Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fransbulletje
#3328741
Vorige week bij Hugo bloed laten afnemen ivm met heel veel drinken, spugen en ook afvallen.
Verder is hij vrolijk en heeft genoeg eetlust.
Dinsdag gaf de dierenarts aan dat nierwaarden verhoogd zijn en adviseerde nierdieet, brokjes/blikjes.
In overleg met homeopatische dierenarts , waar Hugo onder behandeling is sinds zijn diagnose Hodgkin 1,5 jaar geleden, begonnen met Bandit nierdieet.

Vandaag uitslag bloedonderzoek:

Ureum 11.7
Kreatinine 139
GPT 18
ALP 28.8

Uitslag SDMA :

Fosfaat 1.24 ref. waarden 0.65-2.12 mmol/L
SDMA 0.42 ref. waarden 0.40-0.70 umol/L

De dierenarts vanmiddag kort gesproken en haar advies was door te gaan met het nierdieet.
Ik zie wel dat de waarden verhoogd zijn maar verder zegt het me weinig.
Heb het doorgestuurd aan homeopatische dierenarts en ga het verder met haar bespreken.
Van haar heeft hij Solidago gekregen en Phosphorus had hij al maar nu hoger potentie.

Sinds gisteravond eet hij het Bandit nierdieet. Hij heeft niet gespuugd en lijkt rustiger na het eten.
Drinken wil hij nog steeds dus hij krijgt steeds wat water aangeboden anders drinkt hij zelf zoveel en spuugt het uit.
DSC_4637AW.jpg
DSC_4637AW.jpg (183.93 KiB) 3560 keer bekeken
Laatst gewijzigd door fransbulletje op za 10 feb 2018, 18:28, 2 keer totaal gewijzigd.
#3328775
fransbulletje schreef:Vorige week bij Hugo bloed laten afnemen ivm met heel veel drinken, spugen en ook afvallen.
Verder is hij vrolijk en heeft genoeg eetlust.
Dinsdag gaf de dierenarts aan dat nierwaarden verhoogd zijn en adviseerde nierdieet, brokjes/blikjes.
In overleg met homeopatische dierenarts , waar Hugo onder behandeling is sinds zijn diagnose Hodgkin 1,5 jaar geleden, begonnen met Bandit nierdieet.

Vandaag uitslag bloedonderzoek:

Ureum 11.7
Kreatinine 139
GPT 18
ALP 28.8

Uitslag SDMA :

Fosfaat 1.24 ref. waarden 0.65-2.12 mmol/L
SDMA 0.42 ref. waarden 0.40-0.70 umol/L

De dierenarts vanmiddag kort gesproken en haar advies was door te gaan met het nierdieet.
Ik zie wel dat de waarden verhoogd zijn maar verder zegt het me weinig.
Heb het doorgestuurd aan homeopatische dierenarts en ga het verder met haar bespreken.
Van haar heeft hij Solidago gekregen en Phosphorus had hij al maar nu hoger potentie.

Sinds gisteravond eet hij het Bandit nierdieet. Hij heeft niet gespuugd en lijkt rustiger na het eten.
Drinken wil hij nog steeds dus hij krijgt steeds wat water aangeboden anders drinkt hij zelf zoveel en spuugt het uit.

DSC_4637AW.jpg
Ureum is niet ernstig verhoogd maar wel verhoogd. Crea is ook wel verhoogd. Crea lijkt niet heel erg verhoogd, maar goed, Hugo is natuurlijk maar een kleine hond (maar ik heb ze ook bij kleine honden wel hoger gezien). Ik weet niet welke normaalwaarde jouw dierenarts hanteert voor GPT en ALP maar deze (en fosfaat SDMA) lijken niet verhoogd.

Maar goed, hier kun je niks mee. Als waardes verhoogd zijn kan je dierenarts een paar dingen doen: je een nierdieet voorschrijven. Of nader onderzoek doen om de oorzaak op te sporen. Mijn dierenarts en ik zouden voor dat laatste kiezen. En ik zou beginnen bij een echo van de buik (lever en nieren).
#3328780
Ik heb er totaal geen verstand van maar ik weet dat bij Kyran zijn nierwaarden ook verhoogd waren toen hij een poos slecht dronk, dus hij was licht uitgedroogd, aangezien Hugo net veel heeft gespuugd en diaree heeft gehad, kan dat er iets mee te maken hebben???
Door fransbulletje
#3328804
Vanmorgen de uitslag besproken met onze homeopatische dierenarts, zij kent Hugo het beste.

Nierwaarden zijn verhoogd maar passend bij zijn leeftijd en niet zorgelijk hoog.
Hij is verder actief, vrolijk en heeft een prima eetlust.
Het spugen en veel waterdrinken kan hiermee te maken hebben en we zullen dus zien of dat dit minder wordt nu hij Bandit nierdieet krijgt.
Voor haar zijn de waarden een momentopname en worden beïnvloed door meerdere factoren, nuchter/niet nuchter maar ook wat heeft hij gegeten.
Daarbij heeft hij in zijn hals vergrote lymfeknopen, al 1,5 jaar na aanprikken voor biopten, en waar dit vandaan komt weten we niet.
Zijn lichaam zal ook hier tegen reageren en dat kost weer energie.

Hij krijgt nu als ondersteuning Solidago en Phosphorus en daarnaast blijven we doorgaan met de kurkuma en Cbd olie.
Haar advies is om te kijken hoe het komende tijd gaat en over 2-3 maanden eventueel weer bloed te prikken.
Door fransbulletje
#3328805
ellenned schreef:Ik heb er totaal geen verstand van maar ik weet dat bij Kyran zijn nierwaarden ook verhoogd waren toen hij een poos slecht dronk, dus hij was licht uitgedroogd, aangezien Hugo net veel heeft gespuugd en diaree heeft gehad, kan dat er iets mee te maken hebben???
Hugo was niet uitgedroogd, dronk juist heel erg veel en kreeg daarom gedosseerd water aangeboden maar meer dan voldoende.
Diarree heeft hij niet gehad , ontlasting is prima.
Door fransbulletje
#3328967
Lizzy schreef:Dat is inderdaad een normaal SG. Voor het mooie meten ze dat wel meerdere keren, op verschillende momenten van de dag.

Je beperkt nu de waterinname? Doe je dat in overleg met de dierenarts?
Op dit moment staat de waterbak weer gewoon in de standaard en kan hij drinken als hij wil.

In december dronk hij al meer dan normaal en toen ook urine laten checken, was toen ook goed en soortelijk gewicht ook 1030
Hij druppelde toen regelmatig wat urine en was ook s'nachts wel eens nat.
Uiteindelijk bleek bij de fysio dat er een wervel niet goed zat met het gevolg dat hij zijn plas niet goed op kon houden.
Wervel is rechtgezet en probleem was opgelost.

Hij heeft toen van de dierenarts ook ander homeopatisch middel gehad ivm wat spugen en de focus op water.
Ivm met spugen heeft hij een tijdje op carnivoer2go gestaan en ja...zelfs brokken erbij. ( Celtic Connectionbrokken)
Toen hij op de carnivoer2go stond en de brokjes erbij leek hij zich beter te voelen en dronk ook minder.
Maar ineens sloeg dat om naar de hele dag water willen drinken, kreeg hem niet meer weg bij de waterbak.
En na veel water drinken spuugde hij alles weer uit dus in overleg met dierenarts gedosseerd water gaan geven.

Hij krijgt nu sinds woensdagavond Bandit nierdieet en dat bevat ook veel vocht.
Spugen is zo goed als over en zo lijkt ook zijn behoefte aan water minder.
Hij voelt zich ook echt veel beter, is veel rustiger vooral na het eten.
Gisteren dus de waterbak weer neergezet om te zien wat hij zou gaan doen en dat ging goed.
#3328984
fransbulletje schreef: Hij krijgt nu sinds woensdagavond Bandit nierdieet en dat bevat ook veel vocht.
Spugen is zo goed als over en zo lijkt ook zijn behoefte aan water minder.
Hij voelt zich ook echt veel beter, is veel rustiger vooral na het eten.
Gisteren dus de waterbak weer neergezet om te zien wat hij zou gaan doen en dat ging goed.
Fijn dat Bandit nierdieet het verschil lijkt te maken en hij zich weer goed voelt!
#3328989
fransbulletje schreef:Op dit moment staat de waterbak weer gewoon in de standaard en kan hij drinken als hij wil.

In december dronk hij al meer dan normaal en toen ook urine laten checken, was toen ook goed en soortelijk gewicht ook 1030
Hij druppelde toen regelmatig wat urine en was ook s'nachts wel eens nat.
Uiteindelijk bleek bij de fysio dat er een wervel niet goed zat met het gevolg dat hij zijn plas niet goed op kon houden.
Wervel is rechtgezet en probleem was opgelost.

Hij heeft toen van de dierenarts ook ander homeopatisch middel gehad ivm wat spugen en de focus op water.
Ivm met spugen heeft hij een tijdje op carnivoer2go gestaan en ja...zelfs brokken erbij. ( Celtic Connectionbrokken)
Toen hij op de carnivoer2go stond en de brokjes erbij leek hij zich beter te voelen en dronk ook minder.
Maar ineens sloeg dat om naar de hele dag water willen drinken, kreeg hem niet meer weg bij de waterbak.
En na veel water drinken spuugde hij alles weer uit dus in overleg met dierenarts gedosseerd water gaan geven.

Hij krijgt nu sinds woensdagavond Bandit nierdieet en dat bevat ook veel vocht.
Spugen is zo goed als over en zo lijkt ook zijn behoefte aan water minder.
Hij voelt zich ook echt veel beter, is veel rustiger vooral na het eten.
Gisteren dus de waterbak weer neergezet om te zien wat hij zou gaan doen en dat ging goed.
Brokken bij kanker is echt wel een hele grote no-no... Kanker voedt zich met koolhydraat..... En al zou er geen graan in de brok zitten (helemaal hip vandaag de dag): er zit in een brok altijd heel veel meer koolhydraat dan in KVV. Misschien wist je het al hoor, maar ik dacht "toch voor de zekerheid vermelden".
Door fransbulletje
#3328995
Lizzy schreef:Brokken bij kanker is echt wel een hele grote no-no... Kanker voedt zich met koolhydraat..... En al zou er geen graan in de brok zitten (helemaal hip vandaag de dag): er zit in een brok altijd heel veel meer koolhydraat dan in KVV. Misschien wist je het al hoor, maar ik dacht "toch voor de zekerheid vermelden".
Lizzy dat weet ik maar op dat moment had ik even geen andere keus.
Heb een dag gezocht naar een brok die voor mij acceptabel was en die ook mijn homeopatische dierenarts goed vond http://www.celticconnection.nl
Hij at alleen de carnivoer2go en dan eend en kip , andere soorten wilde hij niet eten en hij viel af.
Achteraf koos hij zelf al voor lichtverteerbaardere diersoorten ;-)
De brok eend/gans ging ook goed en kreeg hij als aanvulling.

Tja en lymfeklierkanker heeft hij toch niet, dan was hij al dood geweest ::)
Vorige week heeft de dierenarts nog al zijn klieren gevoeld, alles in orde behalve de klieren in zijn hals aan de rechter kant, die zijn vergroot maar dat zijn ze al 1,5 jaar na het aanprikken.
#3328997
fransbulletje schreef:Lizzy dat weet ik maar op dat moment had ik even geen andere keus.
Heb een dag gezocht naar een brok die voor mij acceptabel was en die ook mijn homeopatische dierenarts goed vond http://www.celticconnection.nl
Hij at alleen de carnivoer2go en dan eend en kip , andere soorten wilde hij niet eten en hij viel af.
Achteraf koos hij zelf al voor lichtverteerbaardere diersoorten ;-)
De brok eend/gans ging ook goed en kreeg hij als aanvulling.

Tja en lymfeklierkanker heeft hij toch niet, dan was hij al dood geweest ::)
Vorige week heeft de dierenarts nog al zijn klieren gevoeld, alles in orde behalve de klieren in zijn hals aan de rechter kant, die zijn vergroot maar dat zijn ze al 1,5 jaar na het aanprikken.
OK, ik snap het. Heb niks gezegd :-*
Door fransbulletje
#3331085
Update Hugo

Inmiddels eet Hugo bijna 3 weken het Bandit nierdieet.
Hij krijgt 375 gram per dag, gewicht was 13,5 kg bij start.
Afgelopen week was hij afgevallen en lijkt ook de hele dag honger te hebben, loopt maar te schooien.
Hij voelt zich verder prima en is actief en alert.

In overleg met de dierenarts ga ik 2x per dag 1/3 van zijn maaltijd vervangen door gewone kvv, verschillende diersoorten.
S'middags krijgt hij een portie Bandit nierdieet en als extra wat zalmbrokken van http://www.celticconnection.eu/nl/
De brokken zijn even een aanvuling omdat de gewone kvv langzaam moet worden opgebouwd ivm risico op spugen.
Hij krijgt dan ook maar zo'n 40 gram brokjes tussendoor zie het als snack, zo ziet Hugo ze ook :biggrin2:

De focus op water is gelukkig veel minder, hij drinkt wel maar normaal.

De Solidago en Phosphorus zijn gestopt om een goed beeld te krijgen hoe het gaat.
Solidago drinken en plassen ze meer van en van teveel phosphorus gaan ze water spugen.

Al met al gaat het goed maar hij moet niet meer afvallen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door