangen door eend, konijn, lam, wilde gans etc en dat ging goed.
Na 3 dagen begon hij na het eten wat te spugen en ook tijdens de wandeling gaf hij over.
De focus op water werd ook weer meer en vandaag is het hopeloos.
Hij is onrustig en de hele dag al op zoek naar water.
Deze reactie hebben we ook gezien voor we begonnen met het nierdieet.
Er is dus duidelijk een verband tussen de gewone kvv, het spugen en de focus op water.

Vanaf nu dus weer terug naar het nierdieet en smiddags een portie zalmbrokjes extra.
Volgende week overleg met dierenarts en hopen dat hij nu op gewicht blijft.
Door fransbulletje
#3331653
Gisteravond en vanmorgen enkel nierdieet gehad en hij voelt zich veel beter.
Focus op water is gelijk minder, niet meer gespuugd en ook de onrust is over.

Paar rolletjes Medipetfood nier besteld om ook eens te proberen.
Misschien een optie om daar wat mee af te wisselen, Huug houdt ook niet zo van iedere dag hetzelfde ::)
Net lekker gekookt eitje gehad, morgen maar eens wat pompoen koken en kijken of hij dat lekker vindt.
#3331655
fransbulletje schreef:Lizzy dat weet ik maar op dat moment had ik even geen andere keus.
Heb een dag gezocht naar een brok die voor mij acceptabel was en die ook mijn homeopatische dierenarts goed vond http://www.celticconnection.nl
Hij at alleen de carnivoer2go en dan eend en kip , andere soorten wilde hij niet eten en hij viel af.
Achteraf koos hij zelf al voor lichtverteerbaardere diersoorten ;-)
De brok eend/gans ging ook goed en kreeg hij als aanvulling.

Tja en lymfeklierkanker heeft hij toch niet, dan was hij al dood geweest ::)
Vorige week heeft de dierenarts nog al zijn klieren gevoeld, alles in orde behalve de klieren in zijn hals aan de rechter kant, die zijn vergroot maar dat zijn ze al 1,5 jaar na het aanprikken.
Ik lees deze net en weet niet goed hoe ik dit moet interpreteren. Is er echt vastgesteld dat hij alsnog geen lymfeklierkanker heeft, of bedoel je het een beetje sarcastisch? Ik hoop natuurlijk het eerste!

Beterschap voor je Huugje!
Door fransbulletje
#3331909
[quote="Anne in Zweden"]Ik lees deze net en weet niet goed hoe ik dit moet interpreteren. Is er echt vastgesteld dat hij alsnog geen lymfeklierkanker heeft, of bedoel je het een beetje sarcastisch? Ik hoop natuurlijk het eerste!

Beterschap voor je Huugje![/quote

Misschien een beetje sarcastisch omdat honden met die diagnose nog zo'n 3 maanden te leven hebben en wij al 1,5 jaar verder zijn.
Biopten blijken nog wel eens een foute uitslag te geven ::)
Hij heeft nooit de symptomen gehad die bij de ziekte horen en hij is er nog steeds dus voor mijn gevoel kan hij het eigenlijk niet hebben.
Zeker weten doen we het niet maar wil hem niet nogmaals laten prikken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door