Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3328442
Lizzy schreef:Teveel kan ook wel diarree veroorzaken dus ik zou geen hele geven voor zo'n klein hondje..... :-\
Het zit er al in. Meestal ben ik heel voorzichtig maar probiotica leek me geen kwaad te kunnen. De mensendosering is 1 tot 4 capsules per dag.
We zullen het zien (vannacht?) Morgen zal ik het anders doen.
Dankjewel Lizzy!
#3328487
- pien - schreef:Het zit er al in. Meestal ben ik heel voorzichtig maar probiotica leek me geen kwaad te kunnen. De mensendosering is 1 tot 4 capsules per dag.
We zullen het zien (vannacht?) Morgen zal ik het anders doen.
Dankjewel Lizzy!
Oh, 1 tot 4 voor mensen? Neuh, dan loopt het met 1 capsule wel los!
#3328704
- pien - schreef:Soms vindt Joep het nog wel spannend ja. Maar ik kan hem wel 'corrigeren' of afleiden.
Heb je een tip?
Ik zou niet corrigeren als hij fietst, tenzij je met corrigeren bedoelt van Rocco afhalen :)
Als je bozig wordt krijgt hij misschien nog meer spanning en wordt het fietsen wellicht erger.
Afleiden lijkt me goed, geef hem een lekker kauwbot of andere leuke bezigheid.
Rocco ruikt natuurlijk ook wel vreemd nu, en de hele situatie is niet zoals normaal, dus het is ook wel begrijpelijk.
#3328705
- pien - schreef:Afbeelding
Rocco heeft er toch aan zitten soppen. De da zegt 'calendula op smeren en zorgen dat hij er niet meer bij kan'.
Calendula heb ik niet, wel Rescuezalf.
Wat denken jullie?
Ik heb zelf in het verleden regelmatig hechtingen (vooral de geschoren huid die kan gaan irriteren) ingesmeerd met calendulazalf, maar ik las hier een tijd terug dat dat niet handig is ivm bacterieen die dan makkelijker in de wond kunnen...
Ik zou inderdaad zorgen dat hij er niet meer bij kan.
#3328788
Eef+doggies schreef:Ik zou niet corrigeren als hij fietst, tenzij je met corrigeren bedoelt van Rocco afhalen :)
Als je bozig wordt krijgt hij misschien nog meer spanning en wordt het fietsen wellicht erger.
Afleiden lijkt me goed, geef hem een lekker kauwbot of andere leuke bezigheid.
Rocco ruikt natuurlijk ook wel vreemd nu, en de hele situatie is niet zoals normaal, dus het is ook wel begrijpelijk.
In het begin was ik wat heftig in mijn 'Joep bij Rocco weghalen' en dat is niet handig bij Joep, maar ik was extra voorzichtig met Rocco.
'Corrigeren' staat ook tussen apostrof (het moesten aanhalingstekens zijn) omdat ik inderdaad niet écht corrigeren bedoel ;)
Ik bedoel afleiden en zo. Joep kan en mag absoluut niet "gecorrigeerd worden" en dat doe ik trouwens bij geen enkele hond. Ik heb veel geleerd sinds mijn eerste hond aan de slipketting moest :-X (21 jaar geleden)
Joep is een heel gevoelig hondje, dat blijkt maar weer eens.
Laatst gewijzigd door - pien - op vr 19 jan 2018, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#3328789
Eef+doggies schreef:Ik heb zelf in het verleden regelmatig hechtingen (vooral de geschoren huid die kan gaan irriteren) ingesmeerd met calendulazalf, maar ik las hier een tijd terug dat dat niet handig is ivm bacterieen die dan makkelijker in de wond kunnen...
Ik zou inderdaad zorgen dat hij er niet meer bij kan.
Bij een achterpoot is dat best ingewikkeld.
Gister had ik een verbandje gefröbeld maar dat lag er meteen weer af.
T-shirt heb ik maar is veel te groot met te wijde mouwen.
Is vet-wrap iets? Met watjes ertussen tegen de druk?
#3328796
Ja, idd het ""vreemde luchtje ""

Zijn ze normaal gewend om bij elkaar te liggen ?
Dat is ook Russell -eigen ( hier altijd wel )
Toen Tessa de moeilijkste dagen had gehad mochten ze onder toezicht even bij elkaar , en dat ging goed , mits Joep natuurlijk rustig is natuurlijk
We hebben het indertijd met Milo ook gehad , Milo werd erg ziek . Noa en Tessa waren met geen stok meer naar buiten te krijgen voor een wandeling
En buiten zag ik alleen maar spanning , normaal was dat nooit het geval
De beide dames hadden maar 1 doel , naar Milo . Ze voelden drommels goed aan dat ze wel voorzichtig moesten zijn omdat hun vriendje erg zwak en ziek was
En ze lagen dus lekker bij hem op het grote hondenbed

Wat betreft de wond /hechtingen . Hier kregen ze na een aantal dagen last van het verband , ik heb het er dus maar af gelaten
Er begon bv ook weleens wat urine langs te lopen omdat ze nog niet zo stabiel op de pootjes waren .... irritatie
Ik heb hier de eerste tien dagen zoveel als mogelijk was cipier gespeeld , als ik erbij was dan liet ik de wond open
Tessa kreeg een kap op als er even geen toezicht was , ze accepteerde het , en lag er ook rustig mee te slapen
Ik heb ook nog een pijp van een kinderpyama geprobeerd , maar dat gaf meer stress dan de kap
Voor Amber idem , maar bij haar heb ik uiteindelijk een Eilandpleister gebruikt . Die is heel huidvriendelijk , Amber voelde het niet eens meer
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door